تلفن : 09126808063
منو
فیلتر شهر انتخاب مکان فیلتر شهر
مکان را جهت فیلتر محصولات انتخاب کنید

علت خرابی برق ماشین

سیستم برق رسانی از بخش های مهم ماشین می باشد. علت خرابی برق ماشین مشکلات باتری ، خرابی سوئیچ، دینام و سیم کشی ها و … می باشد.

تشخیص خرابی سیستم برق ماشین

تشخیص این موضوع برای کارشناسان و متخصصان بسیار راحت است. با استفاده از ابزارآلات لازم و تجربه ای که دارند ، خرابی را تشخیص داده و برای رفع آن اقدام می کنند. اما کسانی که در این زمینه هیچ تخصصی ندارند ، بهتر است به نشانه های نقص سیستم برق رسانی ماشین توجه کنند.

برخی از افراد هنگامی که ماشینشان دچار مشکل می شود ، ترجیح می دهند که خودشان با تشخیص درست مشکل به رفع ایراد آن بپردازند. بنابراین دانستن دلایل خرابی سیستم برق ماشین به آنها کمک می کند.

 

علت خرابی برق ماشین

بررسی علت خرابی برق ماشین

با اختلال در عملکرد تجهیزات برقی ماشین و یا اختلالات استارت زنی ، متوجه نقص در سیستم برق رسانی خواهیم شد. برای بررسی دلایل آن موارد زیر را بررسی کنید.

شل شدن اتصالات باتری

اگر برق ماشین مکرراً دچار قطعی می گردد و یا تجهیزات برقی مانند ضبط یا کولر قطع و وصل می شوند ، امکان دارد اتصالات باتری شل شده باشند. باید با بررسی دقیق اتصالات ، سیم های شل شده را محکم کنید.

تمام شدن عمر مفید باتری

اگر برق خودرو ضعیف شده باشد و استارت زنی به سختی انجام می شود ، باید باتری ماشین بررسی شود. به کمک ابزار آلاتی مانند مولتی متر و اهم متر و … جریان باتری و ولتاژ باتری را اندازه گیری نمایید. در صورتی که باتری فرسوده شده و عمر مفید آن به اتمام رسیده است ، باتری را تعویض کنید. پس باتری فرسوده می تواند علت خرابی برق ماشین باشد.

طول عمر مفید برای انواع باتری های ماشین متفاوت است. برای مثال باتری ۷۴ آمپر واریان صباباتری طول عمری حدود ۳ سال دارد. البته این رقم با توجه به شرایط نگهداری می تواند بیشتر یا کمتر باشد. باتری ماشین اطلس طول عمری معادل ۲ الی ۴ سال دارد.

خالی شدن باتری به علت برق دزدی

اگر برق دزدی در قسمت های گوناگون ماشین وجود داشته باشد ، باتری ماشین به سرعت تخلیه می شود. چنانچه به برق دزدی در سیستم اتومبیل خود پی بردید ، سریعاً قسمت مربوطه را شناسایی و اتصالات آن را تنظیم کنید.

خرابی سوئیچ ، علت خرابی برق ماشین

اگر سوئیچ عملکرد نادرستی داشته باشد ، سبب اختلال در سیستم برق رسانی خواهد شد. بخش الکتریکی سوئیچ زیر فرمان یا داشبورد ماشین قرار دارد. این قسمت را باز کنید تا به مغزی سوئیچ دسترسی پیدا کنید. حال می توانید تمامی اتصالات موجود در این قسمت را با استفاده از مولتی متر اندازه گیری و بررسی نمایید.

 

علت خرابی برق ماشین

خرابی بست فیوز باتری

نقص فیوز باتری می تواند موجب قطع و وصل شدن های مکرر برق ماشین شود. بست فیوز باتری برای پیشگیری از عبور جریان های بیش از حد استاندارد ، به کار می رود. با عبور جریان های بسیار بالا از فیوز ، فیوز می سوزد. سوختگی فیوز سبب اختلال در سیستم برق رسانی می شود.

خرابی دینام

خرابی دینام هم می تواند علت خرابی برق ماشین باشد. دینام ، شارژ کردن باتری ماشین را بر عهده دارد. بنابراین با نقص دینام ، باتری شارژ لازم را برای تأمین برق ماشین را نخواهد داشت. پس با اختلال در سیستم برق رسانی ماشین ، باید سلامت دینام را بررسی نمود. اگر از عمر دینام بیش از ۸ سال گذشته باشد ، ممکن است به علت فرسودگی دینام ، سیستم برق دچار مشکل شود.

خرابی سیم کشی های ماشین

ضعیف شدن چراغ های ماشین و ایجاد اتصالی و جرقه زدن ، نشان از خرابی سیم کشی های داخل خودرو دارد. خرابی سیم کشی ها می تواند موجب سوختن دینام شود. پس اگر با نشانه های خرابی سیم کشی مواجه شدید ، برای رفع آن سریعاً اقدام نمایید.

خرابی تسمه دینام ، علت خرابی برق ماشین

با دوران تسمه های دینام ، نیروی لازم برای شارژ باتری بوجود می آید. لذا پارگی یا شل شدن این تسمه ها در شارژ شدن باتری وقفه ایجاد خواهد کرد. برای رفع این مشکل باید تسمه ها را تعویض نمود.

خرابی کامپیوتر ماشین

نقص در کامپیوتر ماشین یا ECU  موجب می شود که در کنترل دینام مشکلی ایجاد شود. بنابراین عملکرد دینام با اشکالاتی همراه خواهد بود. این اشکالات در عملکرد باتری تأثیر سوء خواهد داشت و به دنبال آن سیستم برق رسانی دچار مشکل خواهد شد.

فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
فروشگاه اینترنتی باتری مارکت
فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
تماس با ما
شما این محصولات را انتخاب کرده اید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

فروشگاه اینترنتی باتری مارکت