تلفن : 09126808063
منو
فیلتر شهر انتخاب مکان فیلتر شهر
مکان را جهت فیلتر محصولات انتخاب کنید

تعمیر باتری اتمی

یکی از باتری هایی که در خودرو ها مورد استفاده قرار می گیرد باتری اتمی است. در صورت آسیب و ایجاد خرابی در  این نوع باتری، تعمیر باتری اتمی (باتری سیلد) در برخی مواردامکان پذیر است. در این مقاله به طور مفصل به بررسی این موضوع می پردازیم؛ همراه ما باشید.

امکان تعمیر باطری اتمی وجود دارد ؟

باطری های سیلد از طول عمر بالایی برخوردار می باشند. طراحی این باتری ها ، چندین سال است که تغییری نداشته است. در تمامی این باتری ها ، صفحاتی از جنس روی و سرب درون اسید سولفوریک تعبیه شده است. واکنش الکترولیت منجر به ذخیره جریان الکتریکی می گردد. البته این واکنش می تواند سبب خوردگی و آسیب دیدگی به دلیل حرارت شود. تعمیرکاران مجرب می توانند این باتری ها را در سریعترین زمان ممکن تعمیر کنند. باطری های اتمی خوبی ، در برندهای متفاوت در بازار وجود دارند. باتری ماشین اوربیتال وان اتمی ، یک نمونه از این باتری های با کیفیت می باشد.

 

تعمیر باتری اتمی

ولتاژ مناسب برای تعمیر باتری اتمی

به منظور تعمیر این باطری ها ، بایستی نسبت و سطح اسید باتری به حد ایده آل رسانده شود. سطح مایع درون باطری سیلد را می توانید از طریق حفره های بالای هر سلول ببینید. در صورتی که سطح مایع کمتر باشد ، باتری دچار مشکل می شود. این امکان وجود دارد که اسید به داخل باتری اضافه شود. توجه داشته باشید که نباید از آب معمولی بدین منظور استفاده نمایید. زیرا به سلول های باتری صدمه می زند.

باید پیش از آغاز کار ، باتری را قطع کنید. حتماً از دستکش و عینک به منظور رعایت ایمنی استفاده نمایید. برای تعمیر این باطری ها بایستی شارژ آنها را کاملاً تخلیه کنید. بدین منظور از یک لامپ ۱۲ ولت استفاده نمایید. جهت شارژ دوباره آنها حدود ۲۴ ساعت زمان درنظر داشته باشید. در این حین باید باتری را همواره بررسی کنید که افزایش دما نداشته باشد. اگر باتری خیلی داغ شود ، خراب می شود.

در چه صورت باطری سیلد را تعمیر می کنیم ؟

برای اینکه بدانید چه زمانی نیاز به تعمیر باتری اتمی دارید ، باید موارد متعددی را درنظر داشته باشید. باطری های اتمی نیاز به مراقبت خاصی ندارند و عمر زیادی می کنند. این باتری ها به ندرت خراب می شوند. برای تعمیر این باتری ها باید ایمنی را به صورت کامل رعایت کنید.

اگر باتری دارای گارانتی است ، در زمان خرابی به نمایندگی باتری مراجعه کنید. باطری های اتمی به گونه ای ساخته شده اند که شارژ را برای مدت زیادی نگه می دارند. اگر با نشانه های خرابی باطری مواجه شدید باید باتری را تست کنید. در صورتی که امکان تعمیر آن وجود داشت ، برای تعمیر اقدام نمایید.

پیشنهاد مطالعه: جهت افزایش آگاهی درباره عواملی که سبب ریپ زدن ماشین می شوند، به صفحه علت ریپ زدن ماشین مراجعه نمایید.

نحوه تعمیر باتری اتمی چگونه است ؟

رایج ترین باتری های سرب اسید ، باتری هایی است که در کامیون ها و سواری های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از شایع ترین مشکلاتی که برای باطری ها ایجاد می شود ، سولفاته شدن باتری است. باتری سولفاته را می توان با روش هایی احیا نمود. برای سولفات زدایی باتری ها بایستی سلول های بد آنها را تشخیص دهید. بدین منظور به صورت زیر عمل کنید.

شناسایی سلول های بد

باتری را برای تایم ۱۲ ساعت شارژ نموده و سپس آنها را از شارژ در بیاورید و کمی صبر کنید تا خنک شوند.

همه ی درپوش های باتری را باز نمایید. در صورتی که درپوش ها غیرقابل باز کردن هستند ، باید به دنبال راهی مناسب برای باز کردن آنها باشید.

مجدداً تأکید می کنیم که برای تعمیر باتری اتمی و سولفات زدایی باید از تجهیزات ایمنی مانند دستکش و عینک استفاده کنید.

در ادامه روند سولفات زدایی ، هر کدام از محفظه ها را تا سطح استاندارد از آب پر کنید. به هر میزانی که آب در سطح بالاتری قرار بگیرد ، ستون های هوای انفجاری کمتر می باشد و خطر انفجار کمتر می باشد.

ولتاژ ترمینال باتری را بسنجید. باتری در حالت شارژ کامل باید ولتاژی برابر ۱۲ یا ۱۱٫۸ ولت داشته باشد. چنانچه این میزان کمتر از ۱۱٫۸  باشد ، یعنی یکی از سلول ها خراب است.

ولتاژ تک تک سلول ها را اندازه گیری نموده و سلول های ولتاژ کم را تشخیص دهید. پروب مولتی متر را به یکی از پایانه ها اتصال دهید و پروب دیگر را داخل محلول سلول قرار دهید. سلول سالم بایستی ولتاژی معادل ۲ ولت داشته باشد. بدین ترتیب می توانید سلول های ناسالم یا بد را به آسانی تشخیص دهید.

 

فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
فروشگاه اینترنتی باتری مارکت
فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
تماس با ما
شما این محصولات را انتخاب کرده اید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

فروشگاه اینترنتی باتری مارکت