تلفن : 09126808063
منو
فیلتر شهر انتخاب مکان فیلتر شهر
مکان را جهت فیلتر محصولات انتخاب کنید

نحوه روشن کردن خودرو در سرما

روشن کردن خودرو در سرما به گرم شدن موتور نیاز دارد. روشن نشدن ماشین مشکلی می باشد که در هوای سرد زیاد رخ می دهد.

طراحی و مکانیزم موتور ماشین به گونه ای می باشد که برای روشن شدن حتماً باید گرم باشد. باتری ماشین ، روغن موتور و … در سرما به خوبی کار نمی کنند. بنابراین برای جلوگیری از روشن نشدن ماشین در هوای سرد باید تدابیری اندیشیده شود. بهترین راه حل ها برای پیشگیری از این مشکل را بررسی می کنیم.

خاموش کردن ماشین

ماشین و تمامی تجهیزات برقی را کاملاً خاموش کنید. روشن بودن تجهیزات برقی سبب مصرف بالای انرژی می شود. بنابراین انرژی بیشتری از باتری دریافت می شود و باتری برای تأمین انرژی لازم برای استارت زدن با مشکل مواجه خواهد شد. پس قبل از استارت زدن و روشن شدن موتور ، ضبط و … را روشن نکنید.

گرم کردن باتری ماشین

برای روشن کردن خودرو در سرما، لازم است باتری گرم نگه داشته شود. به منظور گرم کردن باتری می توان از کاورهای مخصوص باتری استفاده نمود. کیسه گرمایشی برقی هم برای گرم کردن باتری مناسب است. کیسه را گرم کرده و به مدت چندین دقیقه روی باتری گذاشته تا باتری گرم شود. پس از گرم شدن باتری می توانید ماشین را روشن کنید.

اگر باتری مناسبی برای ماشین خود خریداری کنید که در شرایط آب و هوایی سرد عملکرد خوبی داشته باشد ، در هوای سرد کمتر با مشکل استارت نخوردن مواجه می شوید. نمونه ای از این باتری ها ، باتری ماشین دلکور ، باتری ماشین سوزوکی ، اوربیتال و … می باشد.

برای روشن کردن خودرو در سرما درست استارت بزنید

درست استارت زدن ماشین ، موضوع بسیار مهمی می باشد. ابتدا سوئیچ را چرخانده تا ماشین روشن شود ، اگر ماشین روشن نشد سوئیچ را به وضعیت اول برگردانده و چندین ثانیه صبر کنید و مجدداً استارت بزنید. اینکه با استارت نخوردن ، سریعاً دوباره استارت بزنید کار اشتباهی می باشد.

 

روشن کردن خودرو در سرما

استفاده از کابل های جامپر

چنانچه پس از چند بار استارت زدن،  ماشین روشن نشد از کابل های جامپر استفاده کنید. برای این روش نیاز به تعدادی کابل و یک ماشین سالم دارید. خودروی سالم را در مجاورت خودروی خراب پارک کنید. خودروی سالم و خراب باید کاملاً خاموش باشند.

کابل قرمز را به قطب مثبت باتری ماشین خراب وصل کرده و سر دیگر کابل را به سر باتری سالم وصل کنید. کابل سیاه را به قطب منفی باتری سالم وصل کرده و سر دیگر را به بخش فلزی خودروی خراب وصل کنید. برای روشن کردن خودرو در سرما این آخرین راه حل می باشد. در ادامه ، ماشین سالم را روشن کنید و پس از گذشت چندین دقیقه خودروی خراب را روشن کنید. در صورت روشن شدن ماشین خراب ، آن را در وضعیت آماده به کار برای چندین دقیقه نگه دارید تا موتور کاملاً گرم شود. اکنون می توانید کابل ها را با احتیاط و با دقت جدا کنید. مراحل جدا کردن کابل ها بر عکس مراحل وصل کردن آنها می باشد. از خاموش کردن بلافاصله ماشینی که با این روش روشن شده است ، خودداری کنید.

 

روشن کردن خودرو در سرما

نکات مهم در ارتباط با روشن شدن ماشین در زمستان

برای اینکه از روشن نشدن ماشین در زمستان جلوگیری کنید ، از یک روغن موتور مناسب برای ماشین استفاده کنید. روغن ماشین مناسب در بهبود عملکرد ماشین در دماهای بسیار پایین اثرگذار می باشد.

برای روشن کردن خودرو در سرما بهتر است محل مناسبی را برای پارک ماشین خود درنظر بگیرید. ماشین خود را در پارکینگ یا در نزدیکی ساختمان و درختان بزرگ پارک کنید. پارک کردن ماشین در کنار یک دیوار از سرد شدن زیاد موتور و باتری ماشین تا حدودی جلوگیری می کند. پارک کردن ماشین در مکانی که دور تا دور آن خالی می باشد در زمستان سبب می شود موتور و باتری سریعاً سرد شوند.

طول عمر مفید باتری حدود ۳ سال می باشد. پس از این مدت ممکن است باتری کار کند اما کارایی اولیه را نداشته و مستعد خرابی و خواب ماندن می باشد. یک باتری که طول عمر آن به پایان رسیده است ، در هوای سرد به سختی روشن می شود. بنابراین پس از گذشت سه سال از عمر باتری ، آن را بررسی و در صورت لزوم اقدام به خرید بهترین باتری ماشین کنید. تمامی اقدامات گفته شده به روشن کردن خودرو در سرما کمک می کند.

فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
فروشگاه اینترنتی باتری مارکت
فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
تماس با ما
شما این محصولات را انتخاب کرده اید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

فروشگاه اینترنتی باتری مارکت