تلفن : 09126808063
منو
فیلتر شهر انتخاب مکان فیلتر شهر
مکان را جهت فیلتر محصولات انتخاب کنید

علت خراب شدن باطری خودرو

علت خراب شدن باطری خودرو

علت خراب شدن باطری خودرو و در هنگام خراب شدن باطری خودرو فقط با یک تماس در اسرع وقت کارشناسان امداد باطری مارکت جهت تشخیص خراب و یا سالم بودن باطری شما در محل حاضر خواهند شد .

تلفن باطری مارکت:77033805-021 – 09129253824

علت خراب شدن باطری خودرو عبارتند از

استفاده نکردن از باطری برای مدت طولانی

علت خراب شدن باطری خودرو و ساختار یک باطری به گونه ای طراحی شده که اگر زمان زیادی بلا استفاده بماند صفحات داخل باطری عمل سولفاته شدن را با سرعت بیشتری انجام میدهند. و با سولفاته شدن صفحات داخل باتری باطری کلا فاسد شده و غیر قابل شارژ مجدد میباشد . پس هرگز باطری ماشین خود را برای مدت بیش از یک ماه به حال خود رها نکنید و حداقل هفته ای یکبار استارت زده تا باطری ماشین شارژ شود و سولفاته شدن صفحات داخلی باطری حتی الامکان به تاخیر بیفتد تا شما بتوانید از باتری ماشین خود مدت بیشتری استفاده نمائید .

عملکرد غیر اصولی سیستم برق خودرو:

هر گاه ماشین روشن است باطری توسط دینام شارژ میشود . این شارژ شدن باتری خودرو باید به گونه ای باشد که شارژ باطری در بهترین حد ممکن قرار بگیرد .

همان طور که میدانید یک باطری دوازده ولت است و دینام در بهترین حالت باید بین 13/5 تا 14/5 ولت باطری خودرو را شارژ کند . اگر دینام ماشین ایراد داشته باشد آفتامات دینام که وظیفه اصلی کنترل شارژ باطری را به عهده دارد دچاد مشکل خواهد شد و اگر شارژ باطری را قطع نکند باطری دائما شارژ خواهد شدن و اصطلاحا (اور شارژ) میشود . و باطری ظرف چند ساعت از بین میرود . پس بای همیشه نسیت به درست بودن دینام خودرو و سیستم شارژ باتری ماشین اطمینان حاصل نمائید.

کارکرد باتری در شرایک گرما و سرمای شدید

مهمترین علت خراب شدن باطری خودرو گرم شدن بیش از حد باطری میباشد . در شرایط آب و هوایی بسیار گرم هنگامی که ماشین روشن است و باطری تحت فشار گرمای موتور خودرو قرار دارد گرمای هوا و گرمای موتور خودرو عواملی هستند که باعث داغ شدن باطری میشوند و باعث میشوند اسید و الکترولیت داخل باطری بیش از حد داغ شده و سبب از بین رفتن صفحات داخلی باطری و در نهایت خراب شدن باطری گردد . برای جلوگیری از این کار استفاده از عایقهای باطری که از رسیدن گرمای موتور به باطری تا حدی جلوگیری میکند میتواند موثر باشد .

اما شرایط باطری ماشین در شرایط آب و هوایی سرد کاملامتفاوت است ؟

در سرما بیشترین فشار به باطری در هنگام استارت زدن اولیه و روشن شدن ماشین انجام میشود . چون در سرما روغن ماشین سفت شده و استارت ماشین نیاز به آمپر بیشتری برای روشن کردن موتور ماشین و کشیدن آمپر زیاد از باطری باعث ایجاد قطع شدن صفحات داخلی باتری میشود . یک باطری اگر 55 آمپر است در هنگام استارت زدن اولیه شاید تا 600 آمپر خروجی آمپر بدهد . که باعث فشار مضاعف به باطری و خراب شدن زود هنگام باطری میشود .

 استفاده از مصرف کننده های برقی هنگام خاموش بودن ماشین.

برخی رانندگان بی توجه به باطری ماشینشان مدت زمان زیادی در هنگامی که خودرو خاموش است . از مصرف کنندهایی مانند . ضبط و یا چراغها استفاده میکنند . این کار برای مدت کوتاهی شاید مشکل ساز نشود اما اگر شما دائما این کار را بکنید چون در هنگام خاموش بودن ماشین باطری شارژ نمی شود باعث پائین آمدن ولتاژ باطری به زیر 12 میشود. و پس از آن وقتی میخواهید ماشین را روشن کنید باطری مجبور است با ولتاژ و قدرت کمتری استارت بزند که این کار باعث فشار مضاعف به باطری ماشین میشود . ودر یکی از همین استارت زدن ها باطری دچار قطع شدن صفحات داخلی میشود ودیگر قابل استفاده نمیشود . پس هرگز هنگامی که ماشین خاموش است بار اضافه از باطری ماشین نکشید تا باطری بیشتر و بهتر کار کند.

استفاده از مصرف کننده های پر مصرف

سیستم برق خودرو و ظرفیت باطری ماشین برای یک حد نرمالی تعریف شده است . حال اگر به سیستم برق خودرو وسایلی پر مصرف مثل لامپهای پر نور . و یا سیستم های صوتی قوی . اضافه شود باعث ایجاد فشار بیشتر روی برق ماشین و البته دینام میشود وقتی شما این مصرف کنندها را روشن میکنید دینام اگر در حالت عادی باطری ماشین را 13/5 ولت شارژ میکرد الان 12/5 شارژ میکند چون باید پاسخ گوی برق مصرفی آن لوازمهای اضافه نیز باشد پس باطری را کمتر از حد استاندارد شارژ میکند . کم شارژ شدن باتری باعث صعیف شدن باطری به مرور میشود . و قدرت استارت زدن باتری را کم میکند و همین مسئله باعث خراب شدن زود هنگام باطری میشود.

مراقبت و نگهداری غیر اصولی باطری ماشین:

منظور از مراقبت از باطری این است که شما همیشه باید مراقب تمیز بودن سر باطری ها و. ازاتصال درست سر باطری به قطب باطری مطمئن باشید . مراقب اسید داخل باطری باشید تا سطح آن از حد مجاز پائین تر نیاید. اگر پایین تر از شاخص بود حتما باید از اسید استاندارد باطری استفاده کنید.

علایم خراب شدن باتری ماشین

علایم خراب شدن باتری ماشین چه زمان میتوانیم از خراب بودن باطری ماشین خود مطمئن شویم ؟
هر گاه پشت فرمان اتومبیل مینشینید و قصد استارت زدن و روشن کردن ماشین را دارید ولی ماشین استارت نمیخورد .
چه عواملی میتوانند در روشن نشدن ماشین نقش داشته باشند ؟
اولین عاملی که به ذهن میاید خراب بودن باطری ماشین است .
ضعیف بودن باطری ماشین میتواند یکی از عواملی باشد که ماشین شما استارت نزند.

علایم خراب شدن باتری  بدین شرح میباشد:

اگر ماشین پس از مدتی خوابیدن (بیش از یک ساعت) دیگر استارت نزند ولی پس از این که روشن شد و مدتی کار کرد براحتی استارت زد قطعا باطری خراب است و نیاز به تعویض دارد .
در این حالت باطری شارژ میشود و لی شارژ را نگه نمیدارد و پس از مدتی خوابیدن مجددا د شارژ میشود و توان استارت زدن ندارد.

اگر ماشین با استارت سنگین روشن میشود یکی از نشانه های خرابی باطری میتواند باشد. ولتاژ باطری هرگز نباید زیر 12 ولت باشد اگر ولتاژ باطری از 12 کمتر شد ماشین با استارت سنگین روشن میشود و باید فورا ولتاژ باطری را اندازه گیری کنید اگر از 12 پائین تر بود و دینام هم درست شارژ میکرد باطری خراب شده و نیاز به تعویض دارد.

سولفاته کردن زیاد سر باطریها هم یکی از نشانه های خراب شدن باطری است.
باطری ماشین پس از این که مدت زیادی کار کرد صفحات داخل باطری شروع با سولفاته شدن میکنند و این سولفاته هابه مرور زمان به حدی میرسد که از قطبهای باطری بیرون میزند در این حالت باطری را فورا تعویض نمائید.
سر باطریها را میتوانید با محلول آب و جوش شیرین تمیز کنید.

اگر هنگام استارت زدن از استارت صدای تق تق شنیدید و ماشین روشن نشد میتواند ایراد از باطری باشد در ابتدا باید خود استارت چک شود اگر استارت سالم بود قطعا باطری خراب شده است و نیاز به تعویض دارد

علایم خراب شدن باتری ماشین اگر برق پشت آمپر قطع شود و یا کم نور باشد . این هم یکی از نشانه های خراب بودن باطری است در حالت قطع بودن برق پشت آمپر در ابتدا سرباطری و فیوزهای پشت آمپر را چک کنید اگر مشکلی نداشت ایراد از باطری است
اگر برق پشت آمپر ضعیف و کم نور بود به سر باطری و فیوزها کاری نداشته باشید همان ولتاژ باطری و شارژ دینام را چک کنید یکی از این دو ایراد دارد.

عوامل دیگری گه میتوانند در استارت نزدن ماشین نقش داشته باشند عبارتند از :

ایراد در خود استارت ماشین .
مشکل در شارژ دینام.
مشکل در سوئیچ .
ایراد در سیم کشی ماشین.

توجه داشته باشید اگر ماشین براحتی استارت میخورد ولی روشن نمیشود ایراد نمیتواند از باطری باشد.

بهترین راه تست باطری استفاده از ولت متر است همان طور که اشاره شد ولتاژ باطری نباید پائیت تر از 12 ولت باشد اگر از 12 پایین تر بود یا باطری نیاز به شارژ دارد و یا باید باطری را تعویض کنید.

برای تست باطری هرگز سر باطری مثبت و منفی را با یک سیم و یا کابل اتصال ندهید این کار باعث آسیب جدی به صفحات باطری میشود و احتمال انفجار باطری هم وجود دارد (از اتصال کوتاه و مستقیم باطری جلوگیری کنید)

اگر باطری ضعیف شده و نیاز به شارژ دارد از شارژ استاندارد باطری استفاده کنید تا باطری با آمپر مناسب باطری شما شارژ شود در صورت استفاده از آمپر بیش از حد در زمان شارژ باطری باطری قطعا آسیب خواهد دید.

در هنگامی که ماشین به علت ضعیف شدن باطری استارت نمیزند هرگز با هل دادن ماشین را روشن نکنید جهت روشن کردن ماشین فقط از روش باطری کمکی هم آمپر یا باطری کمکی با آمپر پائین تر استفاده کنید.

اگر هنگام شارژ باطری اسید داخل یکی از خانه های باطری شروع به جوشیدن کرد باطری خراب است و به هیچ وجه قابل شارژ نیست.

باطری های اتمی را هرگز برای تعمیر باز نکنید این باطریها قابل تعمیر نیست.
باطریهای ضعیف را فقط میتوان شارژ کرد اگر شارژ نگه داشت باطری سالم است و اگر شارژ خالی شد باطری خراب است و باید تعویض شود.

باطری ماشین , باتری ماشین , باطری ماشین کره ای , باطری ماشین ایرانی , باطری ماشین آلمانی , خرید باتری ماشین ,باطری ماشین دلکور کره ای , باطری ماشین پوما کره ای , باطری ماشین اوربیتال

فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
فروشگاه اینترنتی باتری مارکت
فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
تماس با ما
شما این محصولات را انتخاب کرده اید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

فروشگاه اینترنتی باتری مارکت