تلفن : 09126808063
منو
فیلتر شهر انتخاب مکان فیلتر شهر
مکان را جهت فیلتر محصولات انتخاب کنید

آموزش شارژ کردن باتری ماشین با دستگاه شارژ

شارژ کردن باتری ماشین با دستگاه شارژ، باید به تدریج انجام گردد تا با پیشگیری از خرابی آن، موجب افزایش عمر باتری ماشین گردد.

شارژ باتری ماشین با شارژر

اگر باتری سالم باشد و فقط شارژ نداشته باشد می توان اقدام به شارژ باتری با دستگاه شارژ نمود. این اقدام موجب صرفه جویی در هزینه می گردد و باتری شارژ شده تا مدت زمانی قابل استفاده می باشد.

دستگاه شارژر باتری، دستگاهی با قیمت مناسب و کارایی مفید می باشد. دستگاه های شارژر در انواع مختلفی وجود دارند که امکان شارژ با سرعت های متفاوت را ایجاد می کنند. این دستگاه معمولاً از سرعت شارژ ۲ تا ۱۰ آمپر در بازار یافت می شود.

 

شارژ کردن باتری ماشین با دستگاه شارژ

 

دستگاه شارژ از یک ترانسفورماتور و یک یکسوکننده جریان تشکیل شده است که ۲۲۰ ولت جریان متناوب را تبدیل به ۱۲ ولت جریان مستقیم می کند. این دستگاه قابلیت تنظیم جریان انتقالی به باتری را با سرعت های گوناگون دارد. اما توصیه ما برای شارژ کردن باتری ماشین با دستگاه شارژ، سرعت پایین می باشد.

نحوه شارژ کردن باتری ماشین با دستگاه شارژ

برای شارژ نمودن باتری ماشین، باتری ماشین را از جای خود در بیاورید. سیم های ماشین را از ترمینال های باتری جدا کنید. تمام تجهیزات برقی باید خاموش گردد و ماشین خاموش باشد.

ابتدا نشانگر سطح الکترولیت را چک کنید و در صورت کم بودن سطح الکترولیت، کمی به آن الکترولیت اضافه کنید. باتری را تمیز کنید. برای تمیز کردن باتری می توانید از محلول آب و جوش شیرین استفاده کنید. با یک مسواک این محلول را به رسوبات باتری کشیده و سپس آن را با یک دستمال تمیز و خشک کنید.

با دقت فراوان سیم مثبت دستگاه شارژر که معمولاً قرمز رنگ است را به ترمینال مثبت باتری و سیم منفی دستگاه شارژ را به ترمینال منفی باتری اتصال دهید. احتیاط کنید که سیم ها را جابه جا وصل نکنید.

شارژ کردن باتری ماشین با دستگاه شارژ

دو شاخه دستگاه شارژر را به برق بزنید و دستگاه را روشن نمایید. نشانگری که روی دستگاه شارژر است آمپر را نمایش داده که به معنای شارژ شدن باتری ماشین می باشد.

برخی دستگاه های شارژ به صورت اتوماتیک و برخی به صورت دستی شدت جریان را تنظیم می کنند. اگر این دستگاه شارژ به صورت دستی است، شدت جریان را تنظیم کنید.

برای شارژ کردن باتری ماشین با دستگاه شارژ، در نظر داشته باشید که یبشترین میزان شدت جریان  که می توان تنظیم نمود ۱۰% از ظرفیت باتری می باشد. مناسب ترین میزان شدت جریان ۵ % از آمپر باتری خودرو می باشد. برای نمونه یک باتری خودروی ۵۰ آمپری را ۲٫۵ آمپر شارژ نمایید.

این مقدار برای تمام باتری ها از جمله باتری پژو ۴۰۵ ، باتری پراید، باتری ۲۰۶ و…مناسب است. چنانچه بیشتر از این میزان باتری را شارژ نمایید، باتری ماشین خراب می شود. بهتر است باتری را با شدت جریان کم شارژ نمایید.

تشخیص کامل شدن شارژ باتری

در هنگامی که مشغول شارژ کردن باتری ماشین با دستگاه شارژ می باشید، به نمایشگر روی دستگاه شارژ دقت کنید. اگر عددی که نمایشگر نشان می دهد نزدیک به عدد تنظیمی باشد، نشانگر کامل شدن شارژ باتری می باشد. اگر دستگاه شارژر دیگر به باتری برق رسانی نکند، آمپر دستگاه شارژر کاهش پیدا می کند و نشان دهنده پر شدن باتری است.

زمان شارژ شدن باتری با دستگاه شارژر

با جوش آوردن الکترولیت باتری، فرآیند شارژ دستگاه به پایان رسیده است. مدت زمان متوسط شارژ باتری حدود ۸ تا ده ساعت می باشد. البته این زمان به صورت تقریبی می باشد و به عوامل گوناگونی از جمله ظرفیت باتری بستگی دارد. برای مثال تایم شارژ کردن باطری ۷۴ آمپر با باتری ۵۰ آمپر متفاوت می باشد.

بررسی شرایط هوا برای شارژ کردن باتری

امکان شارژ کردن باتری در آب و هوای سرد و یا گرم وجود دارد. در هوای سرد باتری همزمان با شارژ شدن گرم هم می شود. اما ممکن است در هوای بسیار سرد که دمای هوا زیر صفر باشد الکترولیت باتری یخ زده باشد و در این حالت باتری اصلاً شارژ نمی شود.

در چنین حالتی باید از شارژ کردن باتری ماشین با دستگاه شارژ خودداری کنید و ماشین را به محل گرمی انتقال داده و پس از آب شدن الکترولیت یخ زده، شارژ کردن با دستگاه را انجام دهید. چنانچه امکان انتقال ماشین به مکان گرم وجود ندارد باید تا گرم شدن هوا صبر نمایید تا الکترولیت یخ زده، آب شود.

فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
فروشگاه اینترنتی باتری مارکت
فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
تماس با ما
شما این محصولات را انتخاب کرده اید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

فروشگاه اینترنتی باتری مارکت