تلفن : 09126808063
منو
فیلتر شهر انتخاب مکان فیلتر شهر
مکان را جهت فیلتر محصولات انتخاب کنید

دلایل سوختن فیوز ماشین

سوختن فیوز ماشین دلایل مختلفی مانند خرابی دینام ، اتصال نادرست تجهیزات جانبی ، مشکلات باتری ، اختلالات سیستم برق رسانی ماشین و … دارد.

سوختن فیوز

فیوز خودرو یکی از قطعات کاربردی در ماشین می باشد و برای محافظت از سیستم ها و تجهیزات برقی خودرو به کار می رود. جریان الکتریکی که از باتری ماشین به تجهیزات برقی ماشین فرستاده می شود ، از فیوز ماشین گذر می کند. اگر ولتاژ یا شدت جریان عبوری با اختلال یا نوسان همراه باشد ، فیوز از عبور کردن آن ، ممانعت به عمل می آورد. حال اگر نوسانات جریان عبوری شدید باشد ، فیوز می سوزد. اولین اقدامی که پس از خرابی تجهیزات برقی ماشین باید صورت گیرد ، بررسی و چک کردن فیوز می باشد. ماشین های سبک حدود ۱۰ الی ۳۰ فیوز و ماشین های سنگین حدود ۱۰ الی ۱۰۰ فیوز دارند.

 

سوختن فیوز ماشین

نشانه های سوختن فیوز ماشین

بیشترین فیوزی که در ماشین ها به کار رفته است ، فیوز مستطیلی شکل می باشد. فیوز مستطیلی شامل دو پایه ی فلزی و یک روکش غیررسانا می باشد. اگر این فیوزها بسوزد ، تغییر رنگ روکش یا پایه ها را در پی دارد. اگر فیوزها از جنس شیشه ای و تلقی باشند با در معرض نور قرار گرفتن آنها ، سوختگی آنها مشخص می شود. فیوزهای مات و کدر پس از سوختگی ، سیاه رنگ می شوند.

از دیگر نشانه های سوختگی فیوز ، ذوب شدن نوار فلزی درون قاب و یا ترک خوردن و شکستگی روی آنها می باشد. فیوزهایی در ماشین موجود می باشند که برای چندین بخش در ماشین به صورت مشترک مورد استفاده قرار می گیرند. در این شرایط ، با سوختگی فیوز تشخیص قطعه معیوب خودرو سخت می باشد. برای تعویض فیوز خودرو ، باید اتصالات را یک به یک وصل نمود. هر زمانی که با وصل کردن اتصال جدید ، فیوز سوخت و اتصالی کرد ، مشخص می گردد که آن اتصال مشکل دارد.

 

سوختن فیوز ماشین

اصلی ترین دلایل سوختن فیوزهای خودرو

استفاده از فیوزهای بی کیفیت و نامرغوب موجب سوختگی های مکرر و زود هنگام فیوزها در ماشین می شوند.

وجود اتصالی در سیم کشی ها و سیستم برق خودرو باعث سوختن فیوز ماشین می شود.

افزودن تجهیزات برقی اضافه به ماشین و وارد شدن فشار بیش از حد به سیستم برق رسانی باعث سوختگی فیوز می شود.

معیوب بودن و خراب بودن دینام هم می تواند منجر به سوختگی فیوزها شود.

باتری به باتری کردن های نادرست و اشتباه می تواند سبب سوختگی فیوز شود. در برخی از موارد که باتری ماشین به هر علتی خوابیده باشد ، برای شارژ کردن باتری و روشن شدن ماشین از روش باتری به باتری استفاده می کنند. حال اگر این باتری به باتری به درستی و با رعایت دستورالعمل های لازم صورت نگیرد ، به باتری ، دینام ، فیوزها و … آسیب می زند. بنابراین با انتخاب بهترین باتری ماشین و نگهداری درست از باتری ، مانع خوابیدن باتری شوید که ممکن است خسارت های زیادی در پی داشته باشد.

جابه جایی باتری و تعویض نادرست باتری از دلایل دیگر سوختن فیوز ماشین می باشد.

تعویض فیوز ماشین

برای تعویض فیوز خودرو دقت نمایید که ظرفیت فیوز جدید با ظرفیتی که روی جعبه فیوز درج شده است ، یکسان باشد. در غیراینصورت ممکن است به اتصالات مربوط ، آسیب وارد کند. پس از تشخیص و شناسایی فیوز سوخته ، توسط یک گیره آن را جدا نموده و با یک فیوز سالم و با ظرفیت متناسب آن جایگزین نمایید. اگر گیره در اختیار و در دسترس ندارید ، می توانید از انگشتان دست خود استفاده نمایید، اما احتیاط کنید. فیوزها قطب مثبت و منفی ندارند و جهت قرارگیری آنها اهمیتی ندارد.

 

سوختن فیوز ماشین

نکات مهم درباره تعویض فیوز خودرو

قبل از تعویض فیوز ، بهتر است دلایل سوختن فیوز ماشین را بررسی کنید. باید بررسی شود که چه قطعه یا چه اتصالی موجب ایجاد نوسان شدید در مسیر جریان الکتریکی قطعه به فیوز شده است که موجب سوختگی فیوز شده است.

فیوزهایی که در قسمت خالی جعبه فیوز وجود دارند را می توان برای تعویض فیوز سوخته استفاده کرد.

فیوزها را به آرامی در آورده و فیوز جدید را جایگزین کنید. وارد نمودن فشار زیادی موجب می شود که پایه فیوز شکسته و در داخل باقی بماند.

دقیقاً از ظرفیت مربوط به جعبه فیوز استفاده نمایید و از فیوزی با ظرفیت بالاتر استفاده نکنید. زیرا موجب آسیب به دستگاه اصلی می شود.

فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
فروشگاه اینترنتی باتری مارکت
فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
تماس با ما
شما این محصولات را انتخاب کرده اید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

فروشگاه اینترنتی باتری مارکت