تلفن : 09126808063
منو
فیلتر شهر انتخاب مکان فیلتر شهر
مکان را جهت فیلتر محصولات انتخاب کنید

باتری مناسب تاکسی چیست ؟

باتری مناسب تاکسی باید با توجه به عوامل مختلفی خریداری شود. در ادامه به بررسی مهمترین عوامل در انتخاب باتری تاکسی می پردازیم.

دلایل کوتاه بودن عمر باتری تاکسی

یکی از موضوعاتی که همواره سبب گلایه مندی رانندگان تاکسی است ، عمر کوتاه باتری ماشین ها است. باتری تاکسی ها در مقایسه با باتری خودروهای معمولی ، عمر بسیار کوتاهتری دارند. دلایل زیادی سبب ایجاد این مشکل می شوند که به برخی از آنها اشاره می کنیم.

شارژ شدن بیش از حد باتری تاکسی

باتری ها زمانی که شارژ می شوند ، دچار کمبود آب موجود در الکترولیت می شوند. به تدریج این کمبود آب ، می تواند دردسر آفرین شود. تاکسی ها بیشتر ساعات روشن می باشند و باتری های آنها از سوی دینام شارژ می شوند. این حجم بالای شارژ شدن باتری ، سبب می شود که سطح الکترولیت باتری کم شود و باتری به تدریج خراب شود. حتی باتری مناسب تاکسی هم ، نیازمند چک کردن مدام سطح الکترولیت می باشد.

استارت زدن های زیاد تاکسی

یکی دیگر از دلایلی که سبب کاهش طول عمر باتری های تاکسی می شود ، استارت زدن های متوالی است. شمار استارت زدن های تاکسی از خودروهای معمولی بیشتر است. یک باتری عادی برای تعداد استارت های معینی تولید شده است. زمانی که تعداد استارت ها بیش از اندازه باشد ، به باتری فشار زیادی وارد می شود. استارت زدن های زیاد ، در کاهش طول عمر باتری اثرگذار است.

استفاده زیاد از تجهیزات جانبی خودروی تاکسی

یکی دیگر از عواملی که سبب کوتاه بودن عمر باتری می شود ، استفاده زیاد از تجهیزات جانبی است. استفاده زیاد از کولر یا بخاری ، استفاده زیاد از سیستم صوتی ، استفاده از لامپ های پرنور و چشمک زن و … موجب می گردند که انرژی بسیار زیادی از باتری دریافت شود.

شرایط آب و هوایی محل کار تاکسی

گرمای بسیار زیاد و سرمای بسیار زیاد ، سبب خرابی باتری می شوند. باتری مناسب تاکسی برای مناطق گرمسیری یا مناطق سردسیری باید با باتری های معمولی متفاوت باشد و دارای مقاومت بهتری باشد. زیرا تغییرات دما تأثیر بسیار زیادی روی واکنش های شیمیایی صورت گرفته در داخل باتری گذاشته و آن را به سرعت خراب می کند.

میزان رانندگی زیاد با تاکسی

رانندگان تاکسی تایم زیادی را به رانندگی با تاکسی خود مشغول می باشند. باتری از قطعات مصرفی ماشین می باشد. در نتیجه به هر میزانی که بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد ، زودتر تمام شده و طول عمر کوتاهتری دارد.

باتری مناسب تاکسی چه ویژگی هایی دارد ؟

در انتخاب بهترین باتری ماشین برای تاکسی ، باید ویژگی های زیر را برای باتری درنظر داشته باشید.

 

باتری مناسب تاکسی

مقاومت بالای باتری

باتری تاکسی به دلیل تعداد استارت زنی های بالا ، باید مقاومت بالایی داشته باشد. برخی از باتری های موجود در بازار با مقاومت بالا تولید شده اند که سبب می شوند طول عمر بیشتری داشته باشند و در اثر استارت زدن های زیاد خراب نشوند.

نوع باتری تاکسی

باتری های اتمی نیاز به نگهداری ندارند. در صورتی که وقت و حوصله کافی برای نگهداری از باتری ندارید ، باتری های اتمی را خریداری کنید. زیرا باتری تاکسی به نگهداری بیشتری نیاز دارد. همچنین باتری های اتمی طول عمر بیشتری دارند. اما قیمت باتری های اتمی بالاتر می باشد. در صورتی که فاکتور ” قیمت ” برای شما مهم است ، باید باتری های اسیدی را انتخاب کنید که قیمت مناسبی دارند.

باتری مناسب تاکسی به لحاظ آمپر

آمپراژ باتری تاکسی با توجه به نوع ماشین تعیین می شود. در واقع آمپراژ باتری باید متناسب با آمپر دینام خودروی شما باشد. اگر باتری فابریک ماشین شما ۶۶ آمپر است و تمایل دارید از آمپرهای بالاتر استفاده کنید ، می توانید باتری ۷۴ آمپر را خریداری کنید.

شکل ظاهری باتری

برای خرید باتری به شکل ظاهری آن توجه زیادی داشته باشید. باتری هایی که دارای تورفتگی ، برجستگی و سایر اشکالات ظاهری می باشند را خریداری نکنید. بدنه باتری باید کاملاً سالم و بدون هیچگونه ایرادی باشد. باتری نباید هیچگونه حفره یا سوراخی داشته باشد.

تاریخ تولید

در هنگام خرید باتری مناسب تاکسی ، به تاریخ تولید باتری توجه داشته باشید. باتری هایی که زمان زیادی از تاریخ تولید آنها گذشته است ، عمر کوتاهتری می کنند. بنابراین این باتری ها را خریداری نکنید. این احتمال وجود دارد که باتری در اثر زیاد ماندن در فروشگاه و انبار و … کیفیت خود را از دست داده باشد.

فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
فروشگاه اینترنتی باتری مارکت
فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
تماس با ما
شما این محصولات را انتخاب کرده اید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

فروشگاه اینترنتی باتری مارکت