تلفن : 09126808063
منو
فیلتر شهر انتخاب مکان فیلتر شهر
مکان را جهت فیلتر محصولات انتخاب کنید

نگهدارنده باتری خودرو چیست ؟

نگهدارنده باتری خودرو از ابزارهای مفید برای حفظ و نگهداری باتری ماشین می باشد و خرید آن برای باتری های ماشین توصیه می شود، اما ضروری نیست.

دلایل تخلیه باتری ماشین

دلایل زیادی برای تخلیه ی باتری وجود دارد. اگر ماشین به مدت نسبتاً طولانی حرکت نکند و امکان شارژ کردن خود را نداشته باشد، باتری به تدریج تخلیه می شود.

نقص در سیستم شارژ خودرو می تواند از عوامل تخلیه ی شارژ باتری باشد.

خرابی و اختلال دیودهای دینام، سبب حرکت جریان برق در جهت نادرست می شوند و در اینصورت باتری شارژ از دست می دهد.

فرسودگی و کهنگی باتری از دلایلی است که موجب تخلیه های مکرر باتری می شود. در اینصورت شارژ باتری های فرسوده کار بیهوده ای می باشد و تنها اقدام مؤثر، خرید یک باتری جدید است.

دمای هوا می تواند از عوامل دیگر برای تخلیه باتری باشد. اگر هوا بسیارگرم باشد یا بسیار سرد باشد، باتری ماشین پارک شده شارژ از دست می دهد و تخلیه می شود.

نگهدارنده باتری

نگهدارنده باتری خودرو، یک دستگاهی می باشد که توانایی تأمین شارژ مناسب باتری ماشین را دارد. نگهدارنده قادر خواهد بود که زمان هایی که از باتری استفاده نمی کنید ، باتری را شارژ نگه دارد.

نگهدارنده باتری خودرو

از آنجایی که خاموش بودن های طولانی مدت، ممکن است به باتری آسیب بزند، انتخاب یک نگهدارنده باتری خوب از خرابی باتری پیشگیری می کند.

نگهدارنده در مدت زمانی که باتری روشن نمی باشد و ماشین خاموش است، برق کمتری به باتری انتقال می دهد و قابلیت بررسی وضعیت شارژ بودن باتری در سطح کافی را، دارا می باشد. در واقع نگهدارنده میزان شارژ باتری را بررسی می کند و در صورت کاهش ولتاژ باتری، مقدار شارژ بیشتری را به باتری می دهد.

انتخاب نگهدارنده باتری خودرو

باید اقدام به انتخاب نگهدارنده ای کنید که توانایی تأمین ولتاژ لازم باتری را داشته باشد. اگر باتری ماشین ۱۲ ولت است باید نگهدارنده ۱۲ ولتی انتخاب کنید. در مورد باتری های ماشین های سنگین که ۲۴ ولتی می باشند، نیاز به نگهدارنده های ۲۴ ولتی دارید.

بنابراین اگر قصد پارک های طولانی مدت ماشین را دارید، باید حتماً اقدام به انتخاب یک نگهدارنده ی خوب و مناسب برای باتری ماشین خود کنید. فرقی ندارد که نوع ماشین یا برند باتری چه می باشد. برای تمام باتری ها از جمله باتری پژو پارس ، باتری ۲۰۶، باتری پراید و… می توان یک نگهدارنده خریداری نمود و موجب بهبود عملکرد باتری و افزایش طول عمر باتری شد.

تفاوت شارژر و نگهدارنده

شارژرهای باتری برای شارژ نمودن باتری با سرعت ثابت عمل می کنند و عملیات شارژ ممکن است تا ۱۲ ساعت به طول بیانجامد. اما نگهدارنده ، توانایی شارژ سریع باتری را دارا می باشد. یعنی مدت زمان شارژ باتری با نگهدارنده بسیار کوتاه تر از شارژ کردن با دستگاه شارژر است.

مدارهای برق موجود در نگهدارنده ها از پیچیدگی بیشتری نسبت به مدارهای برق دستگاه شارژر برخوردار هستند.

پس از اتمام عملیات شارژ دهی باتری با دستگاه شارژر، باید دستگاه را به صورت دستی جدا کنید. این در حالی است که نگهدارنده باتری خودرو، به صورت خودکار عملیات شارژدهی را قطع می کند.

نگهدارنده خود تشخیص می دهد چه زمانی نیاز است که به باتری شارژ بدهد. یعنی نگهدارنده از حیث شروع شارژدهی هم، به صورت خودکار عمل می کند.

ابعاد دستگاه شارژر از ابعاد نگهدارنده باتری خودرو، کوچکتر می باشد.

روش های نگهداری درست از باتری

علاوه بر نگهدارنده هایی که توضیح داده شد، روش های دیگری وجود دارند که سبب افزایش طول عمر باتری و کارکرد بهتر باتری ماشین می شوند.

داشتن پوشش عایق برای باتری در فصول سرد به ویژه در زمان یخبندان، از خرابی و خواب ماندن باتری جلوگیری می کند. پوشش های عایق باتری به شکل های مختلفی مانند لاستیکی و… وجود دارند.

سطح الکترولیت باتری باید به طور مرتب بررسی گردد و در صورت پایین بودن سطح الکترولیت ، آن را تنظیم کرد.

تمیز نمودن باتری ماشین سبب افزایش عمر باتری ماشین می گردد. در صورتی که باتری ماشین دارای رسوبات و جرم می باشد، با استفاده از محلول آب و جوش شیرین و یک ابر مناسب به تمیز نمودن باتری اقدام شود. پس از تمیزی با یک دستمال مناسب، باتری به طور کامل خشک شود.

با رعایت نکات فوق و تهیه ی یک نگهدارنده باتری خودرو، می توانید موجب بهبود عملکرد باتری و افزایش طول عمر مفید باتری شوید.

فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
فروشگاه اینترنتی باتری مارکت
فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
تماس با ما
شما این محصولات را انتخاب کرده اید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

فروشگاه اینترنتی باتری مارکت