تلفن : 09126808063
منو
فیلتر شهر انتخاب مکان فیلتر شهر
مکان را جهت فیلتر محصولات انتخاب کنید

برق دزدی ماشین و روش های رفع آن

برق دزدی ماشین در ماشین های مختلف دیده شده است. علت این موضوع بیشتر به اختلالات در شبکه مدارهای ماشین ، نقص فیوز و … مرتبط می شود.

عوامل مؤثر در برق دزدی خودرو

برق دزدی در خودرو سبب می شود که با وجود اینکه باتری هیچگونه ایرادی ندارد و استفاده ای از ماشین نمی شود ، شارژ آن سریعاً از دست برود. اگر بخواهیم یک تعریف علمی درست از برق دزدی ارائه دهیم، می توانیم اینگونه بیان کنیم. اتصال اشتباه یا وجود نقص در سیستم برق رسانی موجب کاهش ولتاژ و اختلال در عملکرد برخی از قطعات می شود.

عمده ترین عواملی که موجب برق دزدی می شوند دزدگیر ماشین ، قفل مرکزی ، شمع وایرها ، سیستم ضبط و پخش می باشند. اگر سیم کشی های ماشین به هر دلیلی خوردگی پیدا کنند و به یکدیگر وصل شوند ، اتصالی می کنند. این اختلال ممکن است سبب تخلیه سریع باتری شود.

تنظیم نبودن ولتاژ و آمپراژ می تواند سبب سوختگی فیوزها شود. خرابی یا سوختگی فیوز از دلایل دزدی برق در ماشین می باشد. در موارد دیگر ، فراموشی راننده در خاموش کردن تجهیزات برقی ، سولفاته شدن باتری می توانند موجب دزدی از برق خودرو شوند.

 

برق دزدی ماشین

 

علائم برق دزدی ماشین

دزدی برق موجب می گردد که هنگامی که ماشین و تمام تجهیزات آن خاموش است ، جریان برق همچنان در ماشین برقرار باشد. این دزدی برق نشانه هایی دارد که مهمترین و بارزترین آنها خالی شدن بی دلیل شارژ باتری می باشد. در چنین شرایطی حتی اگر بهترین باتری ماشین را خریداری کنید ، باز با خالی شدن شارژ مواجه می شوید.

با کم نور شدن چراغ ها ، سخت استارت خوردن موتور ، قطع و وصل شدن کولر و ضبط و … در شرایطی که اطمینان از سلامت باتری دارید ، به دزدی برق در خودرو پی ببرید.

تشخیص برق دزدی در خودرو

روش های آسان و کاربردی برای تشخیص این موضوع موارد زیر است.

 

برق دزدی ماشین

تشخیص برق دزدی ماشین به کمک آمپرمتر

زمانی که ماشین کاملاً خاموش می باشد و تمام تجهیزات برقی خودرو قطع است ، قطب مثبت باتری را قطع و میان قطب منفی و مثبت آمپرمتری قرار دهید. در خاموشی مطلق ماشین نباید جریانی وجود داشته باشد. البته ممکن است یک جریان بسیار اندک برای کنترل یونیت ها در وضعیت استندبای وجود داشته باشد. اگر آمپرمتر جریان بالایی را نشان دهد ، یعنی در خودرو دزدی برق رخ می دهد.

جهت تشخیص مدار عامل دزدی برق ، فیوزها را به ترتیب در بیاورید. مداری که با در آوردن فیوز مربوط به آن ، جریان آمپرمتر کاهش پیدا کند مدار معیوب می باشد.

تشخیص به کمک لامپ تست

در این روش ، یکی از سر باتری ها جدا شده و میان سر باتری و قطب باتری یک لامپ تست در حالت سری نگه می دارند. اگر جریان وجود داشته باشد ، جریان از المنت لامپ تست گذر می کند و لامپ را روشن می کند. با روشن شدن لامپ می توان به برق دزدی ماشین پی برد. اما اگر لامپ روشن نشود ، یعنی مشکلی وجود ندارد.

تشخیص با جداسازی بست های باتری

بست های باتری را جدا نمایید. روز بعد  قبل از روشن نمودن ماشین ، بست های باتری را وصل کنید. حال اگر با استارت زدن بلافاصله ماشین روشن شد یعنی از برق خودرو دزدی می شود.

روش رفع مشکل دزدی از برق خودرو

پس از اینکه با روش های گفته شده از دزدی برق اطمینان حاصل کردید ، باید قطعه مسبب دزدی برق را شناسایی کنید. برای پیدا کردن این قطعه ، از روش وصل کردن لامپ به دو سر باتری و قطع نمودن مدارهای برق به صورت نوبتی استفاده کنید. مداری که سبب اختلال در سیستم برق رسانی شده است ، باید لامپ را روشن کند.

در چه قطعاتی بیشتر دزدی برق صورت می گیرد ؟

قطعاتی که احتمال دزدی برق در آنها زیاد است ، فیوزها و دینام ماشین می باشند. برای جلوگیری از برق دزدی ماشین باید به محض بروز کوچکترین مشکلی در سیم های جعبه فیوز و دینام سریعاً به رفع آن اقدام نمود.

در تعمیرات دینام باید توجه داشته باشند که سیم های دینام از مدل سیم های سوکتی هستند. بنابراین با توجه به نازکی و ظرافتی که این سیم ها دارند ، بهتر است دینام را از موتور جدا کنند تا در هنگام تعمیر سیم های آن آسیب نبیند. دینام خراب موجب دزدی برق و خرابی باتری می شود. با توجه به قیمت باتری ماشین ، تعمیر سریع دینام مقرون به صرفه تر از خرید باتری است.

فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
فروشگاه اینترنتی باتری مارکت
فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
تماس با ما
شما این محصولات را انتخاب کرده اید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

فروشگاه اینترنتی باتری مارکت