تلفن : 09126808063
منو
فیلتر شهر انتخاب مکان فیلتر شهر
مکان را جهت فیلتر محصولات انتخاب کنید

عیب یابی و رفع مشکلات ضبط ماشین

برای رفع مشکلات ضبط ماشین ، باید ابتدا دلیل خرابی ضبط تشخیص داده شود و سپس به تعمیر یا تعویض قطعه خراب و معیوب اقدام شود.

علت خرابی و عدم کارکرد درست ضبط ماشین

متداول ترین دلایلی که سبب درست کار نکردن ضبط ماشین می شوند موارد زیر است.

بی کیفیت بودن ضبط و قطعات بی کیفیت ضبط سبب خرابی های مکرر ضبط می شوند.

نصب اشتباه سیستم هم می تواند سبب اختلال در کارایی ضبط شود. بهتر است در صورتی که تخصصی در این زمینه ندارید ، نصب ضبط را به نصاب مخصوص آن بسپارید.

اختلال و اتصالی در سیستم برق رسانی خودرو ، می تواند به ضبط ماشین آسیب وارد کند.

رایج ترین مشکلات ضبط ماشین

برخی از ایرادات ضبط ماشین موارد زیر می باشد.

 

مشکلات ضبط ماشین

کار نکردن ضبط ماشین

در برخی موارد ضبط ماشین به طور کلی کار نمی کند. دلیل کار نکردن ضبط در این شرایط می تواند قطعی یا وجود مشکلی در سیم کشی ها و اتصالات ماشین باشد. دلیل دیگر کار نکردن ضبط ممکن است پریده شدن فیوز مربوط باشد که سبب اختلال در مدار صوتی ماشین می شود و ضبط روشن نمی شود.

مشکلات اتصال به زمین سبب می شود که فیوز برای روشن شدن ضبط همکاری نکرده و ضبط اصلاً روشن نمی شود.

کار نکردن رادیو

اگر رادیو به درستی کار نمی کند ، ابتدا سالم بودن فیوز مربوطه را توسط یک مولتی متر ، تست نمایید. چنانچه با لمس بخش فلزی فیوز با مولتی متر ، اطلاعات توسط مولتی متر نشان داده شد یعنی فیوز سالم است.

خاموش شدن ضبط در هنگام استارت زنی

از دیگر مشکلات ضبط ماشین ، خاموش شدن ناگهانی ضبط زمان استارت زدن ماشین می باشد. خاموش شدن ناگهانی ضبط هنگام استارت زنی دلایلی شامل نقص در سیم کشی ضبط ، قطعی و اتصالی برق ، اختلال یا قطعی سیم کشی های داخل درب ، نقص آمپلی فایرها و … می باشد. باید تمامی موارد بررسی شوند تا علت اصلی یافت شود.

قطع و وصل شدن ضبط ماشین

چنانچه ضبط ماشین را به تازگی خریداری نموده اید و از سالم بودن آن مطمئن هستید ، اما با مشکل قطع و وصل شدن مکرر ضبط مواجه هستید به بررسی آمپلی فایر دستگاه بپردازید. این احتمال وجود دارد که در این شرایط آمپلی فایربه وضعیت Protection تغییر کرده باشد. در این شرایط ضبط ماشین ، برق ۱۲ ولت دریافت نمی کند. از علت های اصلی تغییر حالت آمپلی فایر به وضعیت protection به دو مورد زیر می توان اشاره نمود.

قدرتی که از طریق نوسان ساز تولید می شود خارج از حد توان آمپلی فایر می باشد.

باتری ماشین توانایی تأمین انرژی لازم سیستم صوتی ماشین را ندارد.

برای رفع این مشکلات ضبط ماشین ، به بررسی پاور توسط یک ولت متر اقدام نمایید. در صورتی که ولت متر عدد ۱۲ را نشان دهد ، سیستم سالم می باشد. در غیر این صورت باید قطعه معیوب را تعویض نمود. به بررسی باتری ماشین نیز اقدام نمایید. ابتدا آب باتری ماشین را چک کنید و در صورت پایین بودن سطح الکترولیت به آن ، آب مقطر اضافه نمایید. در صورتی که باتری ماشین ضعیف شده باشد و طول عمر آن به پایان رسیده باشد ، به خرید یک باتری مناسب برای ماشین اقدام نمایید. نمونه هایی از باتری ماشین های خوب و با کیفیت ، باتری ماشین صبا و باتری ماشین اطلس و … می باشند.

صداهای غیرعادی در سیستم صوتی ماشین

شنیده شدن صداهای غیرعادی از سیستم صوتی ماشین به منابعی مانند آلترناتور ، symptom ، Accessory pop  و … بر می گردد. برای رفع مشکلات ضبط ماشین در این وضعیت ، سیستم شارژ ، اتصالات آلترناتور ، تقویت کننده های سیگنال و ارت ، خازن ها، پست های باتری و … را بررسی کنید.

قطع شدن صدای ضبط ماشین

قطع شدن صدای ضبط می تواند به علت داغ شدن آمپلی فایر و یا قطع شدن سیم اسپیکر باشد. این دلایل سبب می شود که صدای سیستم پخش به طور ناگهانی قطع و وصل شود.

داغ شدن ضبط ماشین

اگر ضبط ماشین با مدت زمان کوتاهی کار کردن ، به شدت داغ می کند احتمال نقص در سیم کشی های مربوط به ضبط و اسپیکر وجود دارد. برای رفع مشکلات ضبط ماشین در چنین حالتی ، باید توسط یک متخصص و تعمیرکار حرفه ای تمامی سیم کشی ها و اتصالات بررسی و چک شود.

فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
فروشگاه اینترنتی باتری مارکت
فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
تماس با ما
شما این محصولات را انتخاب کرده اید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

فروشگاه اینترنتی باتری مارکت