تلفن : 09126808063
منو
فیلتر شهر انتخاب مکان فیلتر شهر
مکان را جهت فیلتر محصولات انتخاب کنید

علت خاموش شدن ساعت ماشین

خاموش شدن ساعت ماشین برای راننده هایی که به تنظیم بودن ساعت خودرو عادت دارند، ناراحت کننده است. چندین دلیل برای خاموشی ساعت وجود دارد.

خاموشی ساعت بیشتر در ماشین های پژو و پراید رخ می دهد. برای بسیاری از راننده ها این مشکل ، اهمیتی نداشته و به درست کردن آن توجهی ندارند. اما برخی از راننده ها به تنظیم بودن ساعت خود عادت دارند و خرابی ساعت ، آنها را حسابی کلافه می کند. اگر تنظیم ساعت خودروی شما بر هم خورده است ، به راحتی می توانید آن را تنظیم کنید و اصلاً کار سختی نیست. اما اگر ساعت شما اصلاً روشن نمی شود و یا کار نمی کند ، باید دلیل آن را بررسی نمایید.

مهمترین دلایل خاموش شدن ساعت ماشین چیست ؟

 

خاموش شدن ساعت ماشین

 

رایج ترین دلایلی که سبب خرابی ساعت خودرو می شوند ، موارد زیر می باشند.

خرابی فیوز ماشین و خرابی ساعت خودرو

اگر فیوز خودرو خراب شود یا بسوزد ، ممکن است ساعت خودرو کار نکند. اکثر راننده ها به تست کردن فیوز خود مهارت دارند. ولی اگر مهارتی در این زمینه ندارید ، حتماً از یک تعمیرکار بخواهید فیوزهای خودرو را چک کند. در بعضی از ماشین ها مثل پراید ، به راحتی می توان جعبه فیوز را چک نمود.

جعبه فیوز در بخش چپ غربیلک فرمان قرار گرفته و رنگ های آن بر پایه آمپر می باشد. بر اساس راهنمای جعبه فیوز ماشین می توانید هریک از آنها را در آورده و فیوز جدید جایگزین کنید. توجه داشته باشید اگر به درستی فیوزها را جایگزین نکنید ، می توانید به سایر فیوزها آسیب رسانده و حتی تجهیزات برقی خودرو را دچار مشکل کنید.

خرابی باتری ، دلیل خاموش شدن ساعت ماشین

اگر باتری خراب باشد ، ساعت از کار می افتد. در چنین شرایطی باید به شارژ یا تعویض باتری اقدام نمود. برای تعویض باتری ، باید یک باتری مناسب خریداری کنید. باتری ماشین اطلس ، باتری ماشین صبا و … نمونه هایی از باتری های مناسب و با کیفیت می باشند.

این مسئله را درنظر داشته باشید که از کار افتادن ساعت ممکن است به دلیل خرابی باتری نباشد. پس در صورت کار نکردن ساعت ، باید باتری را تست نمایید و از خرابی آن مطمئن شوید. خرابی باتری در عملکرد کل تجهیزات برقی اثر می گذارد. برای مثال چراغ های خودرو کم سو می گردند و یا ضبط ماشین کار نمی کند.

خرابی مادر برد خودرو

یکی دیگر از دلایل خاموش شدن ساعت ماشین ، خرابی مادر برد است. مادر برد از قطعات مهم در خودرو است که تجهیزات مدار بر روی آن نصب شده است. اگر مادر برد دچار مشکل شود ، بر مدار ساعت اثر گذاشته و موجب خرابی آن می شود. البته منظور از خرابی ، از کار افتادن آن است نه اینکه برای ساختار آن مشکلی پیش بیاید.

تعویض مادر برد می تواند هزینه زیادی داشته باشد. باید ماشین توسط تعمیرکار حرفه ای بررسی گردد. تعمیرکار مادر برد را تست نموده و در صورتی که امکان داشته باشد به تعمیر آن اقدام می کند. قطعاً خرابی مادر برد به جز خاموش شدن ساعت ماشین ، مشکلات دیگری را در ماشین بوجود می آورد. وگرنه تعمیر و تعویض مادر برد به دلیل خرابی ساعت ، به لحاظ اقتصادی به صرفه نیست.

پیشنهاد مطالعه: جهت افزایش اطلاعات خود و نگهداری از خودروی خود مقاله دلایل خام سوزی ماشین و رفع مشکل آن را مالعه نمایید.

آسیب رسیدن به صفحه نمایش ساعت

در صورتی که صفحه نمایش ساعت آسیب دیده باشد ، ساعت از کار می افتد. صفحه نمایش ساعت می تواند در اثر ضربه یا تصادف و یا سایر عوامل ، آسیب ببیند. اگر صفحه نمایش ساعت از نوع لمسی باشد و صفحه لمسی آن خراب شده باشد ، باید صفحه لمسی را تعویض نمود.

اگر صفحه نمایش ساعت غیر لمسی باشد و دلیل خاموش شدن ساعت ماشین ، آسیب دیدن این صفحه باشد ، شاید بتوان با ترفندهایی این مشکل را برطرف نمود و نیازی به تعویض صفحه نیست.

چرا پس از تعویض فیوز ، مجدداً فیوز می سوزد ؟

اگر به دلیل از کار افتادن ساعت ، فیوز ماشین را تعویض نمودید و دوباره با مشکل سوختگی فیوزها مواجه شدید ، باید چندین مورد را بررسی نمایید. خرابی مادر برد ، پردازنده ، اشکال در سیستم برق ماشین و … می تواند دلیل سوختگی مجدد فیوز باشند. بهتر است در صورت سوختگی مجدد فیوز ، ماشین توسط یک تعمیرکار حرفه ای بررسی شود تا دلیل بروز مشکل مشخص شود.

  • امیدواریم دلایل گفته شده برای خاموش شدن ساعت ماشین ، بتواند شما را در عیب یابی علت خرابی ساعت کمک کند.

فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
فروشگاه اینترنتی باتری مارکت
فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
تماس با ما
شما این محصولات را انتخاب کرده اید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

فروشگاه اینترنتی باتری مارکت