تلفن : 09126808063
منو
فیلتر شهر انتخاب مکان فیلتر شهر
مکان را جهت فیلتر محصولات انتخاب کنید

دلایل ترکیدن باتری خودرو چیست ؟

ترکیدن باتری خودرو اتفاق ناگواری است که به دلایل گوناگونی رخ می دهد. با انجام اقداماتی می توان از به وقوع پیوستن این اتفاق جلوگیری نمود.

باتری وظیفه ی تأمین انرژی الکتریکی مورد نیاز ماشین را بر عهده دارد. در صورت خرابی باتری ، ماشین دچار مشکلات اساسی می شود. یکی از مشکلاتی که ممکن است برای باتری ایجاد شود این است که باتری به دلایل مختلفی بترکد. نگهداری درست از باتری می تواند احتمال بروز چنین مشکلی را کاهش دهد. تمیز کردن باتری و جلوگیری از انباشته شدن سولفات ها روی باتری ، یکی از روش های نگهداری از باتری است.

انتخاب یک باتری مناسب برای ماشین و خودداری کردن از خرید باتری های بی کیفیت و فیک ، در کاهش احتمال بروز این مشکل اثرگذار است. باتری های با کیفیت بالایی از نوع داخلی و خارجی در بازار وجود دارند که نمونه هایی از آنها باتری ماشین دلکور ، سوزوکی ، اوربیتال ، اطلس و … می باشند. در ادامه به بررسی مهمترین دلایل ترکیدن باتری خودرو می پردازیم.

اتصال کوتاه در قطب های باتری

اتصال کوتاه از رایج ترین دلایل انفجار باتری می باشد که در بیشتر اوقات به علت دستکاری مکانیک های غیر حرفه ای ایجاد می شود. بعضی از مکانیک ها هنگام تست باتری به شکل دستی اتصال را ایجاد می کنند که کار بسیار اشتباهی است. این مورد را درنظر داشته باشید و در صورت مراجعه به مکانیکی ، تأکید کنید که از انجام این کار خودداری کنند. یکی دیگر از دلایل ایجاد اتصال کوتاه ، کثیف بودن کلکتور سیم پیچی است که باید توسط تعمیرکار یا مکانیک چک شود.

شارژ بیش از اندازه باتری ، دلیل ترکیدن باتری خودرو

 

ترکیدن باتری خودرو

 

 

در هنگام شارژ کردن باتری توجه داشته باشید که از شارژ کردن بیش از اندازه باتری خودداری کنید. شارژ باتری باید به اندازه مشخصی باشد. تمامی شارژرها دارای سیستم تنظیم سطح ولتاژ می باشند. بر اساس مشخصات باتری ، باید تنظیمات جریان شارژ باتری را انجام داد. شارژ بیش از اندازه ، سبب تصاعد بخار اسید موجود در باتری و انفجار باتری می شود. بنابراین شارژ کردن باتری را نباید اقدام ساده ای درنظر گرفت. اگر نمی تواند این کار را به درستی انجام دهید ، به یک مکانیکی معتبر و با تجربه مراجعه کنید.

باتری نامرغوب و فیک

یکی دیگر از دلایل ترکیدن باتری خودرو ، بی کیفیت بودن و نامرغوب بودن باتری می باشد. نباید قیمت باتری ماشین ، تنها فاکتور شما برای خرید باتری باشد. در انتخاب باتری ماشین باید به تمامی فاکتورها شامل کیفیت باتری ، سازنده ی باتری ، آمپراژ مناسب باتری ، تاریخ انقضاء باتری ، قیمت باتری ماشین ، گارانتی باتری و … توجه داشت. از میان باتری های ایرانی ، باتری های تولیدی شرکت سپاهان باتری و صباباتری کیفیت بالایی دارند. از میان باتری های خارجی ، باتری های کره ای کیفیت بالایی دارند. باتری های ترکیه ای و چینی کیفیت مناسبی ندارند.

مسدود شدن دریچه ها ، علت ترکیدن باتری خودرو

طراحی و ساختار باتری های اسیدی به گونه ای است که برای خروج گاز و بخارهای اسید ، حفره هایی درنظر گرفته شده است. این روزنه ها از جمع شدن بخار و گاز اسید در درون باتری ، ممانعت به عمل می آورند. این روزنه ها یا دریچه ها ممکن است به دلایل گوناگونی مسدود شوند. گیر کردن ذرات کوچک و تجمع گرد و غبار و آلودگی ، از دلایل مسدود شدن دریچه ها می باشند.

مسدود شدن دریچه ها سبب می شود که به تدریج گازها و بخارهای زیادی در داخل باتری انباشته شود. همانگونه که اطلاع دارید سیستم استارت جرقه تولید می کند. بنابراین استارت خودرو می تواند در این شرایط خطرآفرین باشد و سبب ترکیدن باتری خودرو شود.

جلوگیری از مسدود شدن دریچه های باتری

هنگام نصب باتری جدید از مکانیک یا تعمیرکار ، درخواست کنید که با استفاده از بست های مناسب روی باتری را محکم کند. با این کار احتمال انسداد و گرفتگی روزنه یا دریچه ها به شدت کاهش پیدا می کند. در نتیجه گازها و بخارهای اسید به سرعت از باتری خارج می شوند.

اقدامات لازم پس از انفجار باتری

 

ترکیدن باتری خودرو

 

در صورت انفجار باتری سریعاً با مراکز امدادی و فوریت های پزشکی تماس حاصل کنید. تا رسیدن نیروهای امدادی ، صورت و دستان خود را با آب خنک بشویید. دست و صورت را به مدت ۱۵ دقیقه بشویید. اگر لباس شما آلوده شده است ، سریعاً آنها را در بیاورید.

فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
فروشگاه اینترنتی باتری مارکت
فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
تماس با ما
شما این محصولات را انتخاب کرده اید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

فروشگاه اینترنتی باتری مارکت