تلفن : 09126808063
منو
فیلتر شهر انتخاب مکان فیلتر شهر
مکان را جهت فیلتر محصولات انتخاب کنید

چشمی باتری ماشین نشانگر وضعیت باطری

چشمی باتری ماشین نشانگر وضعیت باطری

بر روی بدنه اکثر باتری های ماشین یک چشمی تعبیه شده است که نشانگر وضعیت باتری در حالتهای مختلف شارژ باتری ماشین میباشد.

این نشانگر دارای سه وضعیت و یا سه رنگ مختلف میباشد که هر رنگ وضعیت باتری ماشین را نشان میدهد.

مفاهیم رنگهای مختلف چشمی باتری ماشین


اگر چشمی باتری ماشین به رنگ سبز باشد نشانگر این است که باطری ماشین در حالت شارژ کامل میباشد و باتری ماشین در بهترین حالت خود میباشد جلوی رنگ سبز کلمه (ok)نوشته شده است.

باتری ماشین در حالت شارژ کامل دارای نشانگر سبز رنگ است.

رنگ مشکی و یا قرمز نشان دهنده این است که شارژ باتری ماشین از حد استاندارد خود پائین تر است ولی توان استارت زدن دارد و هنوز میتوان باطری ماشین را استفاده کرد .
جلوی رنگ مشکی و یا قرمز کلمه (charge)نوشته شده است.
یعنی باتری ماشین نیاز به شارژ دارد

هنگامی که با رنگ مشکی و یا قرمز چشمی باطری ماشین مواجه شدید بهتر است باتری ماشین را باز کنید و با دستگاه شارژر باتری ماشین را به طور کامل شارژ کنید تا رنگ چشمی باتری ماشین مجددا به رنگ سبز در بیاید.
این کار چند ساعت طول میکشد و این مدت به میزان تخلیه و دشارژ شدن باتری ماشین بستگی دارد.

در این صورت طول عمر باتری ماشین شما قطعا بیشتر خواهد شد.

پس هنگامی که نشانگر باتری ماشین به رنگ مشکی یا قرمز شد حتما باتری ماشین را با دستگاه شارژر باتری شارژ کنید تا رنگ چشمی باتری ماشین سبز شود

اگر چشمی باتری ماشین به رنگ سفید در آمد نشانگر چند مسئله مهم میباشد
باطری ماشین در حالت سفید شارژ شده یا باتری ماشین شنا کاملا خراب شده و شارژ نگه نمیدارد و خود به خود شارژ میشود و یا باتری ماشین به وسیله یک عامل غیر از خرابی باتری دشارژ میشود
این عوامل میتواند خرابی دینام باشد بدین صورت که دینام باتری ماشین را شارژ نکند و باتری به حالت دشارژ در اید. و یا به علت برق دزدی باشد یعنی ماشین در حالت خاموش به علت ایراد در یکی از ادوات برقی از باتری ماشین آمپر میکشد و باتری ماشین پس از مدتی به حالت تخلیه یا دشارژ در میاید و چشمی باتری ماشین به رتگ سفید میشود.

یکی از علتهای دیگری که چشمی باتری ماشین به رنگ سفید میشود خراب بودن خود چشمی باتری ماشین است .
یعنی بدون این که باتری ماشین تخلیه و یا دشارژ شده باشد چشمی سفید شده

در جلوی رنگ سفید کلمه (replace) نوشته شده است یعنی تعویض باتری ماشین.

پس هنگامی که با رنگ سفید چشمی باتری ماشین مواجه شدید ابتدا باید علت سفید شدن چشمی باتری ماشین را متوجه شوید اگر به علت خراب شدن باتری بود باتری ماشین را تعویض کنید

همان گونه که در قسمت بالا توضیح داده شد چشمی باتری ماشین به علتهای مختلف میتواند تغیر رنگ دهد و صرفا به علت تغییر رنگ چشمی نمیتوان از سالم و یا خراب بودن باتری ماشین مطمئن شوید. پس ابتدا باید علت تغبیر رنگ چشمی را متوجه شوید سپس نسبت به شارژ و یا تعویض باتری ماشین اقدام کنید.

چشمی باتری ماشین یک ساختار کاملا ساده دارد و علارغم تصور اکثر مردم هیچ چیز پیچیده ای در آن نمیباشد فقط یک درجه اسید سنج که انتهای آن داخل ااکترولیت باتری قرار گرفته و با حالتهای مختلف شارژ باتری ماشین تغییر رنگ میدهد .

اگر صفحات باتری از داخل قطع شود رنگ چشمی باتری ماشین به حالت سبز میماند ولی باتری ماشین خراب شده و باید تعویض کنید در حالی که رنگ چشمی سبز است و اکثر مردم با دیدن چراغ سبز باتری ماشین تصور میکنند که باتری باید سالم باشد و به دنبال یافتن علتهای دیگر استارت نخوردن ماشین وقت خود را تلف میکنند.

اگر سرباتریهای باتری ماشین محکم و تمیز به قطبهای مثبت و منفی وصل نشده باشد امکان دارد باتری ماشین درست و کامل شارژ نشود و چشمی به رنگ سفید درآید و این سفید بودن چشمی به منزله خراب بودن باتری ماشین نیست باید سرباتریها را دوباره تمیز و محکم به قطبهای باتری ماشین وصل کرد تا باتری ماشین کارایی خود را حفظ کند.

در بسیاری از مواقع پیش آمده که باتری ماشین کاملا سالم بوده فقط به علت عدم آگاهی از وضعیت باتری تصمیم به تعویض باتری ماشین میگیرند در حالی که با کمی دقت و تامل میتوان علت استارت نخوردن ماشین را یافت و اصلا نیازی به تعویض باتری ماشین نباشد و با یک شارژ ساده باتری و یا تمیز کردن و محکم کردن سرباتری ماشین مجددا از باتری برای مدتی استفاده کرد..

باطری ماشین , باتری ماشین , باطری ماشین کره ای , باطری ماشین ایرانی , باطری ماشین آلمانی , خرید باتری ماشین ,باطری ماشین دلکور کره ای , باطری ماشین پوما کره ای , باطری ماشین اوربیتال

فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
فروشگاه اینترنتی باتری مارکت
فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
تماس با ما
شما این محصولات را انتخاب کرده اید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

فروشگاه اینترنتی باتری مارکت