تلفن : 09126808063
منو
فیلتر شهر انتخاب مکان فیلتر شهر
مکان را جهت فیلتر محصولات انتخاب کنید

زمان تنظیم موتور خودرو را چگونه تشخیص دهیم ؟

زمان تنظیم موتور خودرو را با توجه به مشکلاتی که برای ماشین ایجاد می شود ، می توان متوجه شد. در ادامه برخی از این مشکلات را بررسی می کنیم.

کی به تنظیم موتور نیاز داریم ؟

 

کاهش شتاب ماشین ، شنیده شدن صداهای غیر عادی از بخش موتور ، اخطار چراغ چک و … نشان می دهد که به تنظیم موتور نیاز داریم. تنظیم موتور در ماشین های قدیمی و جدیدتر از نظر زمانی کمی متفاوت است. این زمان در ماشین های قدیمی به ازای مسافت حدود ۱۵۰۰۰ الی ۳۰۰۰۰ کیلومتر بوده است. اما در ماشین های جدیدتر به دلیل تغییراتی که در بخش فنی ماشین اعمال شده است ، این مسافت تا ۱۶۰۰۰۰ کیلومتر افزایش پیدا کرده است. این موضوع نشان می دهد که کیفیت موتور و رعایت استاندارهایی از سوی کارخانه ، بر تایم نیاز به تنظیم موتور اثرگذار می باشد.

زمان تنظیم موتور خودرو را با توجه به نشانه های زیر تشخیص دهید

این زمان را می توان با توجه به بروز نشانه هایی تشخیص داد. برخی از این نشانه ها شامل موارد زیر است.

مصرف سوخت نامناسب

زمانی که متوجه می شوید در یک مسیر مشخص ، مصرف سوخت بنزین نسبت به قبل افزایش پیدا کرده است ، احتمالاً ماشین در مصرف سوخت با مشکل مواجه شده است. کاهش درجه ی بنزین در مسافت مشخص به ازای هر واحد سوخت ، بیانگر کارایی نادرست ماشین است. فشار باد نامناسب چرخ ها ، اختلال در سیستم ترمز و … می تواند از علت های بوجود آمدن این مشکل باشد. بنابراین باید به بررسی هر کدام از این عوامل بپردازید تا دلیل اصلی مصرف سوخت نامناسب را پیدا کنید.

بد استارت خوردن ، از نشانه های فرارسیدن زمان تنظیم موتور خودرو

گاهی در اوایل صبح با مشکل بد استارت خوردن مواجه می شوید. یعنی باید چندین بار استارت بزنید تا موفق به روشن کردن ماشین شوید. دلایل زیادی سبب استارت ضعیف خودرو می شود. یکی از این دلایل مشکلات مربوط به باتری است. شارژ نداشتن باتری ، تمام شدن عمر باتری ، خوابیدن باتری ، بی کیفیت بودن باتری و … سبب استارت ضعیف می شود.

گاهی صاحبان خودرو با توجه به قیمت باتری ماشین ، اقدام به خرید یک باتری ارزان قیمت و فیک بی کیفیت می کنند. این باتری بی کیفیت آنها را با مشکلات زیادی مواجه می کند. با خرید بهترین باتری ماشین از دردسرهای بد استارت خوردن ماشین راحت شوید. اگر ماشین بد استارت می خورد ، حتماً یک تنظیم موتور انجام دهید. دلیل دیگری که می تواند سبب استارت نامناسب ماشین شود ، وجود نقص در سیستم استارت می باشد.

چراغ های اخطار و تنظیم موتور

 

چراغ های اخطار یکی دیگر از نشانه هایی است که می توان بهترین زمان تنظیم موتور خودرو را تشخیص داد. چراغ های اخطار با روشن شدن ماشین روشن می شوند. ولی در مواردی مشاهده می شود که این چراغ ها روشن می مانند و خاموش نمی شوند. ممکن است دلایل زیادی سبب روشن ماندن چراغ های اخطار شوند. سوختن لامپ چراغ عقب ، مشکلاتی در سیستم انتقال سوخت ، مشکلات باتری و … سبب روشن شدن چراغ اخطار ماشین می شوند. زمانی که مشاهده کردید چراغ های اخطار روشن می ماند و خاموش نمی شود ، حتماً یک تنظیم موتور انجام دهید و با مشخص شدن علت مشکل برای رفع آن سریعاً اقدام نمایید. زمانی که برای رفع مشکلات مربوط به قطعات به سرعت اقدام کنید ، از خرابی سایر قطعات جلوگیری می کنید و از پرداخت هزینه بیشتر ممانعت به عمل می آورید.

ریپ زدن خودرو

یکی دیگر از علائمی که رسیدن زمان تنظیم موتور خودرو را نشان می دهد ، ریپ زدن خودرو می باشد. ریپ زدن ماشین موقع گاز دادن یا مواقع دیگر ، باید جدی گرفته شود. زیرا این مشکل می تواند خطرآفرین باشد. ریپ زدن به دلیل وجود ایرادی در ماشین ایجاد می شود. ایراداتی مانند خرابی شمع و وایر و کوئل ، عدم سوخت رسانی مناسب و خرابی انژکتور بنزین ، حرکت نامناسب چرخ ها ، خرابی سوزن های انژکتور ، مسدود شدن فیلتر بنزین ، کثیفی دریچه گاز و … سبب ریپ زدن ماشین می شوند.

ریپ زدن به حالت های متفاوتی ایجاد می شود. گاهی در هنگام حرکت ، موتور ضربه می زند. گاهی ریپ زدن فقط در سرعت های بالا ایجاد می شود. بنابراین ریپ زدن ماشین ، نشان دهنده رسیدن زمان تنظیم موتور خودرو می باشد.

فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
فروشگاه اینترنتی باتری مارکت
فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
تماس با ما
شما این محصولات را انتخاب کرده اید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

فروشگاه اینترنتی باتری مارکت