تلفن : 09126808063
منو
فیلتر شهر انتخاب مکان فیلتر شهر
مکان را جهت فیلتر محصولات انتخاب کنید

باورهای غلط درباره نگهداری از خودرو

نگهداری از خودرو مسئله بسیار مهمی است که باید باید به خوبی انجام شود تا مشکلات کمتری برای ماشین در طول زمان و استفاده از آن بوجود بیاید. ولی باورهای نادرستی در این زمینه وجود دارد.

در این مقاله قصد داریم برخی از باورهای نادرست در زمینه نگهداری خودرو را بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.

ضرورت تعویض همزمان ۴ لاستیک خودرو

یکی از باورهای غلط درباره مراقبت از ماشین ، ضرورت تعویض همزمان ۴ لاستیک ها است. این مسئله کاملاً نادرست است. لاستیک ها هر کدام طول عمر مشخصی دارند و نیازی به تعویض همزمان آنها در صورت سالم بودن برخی از آنها ، نیست. زمان تعویض هر لاستیک با توجه به ضخامت رویه لاستیک ، ساییدگی آج لاستیک ، وجود نشانه هایی از بریدگی یا سوراخ شدگی و … مشخص می گردد.

شارژ شدن باتری ماشین با هل دادن ( یک باور نادرست درباره نگهداری از خودرو )

 

نگهداری از خودرو

 

این تصور رایج شده است که هل دادن ماشین در مسافت های کوتاه ، موجب شارژ شدن باتری می گردد. این تصور نادرست است و هیچگونه توجیه علمی ندارد. شارژ شدن باتری توسط دینام صورت می گیرد. برای شارژ نمودن باتری به حداقل بیست دقیقه کار کردن ماشین نیاز است. زمانی که ماشین خاموش است ، تجهیزات برقی از باتری انرژی الکتریکی دریافت می کنند و هل دادن بر روی شارژ شدن باتری هیچ اثری ندارد.

پیشنهاد مطالعه: جهت آگاهی درباره نگهداری از خودرو مقاله زیاد شارژ شدن باتری ماشین را مطالعه نمایید.

یک باتری با کیفیت ، توانایی بیشتری برای نگهداری شارژ در شرایط سخت دارد. لذا با انتخاب یک باتری خوب مانند باتری ماشین دلکور ، از خوابیدن های مکرر باتری جلوگیری کنید.

تعویض روغن موتور هر ۵ هزار کیلومتر

یکی دیگر از باورهای نادرست درباره نگهداری از خودرو ، ضرورت تعویض روغن در هر ۵ هزار کیلومتر می باشد. تعویض روغن موتور در ۵ هزار کیلومتر ، بسیار زود است و اتلاف هزینه شما می باشد. روغن موتورهای امروزی کیفیت بالایی دارند. برخی از روغن موتورها تا ۱۲ هزار کیلومتر نیازی به تعویض ندارند. برخی دیگر از روغن موتورها باید ۸ هزار کیلومتر تعویض شوند.

ضرورت تعویض روغن گیربکس در هر ۸۰ هزار کیلومتر

بهتر است پول خود را تلف نکنید و بیهوده به تعویض زودهنگام روغن گیربکس اقدام نکنید. البته درباره برخی از خودروهای قدیمی ، این باور اشتباه نیست. ولی در بعضی از خودروهای جدید روغن گیربکس می تواند تا ۱۶۰ هزار کیلومتر ، مورد استفاده قرار بگیرد. در این مورد می توانید به دفترچه راهنمای ماشین خود ، رجوع کنید تا اطلاعات دقیق در این زمینه بدست بیاورید.

صرفه جویی در مصرف سوخت با پایین دادن شیشه ها

یکی دیگر از باورهای غلط درباره نگهداری از خودرو ، این تصور است که پایین دادن شیشه ها و روشن نکردن کولر سبب صرفه جویی در مصرف سوخت می شود. در حالی که از نظر آیرودینامیکی تفاوت آنچنانی در مصرف سوخت در دو حالت روشن بودن کولر و پایین دادن شیشه ها ، وجود ندارد. پس بهتر است الکی به خود سخت نگیرید و شیشه ها را بالا دهید و کولر را روشن کنید.

شستن ماشین با مایع ظرفشویی

شستن ماشین با مایع ظرفشویی موجب کاهش کیفیت رنگ خودرو می گردد. این کار در طولانی مدت به زیبایی ظاهری ماشین لطمه وارد می کند. مناسب ترین روش برای تمیز کردن خودرو ، شستن خودرو در کارواش با مواد ویژه شستشوی ماشین است که هیچگونه آسیبی به رنگ خودرو وارد نمی کند. بنابراین خساست را کنار گذاشته و ماشین خود را به کارواش ببرید.

زدن سوخت کمتر با سوخت گیری در صبح ( یکی از باورهای نادرست درباره نگهداری از خودرو )

این تصور نادرست وجود دارد که اگر صبح سوخت گیری شود به علت پایین بودن دمای هوا ، بنزین کمتری در حجم یکسان زده می شود. اما هیچ پایه و اساس علمی در این زمینه وجود ندارد و کارشناسان صحت این مسئله را رد کرده اند.

عملکرد بهتر خودرو با بنزین سوپر

 

نگهداری از خودرو

برخی تصور می کنند که بنزین سوپر موجب بهبود کارایی خودرو می گردد. این مسئله تصور نادرستی درباره تمام ماشین ها نیست. برخی از ماشین ها با بنزین سوپر عملکرد بهتری دارند. اما بعضی از ماشین ها ، شرایط لازم جهت استفاده از بنزین سوپر را ندارند و مصرف بنزین معمولی با بنزین سوپر برای آنها فرقی نخواهد داشت.

باطل شدن گارانتی با تعمیر خودرو در تعمیرگاه های متفرقه ( یک باور نادرست درباره نگهداری از خودرو )

گارانتی خودرو از زمان فعال شدن گارانتی تا پایان تاریخ انقضای آن ، اعتبار دارد و تعمیر نمودن خودرو در تعمیرگاه های دیگر موجب بطلان گارانتی نمی گردد. لذا با خیال راحت می توانید خودروی خود را در هر تعمیرگاهی تعمیر کنید و نگران باطل شدن گارانتی خودرو نباشید.

 

فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
فروشگاه اینترنتی باتری مارکت
فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
تماس با ما
شما این محصولات را انتخاب کرده اید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

فروشگاه اینترنتی باتری مارکت