تلفن : 09126808063
منو
فیلتر شهر انتخاب مکان فیلتر شهر
مکان را جهت فیلتر محصولات انتخاب کنید

نکات مهمی که در هنگام خرید باتری برای خودرو سمند باید به آن توجه کنیم

برای خرید باتری برای خودرو سمند ، باید اطلاعاتی درباره مشخصات و ویژگی های یک باتری مناسب برای این خودرو داشته باشیم.

خودروی سمند

سمند یک خودروی تمام ایرانی می باشد که تمام قطعات آن کاملاً تولید داخل می باشد. بدنه این خودرو از جنس گالوانیزه می باشد و تا چندین سال ضمانت در مقابل خوردگی دارد. ماشین سمند از نظر ایمنی در سطح کیفی بالایی قرار دارد. فضای داخل ماشین بسیار جادار طراحی شده است.

ارتفاع مناسب سمند از امتیازهای دیگر این خودرو می باشد. سمند تجهیزات برقی خاص و ویژه ای ندارد و همانند بسیاری از ماشین های معمولی تجهیزاتی مانند چراغ ، بالابر شیشه ها و … از تجهیزات برقی این ماشین تمام ایرانی می باشند. برق این تجهیزات توسط باتری ماشین فراهم می شود. در ادامه بررسی می کنیم که باتری برای خودرو سمند باید چه مشخصاتی داشته باشد.

 

باتری برای خودرو سمند

مشخصات باتری سمند

کارخانه خودروسازی ایران خودرو ، باتری ۶۶ آمپر را به عنوان باتری فابریک این ماشین نصب می کند. البته باتری های دیگری بر روی این ماشین ، قابل نصب می باشند ولی مهندسان برای باتری فابریک ، باتری ۶۶ آمپر را کافی و مناسب می دانند. یکی از باتری های قابل نصب بر روی خودروی سمند ، باتری ۷۴ آمپر می باشد. اما کارشناسان بر این باورند که آمپراژ بالای باتری برای خودرو ضرورتی ندارد و بهتر است باتری برای خودرو سمند همان ۶۶ آمپر انتخاب شود.

باتری بالاتر از آمپرهای ۶۶ یا ۷۴ ، برای خودرو سمند مناسب نیست. عده ای این تصور اشتباه را دارند که آمپر باتری هر چقدر بالاتر باشد ، بهتر است. در صورتی که این یک تصور کاملاً اشتباه است. زیرا باتری با آمپراژ بالای غیرضروری سبب می شود که گرمای بیشتری جذب شود و به باتری آسیب وارد شود. قالب باتری خودرو سمند L3  است ، و قالب L5 بسیار سخت در جای مخصوص باتری قرار می گیرد.

بهترین باتری برای خودرو سمند چیست ؟

کارخانه های سپاهان باتری و صباباتری از تولید کنندگان برتر داخلی می باشند که باتری های مختلف مناسبی برای انواع خودروها تولید می کنند. کیفیت این باتری ها در سطح باتری های مطرح خارجی می باشد ، در حالیکه در مقایسه با باتری های خارجی ، قیمت پایین تری دارند.

طول عمر باتری های سپاهان باتری و صباباتری ، با توجه به نوع باتری متفاوت است. اما در کل طول عمر باتری های این کارخانه ها مناسب می باشد. بنابراین برای ماشین سمند ، می توانید باتری ماشین صبا و باتری ماشین اوربیتال سپاهان و … را انتخاب کنید.

خرید باتری ماشین سمند

در هنگام خرید باتری برای خودرو سمند ، به کیفیت باتری توجه کنید. کیفیت باتری سمند را در درجه اول بررسی نمایید و سپس به قیمت باتری سمند توجه کنید. هر باتری ارزان قیمتی را خریداری نکنید ، چون قطعاً بی کیفیت می باشد. خرید باتری بی کیفیت موجب می گردد به سایر قطعات خودرو نیز آسیب وارد شود. منظور قطعاتی می باشند که با باتری و برق ماشین در ارتباط می باشند.

برای خرید باتری مناسب و باکیفیت ماشین سمند ، حتماً از سایت های معتبر اقدام به خرید کنید. در هنگام خرید باتری برای خودرو سمند ، توجه داشته باشید که باتری دارای ضمانت نامه معتبر باشد و ضمانت نامه حتماً فعال شود.

به تاریخ تولید باتری سمند توجه نمایید. از خرید باتری هایی که مدت زیادی از تاریخ تولید آنها گذشته است ، خودداری کنید. زیرا باعث کاهش طول عمر مفید باتری می شود.

تعمیر و تعویض باتری سمند

اگر باتری ماشین سمند شما دچار مشکل شده است ، به راحتی می توانید با مراکز تعمیراتی مربوطه تماس بگیرید. این مراکز با اعزام نیرو به محل ، باتری شما را بررسی و تست می کنند. در صورت خرابی باتری ، می توانند آنها را در محل تعویض نمایند. در این صورت شما دردسر انتقال خودروی سمند خود را به تعمیرگاه ندارید و در کوتاهترین زمانی می توانید باتری خراب را در محل تعویض نمایید.

 

باتری برای خودرو سمند

با مشاهده علائم زیر به بررسی وضعیت باتری پرداخته و در صورت لزوم  به تعمیر و یا تعویض باتری برای خودرو سمند خود ، اقدام نمایید.

علائمی مانند استارت نخوردن باتری ، استارت ضعیف باتری ، کم سو شدن چراغ ها ، درست کار نکردن تجهیزات برقی ، خاموش شدن ناگهانی خودرو و تغییر شکل باتری نشان دهنده خرابی باتری سمند می باشد. البته در نظر داشته باشید که این علائم ممکن است دلایل دیگری داشته باشد و مربوط به خرابی باتری نباشد.

فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
فروشگاه اینترنتی باتری مارکت
فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
تماس با ما
شما این محصولات را انتخاب کرده اید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

فروشگاه اینترنتی باتری مارکت