تلفن : 09126808063
منو
فیلتر شهر انتخاب مکان فیلتر شهر
مکان را جهت فیلتر محصولات انتخاب کنید

تعمیر و احیاء باتری ماشین

احیاء باتری ماشین در مدل های اسیدی راحت تر از مدل های اتمی می باشد و بهترین باتری ماشین ها هم ممکن است گاهی نیاز به تعمیر و احیاء داشته باشند.

باتری خودرو قابل احیاء است ؟

راه حل هایی هستند که بتوان از فرآیندهای شیمیایی جهت ایجاد امواج الکتریکی در عملیات شارژ باتری ماشین بهره گرفت. چون خراب شدن باتری ماشین با سولفاته شدن صفحات باتری و یا اختلال و قطعی در صفحات باتری رخ می دهد، امکان احیاء باتری به این دو عامل بستگی دارد.

چنانچه صفحات قطع شده باشند احتمال احیاء باتری صفر است. اما در صورت سولفات شدن صفحات احتمال احیاء باتری وجود دارد.

تعمیر باتری در محل امکان پذیر است ؟

تعمیر و احیاء باتری ماشین – با توجه به اینکه در صورت خرابی کامل باتری ماشین، امکان حرکت وجود ندارد و امکان انتقال ماشین به تعمیرگاه ها و باتری سازی ها در برخی مواقع وجود ندارد، لذا امکان تعمیر باتری در محل یک مزیت بزرگ محسوب می شود.

 

احیاء باتری ماشین

 

انجام تمامی خدمات تعمیری شامل تعویض باتری کهنه با نو، شارژ باتری، انواع تعمیرات باتری، در محل امکان پذیر می باشد و برای تعمیر باتری کلیه ماشین ها از جمله باتری پژو پارس، پژو ۴۰۵ و سمند و… انجام پذیر است.

چگونگی احیاء باتری ماشین

روش های احیاء باتری را بررسی می کنیم.

تخلیه اسید باتری و جایگزینی اسید جدید

تعمیر و احیاء باتری ماشین – این روش مخصوص باتری های اسیدی است. باید با باز نمودن درب های باتری اقدام به تخلیه اسید باتری کنید. پس از تخلیه کامل، ترکیب آب و جوش شیرین را به داخل باتری اضافه نمایید. پس از گذشت یک ساعت این محلول را از باتری تخلیه نمایید.

حال اسید جدید را در باتری ریخته و با شارژ نمودن آمپر پایین باتری پس از گذشت ۲۴ ساعت با ولت متر ولتاژ را بررسی کنید. در صورت اینکه ولت متر عدد ۱۲ را نمایش دهد و با استارت زدن ماشین روشن شود، شما موفق به تعمیر و احیاء باتری شده اید.

 

احیاء باتری ماشین

تخلیه جریان الکتریکی باتری

تعمیر و احیاء باتری ماشین – این روش مناسب باتری های اتمی می باشد. با استفاده از یک مصرف کننده جریان الکتریکی مانند لامپ سعی در تخلیه کامل جریان الکتریکی باتری کنید. سپس باتری را تحت شارژ آمپر پایین قرار دهید تا زمانی که باتری خیلی داغ نشود.

پس از شارژر باتری، با ولت متر ولتاژ را اندازه گیری نمایید. اگر ولت متر عدد ۱۲ را نشان دهد استارت بزنید، روشن شدن ماشین خبر از احیاء باتری می دهد.

استفاده از منیزیم سولفات

تعمیر و احیاء باتری ماشین – این روش هم برای باتری های اتمی و هم برای باتری های اسیدی کاربرد دارد. به اندازه چند سی سی از اسید باتری را تخلیه نمایید. محلولی از آب و منیزیم سولفات را به داخل باتری تزریق نمایید.

باتری را به مدت یک شبانه روز زیر آمپر کم شارژ نمایید، پس از جداسازی و گذشت یک شبانه روز از جداسازی از شارژ، آن را در ماشین نصب و ماشین را روشن نمایید. با روشن شدن موتور باتری احیا شده است.

قرص های احیاء باتری ماشین

تعمیر و احیاء باتری ماشین – این روش مخصوص باتری های اسیدی می باشد و اگر امکان دسترسی به این قرص ها را داشته باشید می توانید با استفاده از آنها غلظت الکترولیت باتری را بالا و باتری را احیاء کنید.

باید قرص های احیاء را در هر شش سوپاپ باتری انداخته و مدت زمان اندکی صبر نمایید تا قرص ها بتوانند وضعیت یونی الکترولیت را بهبود ببخشند. هر چند که امروزه این روش استفاده نمی شود.

نکات مهم در تعمیر و احیاء باتری ماشین

در هنگام شارژ نمودن باتری باید احتیاط کنید که باتری خیلی داغ نشود که سبب نابودی کامل باتری می شود. اگر باتری زیاد داغ بود آن را برای مدتی از شارژر جدا کنید تا خنک شود، سپس دوباره به شارژ بزنید.

برای به کار بردن آب برای باتری حتماً بایستی از آب جوشیده سرد شده یا آب مقطر استفاده نمایید و به هیچ عنوان از آب معمولی که دارای املاح است برای باتری ماشین استفاده نکنید.

روشهای گفته شده می تواند برای انواع باتری ها شامل باتری ماشین اطلس، باتری ماشین صبا و… به کار رود.

تعمیر و احیاء باتری بسیار خطرناک است و باید از محافظ های مناسب برای صورت و دست ها استفاده نمایید و تمامی موارد ایمنی را رعایت کنید.

اسید برای محیط زیست زیان آور می باشد، بنابراین با تخلیه اسید آن را روی خاک و زمین نریزید و فقط در چاه فاضلاب بریزید.

 

فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
فروشگاه اینترنتی باتری مارکت
فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
تماس با ما
شما این محصولات را انتخاب کرده اید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

فروشگاه اینترنتی باتری مارکت