تلفن : 09126808063
منو
فیلتر شهر انتخاب مکان فیلتر شهر
مکان را جهت فیلتر محصولات انتخاب کنید

خرابی کولر ماشین و علت خنک نکردن آن

خرابی کولر ماشین می تواند دلایل زیادی داشته باشد که در ادامه به بررسی رایج ترین دلایلی که سبب بروز مشکلاتی برای کولر می شود ، می پردازیم.

سرعت بسیار زیاد

زمانی که با آخرین سرعت ممکن رانندگی می کنید ، کولر دچار عملکرد نامطلوبی می شود. فشار دادن پدال گاز تا انتها ، باد کولر را گرم یا کلاً قطع می کند. اگر می خواهید گرمای باد کولر را تجربه نکنید ، تخته گاز نرانید و کمی آهسته تر برانید. دیر رسیدن بهتر است تا گرمای زیادی را تحمل کنید.

 

خرابی کولر ماشین

کثیفی کندانسور و خرابی کولر ماشین

یکی از بخش های اصلی سیستم خنک کننده ، کندانسور می باشد. گاز کولر پس از گذر از قسمت کندانسور به صورت فشرده و مایع می گردد. رادیاتور یا کندانسور در بخش جلوی ماشین تعبیه شده است. چنانچه شبکه های خارجی رادیاتور کثیف شوند ، سبب گرم شدن باد کولر و افزایش آمپر آب ماشین می شوند. برای جلوگیری از این مشکل ، قبل از فصل گرما کندانسور ماشین را تمیز کنید.

خرابی کمپرسور کولر ماشین

کمپرسور در صورتی که برای تایم طولانی مورد استفاده قرار نگیرد و بعداً به صورت ناگهانی مورد استفاده قرار بگیرد ، تا چندین دقیقه عملکرد خوبی نخواهد داشت. یکی از دلایلی که سبب خرابی کولر ماشین و خرابی کمپرسور می شود ، کهنگی و فرسودگی باتری می باشد. بنابراین برای جلوگیری از این مشکل بهتر است در صورتی که عمر باتری شما به پایان رسیده است ، اقدام به خرید یک باتری مناسب کنید. نمونه هایی از بهترین باتری های ماشین شامل باتری ماشین اوربیتال ، باتری ماشین سوزوکی و … می باشند.

خرابی ترموستات کولر

ترموستات کولر پس از رسیدن دمای اواپراتور به صفر درجه ، فرمان قطع کمپرسور را می دهد. این کار مانع از یخ زدن اواپراتور می شود. اگر اواپراتور یخ بزند سبب کاهش حجم هوای خروجی می شود و دما را بالا می برد. اگر ترموستات خراب شود ، کمپرسور بیش از اندازه کار می کند و داغ می کند. تمامی این موارد سبب عملکرد نامطلوب کولر ماشین می شوند.

خرابی شیر انبساط و خرابی کولر ماشین

شیر انبساط ، حرارت را از مایع خنک کننده داخل کمپرسور دریافت می کند و سبب خنک شدن مایع خنک کننده می شود. مدل کوچک تر این قطعه در داخل رادیاتور وجود دارد. همچنین در جلوی رادیاتور فن هایی برای خنک کردن مایع خنک کننده وجود دارند. در صورتی که در این مسیرها گرفتگی و انسدادی وجود داشته باشد ، باد کولر گرم می شود. شکستگی قطعات این مجموعه سبب عملکرد نامطلوب کولر می شود.

کم بودن یا زیاد بودن گاز کولر

خالی بودن یا کم بودن گاز کولر موجب کاهش کیفیت باد کولر می شود. کاهش گاز کولر می تواند به علت وجود نشتی در بخشی از سیستم باشد. نشتی در بخش هایی مانند کاسه نمد ، کندانسور ، اتصالات ، اواپراتور و … ایجاد می شود. علاوه بر کم بودن گاز کولر ، زیاد بودن گاز کولر هم می تواند در عملکرد کولر اختلال ایجاد کند.

خرابی فن کندانسور

یکی دیگر از دلایلی که سبب خرابی کولر ماشین می شود ، مشکلات فن کندانسور است. به منظور خنک شدن کندانسور تعدادی فن تعبیه شده است. فن ها موجب عبور هوا و خنک سازی گاز گرم درون کندانسور می شوند. برای خنک بودن باد کولر وجود فن ها الزامی می باشد. خرابی فن به علت های گوناگونی مانند نقص رله ، اشکال در یونیت کنترل دما و خرابی موتور فن و … می باشد.

خرابی تسمه کمپرسور

در صورتی که تسمه کمپرسور دچار مشکل شود ، سبب کار نکردن کمپرسور کولر ماشین می شود. در صورتی که کولر عملکرد نامطلوبی دارد ، باید تسمه های کمپرسور بررسی شوند. اگر تسمه ها کهنه و فرسوده بودند بایستی تعویض شوند. تسمه فرسوده و کهنه ، سبب کاهش عمر کولر می شود.

دریچه های خراب و خرابی کولر ماشین

 

خرابی کولر ماشین

 

خرابی دریچه ها توسط خودتان قابل تشخیص می باشد. دست های خود را روبروی دریچه ها بگیرید و جریان هوا را بررسی کنید. اگر جریان هوا کند باشد و حجم کمی از باد احساس شود ، دریچه ها احتمالاً دچار مشکل شده اند. اگر حجم بالایی از باد گرم را احساس کنید ، مشکل از دریچه ها نمی باشد و باید علت های دیگر را بررسی نمایید.

  • دلایل دیگری می تواند سبب کارکرد نادرست کولر شوند. دلایلی مانند مشکل در سیستم برق رسانی خودرو ، فیوزهای سوخته ، فیلترهای مسدود شده ، گیر کردن جسمی در شلنگ های HVAC و …

فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
فروشگاه اینترنتی باتری مارکت
فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
تماس با ما
شما این محصولات را انتخاب کرده اید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

فروشگاه اینترنتی باتری مارکت