تلفن : 09126808063
منو
فیلتر شهر انتخاب مکان فیلتر شهر
مکان را جهت فیلتر محصولات انتخاب کنید

علت نوسان برق دینام

علت نوسان برق دینام می تواند نقص یا اختلال در عملکرد سیم کشی های ماشین ، کامپیوتر ماشین ، تسمه ، فیوزهای دینام یا سوختن خود دینام باشد.

دینام

دینام وظیفه ی شارژ باتری ماشین را بر عهده دارد. باتری برای تأمین انرژی الکتریکی لازم برای استارت زنی و تجهیزات برقی به کمک دینام نیاز دارد. دینام همانند یک کمک فنر برای فنر ، نقش کمکی برای باتری دارد.

هر گونه اختلال در عملکرد دینام می تواند باتری را دچار مشکل کند. دینام ممکن است به دلایل زیادی خراب شود. با خرابی دینام شارژ باتری به سرعت تخلیه می شود. دینام دارای تسمه هایی می باشد که باید به طور مرتب و دوره ای چک شوند.

اجزای اصلی دینام استاتور ، روتور یا آرمیچر ، آفتامات یا رگلاتور ، دیود یا یک سو کننده ولتاژ می باشد. خروجی برق دینام حدود ۱۳ الی ۱۴٫۵ ولت می باشد. استفاده از تجهیزات برقی خودرو موجب می شود که دینام برای تأمین انرژی الکتریکی لازم باتری ، بیشتر کار کند. گاهی کار نکردن تجهیزات برقی خودرو به علت نوسان برق دینام می باشد.

 

علت نوسان برق دینام

علائم خرابی دینام

بیشترین نشانه های خرابی دینام موارد زیر می باشد.

چراغ نمایش وضعیت باتری در صفحه ی ماشین با استارت زدن نمایش داده می شود. این علامت نشان دهنده خرابی باتری یا دینام می باشد.

کم نور بودن چراغ های جلو می تواند نشان دهنده خرابی باتری باشد. زیرا تأمین برق چراغ های جلو توسط دینام انجام می شود. پس با کم نور شدن آنها اولین اقدام بررسی وضعیت دینام می باشد.

ایجاد صداهای غیرعادی در ماشین می تواند به علت نوسان برق دینام باشد. البته ایجاد صداهای غیرعادی در ماشین دلایل زیادی دارد که یکی از این دلایل می تواند خرابی دینام باشد.

اگر باتری شما زود خراب می شود ، ممکن است دلیل آن اختلالات عملکرد دینام باشد.

تأثیر باتری بی کیفیت روی دینام

همانگونه که به علت نوسان برق دینام یا سایر اختلالات دینام ، باتری دچار مشکل می شود ، باتری نامناسب هم می تواند سبب خرابی دینام شود. بنابراین انتخاب یک باتری با کیفیت اهمیت زیادی دارد. برخی باتری ها دارای قیمت بسیار پایینی می باشند . اما نباید خریداران فریب این قیمت ها را بخورند .

باتری های ارزان قیمت ، فیک و بی کیفیت می باشند و پس از مدتی زود خراب می شوند و به سایر تجهیزات خودرو هم آسیب وارد می کنند. لذا با توجه به قیمت باتری ماشین ، اقدام به خرید باتری اصل و با کیفیت کنید. باتری ماشین صبا ، باتری ماشین اوربیتال ، اطلس و … از باتری های با کیفیت می باشند.

بررسی علت نوسان برق دینام

دلایل زیادی برای بروز این مشکل وجود دارد. رایج ترین دلایلی که موجب این اختلال می شود ، موارد زیر می باشد.

دینام مرده

طول عمر متوسط دینام بین ۵ تا ۸ سال می باشد. اگر دینام دچار فرسودگی شود ، عملکرد نامناسبی خواهد داشت. دینام فرسوده باید فوراً تعویض گردد تا به سایر تجهیزات آسیب وارد نکند. سوختگی دینام از دلایل خرابی برق ماشین می باشد.

سیم کشی خودرو

در کاپوت ماشین ، سیم کشی های بسیاری وجود دارند. یکی از اصلی ترین علت نوسان برق دینام ، اختلال در سیم کشی ها می باشد. حتی قطعی یک سیم نیز می تواند عملکرد کل دینام را تحت تأثیر قرار دهد. پس با نوسان برق دینام باید سیم کشی های ماشین را بررسی کنید.

فیوز دینام

فیوز قطعه ای حفاظتی است که برای محافظت و صیانت از تجهیزات در مقابل جریان های نامناسب و یا اتصال کوتاه استفاده می شود. دینام دارای فیوزهایی می باشد که خرابی این فیوزها اختلال در عملکرد دینام ایجاد می کند. سوختن فیوزها حتماً برق دینام را دچار مشکل خواهد کرد.

کامپیوتر ماشین

کامپیوتر ماشین یا ECU برای مدیریت تمام قطعات در ماشین به کار گرفته شده است. دینام همانند سایر قطعات تحت نظارت و کنترل کامپیوتر ماشین می باشد. در برخی موارد علت نوسان برق دینام ، خرابی کامپیوتر ماشین می باشد. تعمیرکاران با بررسی این قطعه سلامت آن را بررسی می کنند و در صورت خرابی آن را تعمیر یا تعویض می کنند.

تسمه

با توضیحات گفته شده مشخص شد که دلایل اختلالات برق دینام ، تنها خرابی دینام نمی باشد. یکی از این دلایل می تواند خرابی تسمه ها باشد. خرابی تسمه موجب می شود که شارژ لازم به باتری ماشین نرسد. این اختلال موجب خرابی باتری و دینام می شود.

 

علت نوسان برق دینام

فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
فروشگاه اینترنتی باتری مارکت
فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
تماس با ما
شما این محصولات را انتخاب کرده اید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

فروشگاه اینترنتی باتری مارکت