تلفن : 09126808063
منو
فیلتر شهر انتخاب مکان فیلتر شهر
مکان را جهت فیلتر محصولات انتخاب کنید

معرفی باتری های مناسب اتوبوس

باتری های مناسب اتوبوس دارای ولتاژ ۲۴ ولت و آمپراژهای متفاوت مانند ۲۵۰ آمپر می باشند. با توجه به مدل ماشین آمپراژهای متفاوتی استفاده می شود.

باتری اتوبوس

باتری اتوبوس دو وظیفه ی مهم را بر عهده دارد. اولین وظیفه ، کمک به استارت زدن و تزریق انرژی اولیه به میل لنگ ها است تا نیروی لازم برای چرخیدن را برای آنها فراهم کند. در چنین شرایطی ، حجم بالایی از آمپر ماشین برای چرخش مصرف می شود. دومین وظیفه ، هنگام خاموش بودن موتور است که انرژی لازم برای تجهیزات برقی و راه اندازی سیستم جرقه را فراهم می کند.

آمپراژ باتری اتوبوس

باتری های مناسب اتوبوس باید آمپراژ مشخصی داشته باشند. شناسایی بهترین آمپراژ باتری برای این ماشین ، از روی باتری فابریک صورت می گیرد. زیرا تولیدکنندگان خودرو بهترین و مناسب ترین آمپراژ باتری را روی ماشین نصب می کنند. بنابراین برای اینکه متوجه شوید چه آمپراژی برای باتری شما مناسب می باشد ، به باتری فابریک خود نگاه کرده یا دفترچه راهنمای خودرو را مشاهده کنید.

به طور قطعی نمی توان گفت که این آمپراژ برای تمام اتوبوس ها خوب می باشد. زیرا مدل ماشین ها با یکدیگر متفاوت می باشند. برای مثال باتری اتوبوس های اسکانیا ۲۵۰ آمپر می باشد. آمپراژ باتری یکی از مسائل مهم در انتخاب باتری ماشین است. اگر باتری با آمپراژ مناسب برای ماشین خریداری نشود ، به ماشین آسیب می زند و یا عملکرد آن را مختل می کند.

اگر از تجهیزات برقی خودرو مانند بخاری ، چراغ های مه شکن و … زیاد استفاده می کنید ، می توانید آمپراژهای کمی بالاتر را برای اتوبوس خود انتخاب کنید. البته توجه داشته باشید که گفتیم آمپراژ کمی بالاتر. یعنی آمپراژهای خیلی بالاتر برای ماشین توصیه نمی شود.

ولتاژ باتری اتوبوس

باتری های مناسب اتوبوس دارای ولتاژ ۲۴ ولت می باشند. در خودروهای سنگین امروزی مثل اتوبوس و کامیون و … تمامی تجهیزات برقی و دینام و استارت و … به برق ۲۴ ولت نیاز دارند. ولی در خودروهای سنگین قدیمی فقط برای استارت به برق ۲۴ ولت نیاز داشتند و این موضوع سبب می شد که گاهاً از دو باتری در ماشین استفاده می کردند. اما امروزه این مسئله تقریباً منسوخ شده است.

باتری های مناسب اتوبوس اتمی است یا اسیدی ؟

یک دغدغه مهم برای صاحبان اتوبوس ها انتخاب باتری از میان انواع آن یعنی اسیدی یا اتمی است.

 

باتری های مناسب اتوبوس

باتری اسیدی اتوبوس

بیشترین باتری هایی که برای اتوبوس استفاده می شود ، از نوع اسیدی است. باتری های اسیدی قیمت مناسب تری دارند و برای صاحبان این خودرو مقرون به صرفه تر می باشند. البته در مقایسه با باتری های اتمی این باتری ها دارای طول عمر پایین تری می باشند و دردسرهای مربوط به نگهداری را دارند.

باتری اتمی اتوبوس

هر چند که قیمت باتری ماشین از نوع اتمی در مقایسه با باتری اسیدی بیشتر است ، اما به دلیل مزایایی که دارد ارزش خریدن دارد. این باتری ها به نگهداری نیاز ندارند و برای اتوبوس داران که شرایط کاری سختی دارند ، استفاده از آنها راحت تر می باشد. زیرا نیازی به چک کردن و کنترل مدام آن ندارند.

بهترین باتری برای اتوبوس چه باتری است ؟

باتری های مناسب اتوبوس در بازار ، هم تولیدات داخل و هم تولیدات خارج می باشند. از میان باتری های ایرانی ، باتری ماشین صبا و باتری های تولیدی شرکت سپاهان باتری و … باتری های بسیار خوبی می باشند.  باتری های ایرانی در مقایسه با باتری های چینی و ترکیه ای دارای کیفیت بسیار بالاتری هستند. از میان باتری های خارجی ، باتری های کره ای بسیار با کیفیت می باشند. باتری ماشین دلکور نمونه ای از باتری های کره ای با کیفیت می باشد.

باتری های مناسب اتوبوس

 

باتری یک قطعه بسیار حیاتی برای اتوبوس همانند سایر ماشین ها می باشد. نگهداری درست باتری اتوبوس سبب افزایش طول عمر آن و بهبود عملکرد آن می شود. طول عمر باتری به فاکتورهای زیادی بستگی دارد. یکی از مهمترین این فاکتورها ، میزان و زمان کارکرد آن است. به هر میزان که مصرف بیشتری از باتری داشته باشید ، طبیعتاً عمر آن زودتر به اتمام می رسد. اما انتخاب یک باتری مناسب و با کیفیت و نگهداری درست از آن ، در افزایش طول عمر آن نقش زیادی دارد. معمولاً عمر باتری های مناسب اتوبوس ، بین ۲ الی ۵ سال می باشد.

فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
فروشگاه اینترنتی باتری مارکت
فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
تماس با ما
شما این محصولات را انتخاب کرده اید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

فروشگاه اینترنتی باتری مارکت