تلفن : 09126808063
منو
فیلتر شهر انتخاب مکان فیلتر شهر
مکان را جهت فیلتر محصولات انتخاب کنید

همه چیز درباره باتری خشک

باتری خشک به علت طول عمر بیشتر ، تمیز بودن و عدم نیاز به نگهداری در مقایسه با باتری های اسیدی بهتر می باشند و قیمت بالاتری هم دارند.

باتری خشک یا اتمی

در تولید این باتری ها ، مواد اسیدی به کار رفته است. اما این نوع باتری ها به مراقبت و نگهداری نیازی ندارند. برخی این باتری ها را باتری های سیلدی و برخی دیگر باتری های اتمی می گویند. به عبارت دیگر واژه های سیلدی و اتمی از نام هایی هستند که برای این باتری به کار می روند. این باتری ها از صفحات الکترولیت تشکیل شده است.

صفحه ای که از روی می باشد ، آند باتری و میله کربنی که با خمیر کربن و اکسید منگنز و کلرید آمونیوم پوشیده شده است ، کاتد باتری می باشد.

انواع باتری اتمی

این باتری ها در مدل ها و ابعاد متفاوتی تولید می شوند. باتری های ساخته شده از نیکل فلز هیدرید و نیکل کادمیوم قابل شارژ می باشند.

باتری های ساخته شده از روی کربن قابل شارژ نمی باشند و پس از تخلیه شارژ ، باید تعویض شوند.

کاربردهای باتری اتمی یا خشک

باتری خشک ، کاربردهای زیادی دارند که به برخی از مهمترین آنها اشاره می کنیم.

خودرو

باتری در ماشین ، یکی از قطعات اصلی و حیاتی می باشد. باتری وظیفه تأمین انرژی الکتریکی مورد نیاز برای استارت خودرو و تجهیزات برقی خودرو را بر عهده دارد. بنابراین نقش باتری در ماشین بسیار حائز اهمیت می باشد.

باتری های به کار رفته در ماشین ، از نوع اسیدی یا خشک می باشند. در بیشتر ماشین های امروزی ، از باتری های اتمی استفاده می شود. در محفظه باتری های اسیدی شش درب وجود دارد که رانندگان باید به کمک این درب ها ، سطح الکترولیت باتری را چک کنند. در صورت کاهش سطح الکترولیت به آن ، آب مقطر اضافه کنند. در باتری های اتمی این دردسر دیگر وجود ندارد و نیازی به کنترل کردن سطح الکترولیت نمی باشد.

طول عمر باتری های اتمی بالاتر از ۵ سال می باشد. قیمت باتری های اتمی در مقایسه با باتری های اسیدی بسیار بالاتر می باشد. باتری خشک را می توان برای باتری پژو ۴۰۵ ، باتری ۲۰۶ ، باتری پراید و باتری سایر ماشین ها استفاده نمود.

باتری UPS

یکی از کاربردهای باتری اتمی ، ساخت باتری های UPS می باشد. از باتری های UPS برای سیستم های امنیتی و شرایط اضطراری استفاده می کنند. این باتری ها ، مقاومت و شارژدهی خوبی دارند. نمونه هایی از به کارگیری این باتری ها ، استفاده در دوربین های مدار بسته و سیستم های ضد سرقت می باشند.

به کارگیری باتری خشک در پنل سیستم اعلام حریق

نمونه ای دیگر از کاربردهای باتری های اتمی ، سیستم های اعلام حریق می باشد. به دلیل ضریب اطمینان بالا و کیفیت بالای این باتری ها ، جهت سیستم کنترل مرکزی یا پنل اعلام حریق از باتری های اتمی استفاده می شود.

 

باتری خشک

آیا باتری اتمی خودرو ( سیلدی یا خشک ) الکترولیت از دست می دهد ؟

با توضیحات گفته شده ، باتری اتمی الکترولیت از دست نمی دهد. اما در موارد نادری مشاهده شده است که باتری الکترولیت از دست داده است. علت از دست دادن الکترولیت در باتری اتمی را می توان شارژ نامناسب دینام ، صدمه به بدنه باتری  و استفاده نادرست از باتری دانست.

اگر دینام خراب باشد باتری را زیاد شارژ می کند و با زیاد شارژ شدن ، باتری داغ می شود و موجب تولید گاز زیادی می شود. با خارج شدن این گازها از سوپاپ ، سطح الکترولیت باتری خشک کاهش پیدا می کند.

 

باتری خشک

اگر باتری اتمی خودرو الکترولیت از دست داد ، چه کنیم ؟

هر چند که این اتفاق نادر می باشد ، اما ممکن است به دلایل گفته شده رخ دهد. اگر باتری الکترولیت از دست داد ، تنها باید توسط کارشناسان تنظیم الکترولیت انجام شود. برخی کارشناسان و متخصصان با افزودن الکترولیت از طریق سوپاپ ، کسری الکترولیت را جبران می کنند. البته معمولاً احیاء باتری به این روش غیرممکن است و باید باتری تعویض شود.

نمونه هایی از بهترین باتری های خشک خودرو

اگر تصمیم به خرید باتری خشک برای ماشین خود دارید ، چندین نمونه از آنها را ذکر می کنیم. نمونه هایی از بهترین باتری ماشین از نوع اتمی شامل باتری اتمی اوربیتال وان ، باتری اتمی خودرو سوزوکی ، باتری اتمی واریان ، باتری اتمی ایاس ، باتری اتم سیلور ، باتری اتمی گلوبال و … می باشند.

فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
فروشگاه اینترنتی باتری مارکت
فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
تماس با ما
شما این محصولات را انتخاب کرده اید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

فروشگاه اینترنتی باتری مارکت