تلفن : 09126808063
منو
فیلتر شهر انتخاب مکان فیلتر شهر
مکان را جهت فیلتر محصولات انتخاب کنید

نکات مهم درباره مراقبت از خودرو

مراقبت از باتری خودرو به افزایش طول عمر باتری و کارکرد بهتر باتری کمک می کند که در سلامت سایر قطعات خودرو اثرگذار است.

چگونه در تابستان از باتری ماشین مراقبت کنیم ؟

تمامی باتری ها حتی بهترین باتری ماشین نیاز به مراقبت دارند تا طول عمر بیشتری داشته باشند. البته باتری های اتمی به نگهداری زیادی نیاز ندارند. برای بررسی وضعیت باتری در تابستان به صورت زیر اقدام کنید.

شکل ظاهری باتری را چک کنید. چنانچه باتری دارای شکستگی ، نشتی ، تورم و … می باشد باید آن را تعویض کنید.

سطح مایع الکترولیت را چک کنید. البته این مورد درباره باتری هایی می باشد که دارای درپوش می باشند. باتری هایی که درپوش ندارند ، امکان چک کردن سطح مایع باتری وجود ندارد. در باتری هایی که دارای درپوش می باشند ، درپوش ها را باز کنید. میزان مایع باتری باید به اندازه ای باشد که صفحه عمودی درون باتری را به طور کامل پوشش دهد. در غیر اینصورت ، مقداری آب به آن اضافه نمایید.

در مراقبت از باتری خودرو ، این نکته مهم را درنظر داشته باشید که به هیچ عنوان از آب شیر برای افزودن به مایع درون باتری استفاده نکنید و فقط از آب مقطر استفاده کنید.

باتری را کاملاً شارژ نمایید. پیمایش مسیرهای کوتاه یا حرکت ندادن ماشین سبب می شود که باتری کاملاً شارژ نشود و در طولانی مدت موجب تخلیه شارژ باتری شود. بنابراین از پارک کردن های طولانی خودداری کنید و با پیمایش مسیرهایی با مسافت مناسب ، باتری را به صورت کامل شارژ کنید.

شارژ کردن باتری ماشین با شارژرهای خودکار

اگر قصد شارژ کردن باتری با شارژرهای خودکار همانند  Schmacher Speed Charge را دارید ، سری قرمز را به پایانه مثبت و سری مشکی را به پایانه منفی متصل کنید. سرعت شارژ را روی بالاتری حالت تنظیم کنید. اکنون شارژر را به برق زده و تا شارژ شدن باتری صبر نمایید و سپس شارژر را از پریز برق جدا کرده و کابل ها را جدا کنید.

مراقبت از باتری خودرو

مراقبت از باتری خودرو در زمستان چگونه است ؟

در فصل سرما ، تمامی باتری خودروها شامل باتری ۲۰۶ ، باتری ماشین ۴۰۵ و …  به نگهداری بیشتری نیاز دارند. زیرا سرما سبب می شود که نیروی بیشتری برای استارت موردنیاز باشد. در فصل سرما کارایی و توان باتری ماشین به میزان ۵۰ درصد کاهش پیدا می کند.

در زمستان باید احتیاط کنید که باتری یخ نزند. باتری ماشین در وضعیتی که به طور کامل شارژ داشته باشد ، احتمال یخ زدگی بسیار کمی دارد. اما در وضعیتی که باتری شارژ نداشته باشد سریعاً یخ می زند. بنابراین در زمستان از خالی شدن شارژ باتری خود جلوگیری کنید. باتری یخ زده ، شانس بسیار کمی برای شارژ شدن دارد. اگر باتری نصب نشده دارید ، حتماً در جای گرمی نگهداری کنید.

برای اینکه باتری بتواند انرژی مورد نیاز برای روشن شدن ماشین را در زمستان فراهم کند ، باید در سطح ایده آلی از شارژ باشد. با قرار دادن یک شارژر باتری خودکار یا شارژر تدریجی روی باتری ، می توانید سطح شارژ باتری را در سطح مناسب و ایده آل نگهدارید.

برای مراقبت از باتری خودرو لازم است به پاک کردن رسوبات انباشته شده روی باتری اقدام نمود. برای این کار با استفاده از محلول جوش شیرین و آب و یک دستمال تمیز با دقت کامل رسوبات انباشته شده را پاک کنید.

 

مراقبت از باتری خودرو

کارشناسان و تعمیرکاران می توانند با استفاده از دستگاه های تست باتری ، به بررسی سالم بودن باتری بپردازند.

نکات کلیدی برای نگهداری از باتری ماشین

از پارک کردن های طولانی مدت ماشین در سرما خودداری کنید. اگر امکان روشن کردن ماشین برای چندین روز را ندارید ، می توانید باتری را درآورده و در مکانی با دمای مناسب نگهدارید. البته این کار برای چندین روز توصیه می شود.

روش دیگر برای مراقبت از باتری خودرو در حالتی که خودروی شما در کوچه یا خیابان در معرض سرما قرار دارد ، جدا کردن اتصال منفی باتری می باشد. البته این روش را به طور دائمی استفاده نکنید.

زمانی که باتری به طور کامل شارژ نشده است ، از روشن کردن تجهیزات برقی مانند سیستم صوتی و لامپ ها و … خودداری کنید. در فصل سرما در صورتی که ماشین به مدت طولانی روشن نشده است ، ابتدا آن را روشن کرده و مسافتی را بپیمایید و پس از شارژ شدن کامل باتری آنگاه تجهیزات برقی را روشن کنید.

اگر ماشین با استارت زدن روشن نمی شود ، بلافاصله استارت نزنید. سوئیچ را به وضعیت اولیه برگردانید و پس از چندین دقیقه دوباره استارت بزنید و پدال گاز را فشار دهید. امیدواریم مطالب گفته شده درباره مراقبت از باتری خودرو برای شما مفید باشد.

 

فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
فروشگاه اینترنتی باتری مارکت
فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
تماس با ما
شما این محصولات را انتخاب کرده اید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

فروشگاه اینترنتی باتری مارکت