تلفن : 09126808063
منو
فیلتر شهر انتخاب مکان فیلتر شهر
مکان را جهت فیلتر محصولات انتخاب کنید

استفاده از باتری دوم برای ماشین

باتری دوم برای ماشین ، به منظور استفاده بیشتر از تجهیزات برقی ماشین نصب می شود. در ادامه به طور مفصل به این موضوع می پردازیم.

کاربرد باتری دوم در خودرو

نصب یک باتری اضافی روی ماشین سبب می شود که با موتور خاموش بتوانید ساعت ها از سیستم صوتی ماشین استفاده کنید. بدون اینکه نگران خالی شدن شارژ باتری باشید. اگر نصب باتری دوم با رعایت اصول و قواعدی انجام شود و موارد بسیاری در استفاده از باتری رعایت شود ، آسیبی به ماشین وارد نمی شود. در چنین حالتی ، با روشن شدن ماشین  شارژ شدن هر دو باتری توسط دینام صورت می گیرد. دینام این توانایی را دارد که هر دو باتری را شارژ نماید.

چه زمانی از باتری دوم برای ماشین استفاده کنیم ؟

استفاده از یک باتری اضافی برای تمامی ماشین ها امکان پذیر است. باتری پژو پارس ، باتری پراید ، باتری سمند و … می توانند یک باتری کمکی هم داشته باشند تا برای استفاده بیشتر از تجهیزات برقی ، به آنها فشار زیادی وارد نشود. بنابراین در استفاده از باتری اضافی ، محدودیتی در ارتباط با نوع ماشین ندارید. نکته ای که حائز اهمیت است این است که چه زمانی نیازمند استفاده از باتری اضافی هستید.

استفاده از باتری اضافی زمانی موردنیاز است که شما بنا به دلایل مختلف بخواهید ساعت ها از تجهیزات برقی ماشین ( چراغ ، سیستم صوتی ، کولر و … ) در هنگام خاموشی موتور استفاده کنید. به طور مثال فرض کنید قراره به مسافرت رفته و شب را در ماشین بگذرانید و سیستم صوتی و کولر و … را تا صبح استفاده کنید. قطعاً در چنین حالتی به نصب باتری اضافی نیازمند هستید.

مزیت استفاده از باتری اضافی برای خودرو

شما با استفاده از باتری دوم برای ماشین ، زمان بیشتری را برای استفاده از تجهیزات برقی خواهید داشت. ظرفیت باتری بر اساس دقیقه نشان داده می شود. در صورتی که باتری ظرفیت ذخیره سازی ۷۰ دقیقه را نمایش می دهد ، یعنی در ۷۰ دقیقه با بار ۲۵ آمپر ، باتری تا میزان ۱۰٫۵ ولت تخلیه می گردد. در واقع ، اندازه حقیقی  بر اساس دمای محیط و وضعیت باتری فرق خواهد داشت.

نصب باتری دوم بر روی خودرو چگونه است ؟

قصد داریم که با افزودن باتری جدید ، توان باتری ماشین را بالا ببریم. بدین منظور نیازی نیست هر دو باتری یکسان باشند. برای مثال اگر شما باتری ماشین اطلس دارید ، نیازی نیست باتری دوم هم اطلس باشد. ولی باید تاریخ تولید آنها مشابه باشد.

در صورتی که باتری های همسان را برای ماشین استفاده می کنید ، بایستی به قرارگیری و سیم کشی های آنها توجه داشته باشید. سیم کشی های آنها باید به موازات هم انجام شوند. باتری دوم برای ماشین را می توان بر روی محفظه یا تنه نصب نمود.

این امکان هم وجود دارد که شما باتری فعلی خود را حفظ و یک باتری چرخه عمیق با باتری دریایی اضافه نمایید. برای این کار بایستی آن را سیم بندی نموده تا باتری ها از سیستم الکتریکی جدا شوند. روال کار بدین صورت است که از باتری اصلی در مواقع رانندگی و از باتری چرخه عمیق تر در مواقع پارک استفاده کنید.

 

باتری دوم برای ماشین

روش های دیگر افزایش راندمان ماشین

استفاده از باتری دوم برای ماشین ، تنها راه افزایش راندمان و بازدهی خودرو نیست. در صورتی که شما قصد دارید عملکرد تجهیزات برقی را بهبود ببخشید ، دو راه دارید. اولین راه این است که باتری خود را با یک باتری با ظرفیت بالاتر که مناسب برای خودروی شما باشد ، عوض کنید. این راه ، ساده تر است و در اغلب اوقات راه حل مناسب تری است.

دومین راه ، نصب یک باتری اضافی بر روی خودرو می باشد. این راه حل کمی دردسرساز می باشد و ممکن است مشکلاتی را به وجود بیاورد. بنابراین باید توسط یک تکنسین حرفه ای صورت بگیرد.

معایب استفاده از باتری دوم برای ماشین

 

باتری دوم برای ماشین

برای نصب باتری اضافی بر روی خودروی خود ، با یک مکانیک مشاوره نمایید. نصب باتری اضافی ممکن است آسیب هایی را به ماشین وارد کند. بنابراین باید تمامی جوانب سنجیده شود. نصب باتری اضافی به معنای افزودن یک بار الکتریکی جدید به ماشین است. سیستم صوتی ، چراغ ، باتری و … هر کدام بار الکتریکی به حساب می آیند و از دینام انرژی می گیرند.

فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
فروشگاه اینترنتی باتری مارکت
فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
تماس با ما
شما این محصولات را انتخاب کرده اید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

فروشگاه اینترنتی باتری مارکت