تلفن : 09126808063
منو
فیلتر شهر انتخاب مکان فیلتر شهر
مکان را جهت فیلتر محصولات انتخاب کنید

دلایل خاموش شدن موتور خودرو

خاموش شدن موتور خودرو در سرعت های بالا می تواند خطرناک باشد. این مشکل به دلایل مختلفی به وقوع می پیوندد. دلایل اصلی این مشکل اختلالات مربوط به سیستم برق ماشین ، سوخت رسانی نامناسب به موتور و سیلندر ، نرسیدن هوای کافی به موتور و … می باشند. در ادامه مهمترین دلایل خاموش شدن موتور خودرو را بررسی می کنیم.

 

خاموش شدن موتور خودرو

سوئیچ اینرسی

سوئیچ اینرسی یا قطع کن پمپ بنزین ، معمولاً در زمان عبور از دست انداز یا ضربه خوردن دچار مشکل می شود و می تواند سبب خاموش شدن ماشین شود. سوئیچ اینرسی کلیدی می باشد که به منظور توقف جریان برق به کار گرفته می شود. این قطعه در هنگام تصادف ، از انتقال جریان الکتریکی به پمپ بنزین جلوگیری می کند تا از انفجار خودرو ممانعت  به عمل بیاورد.

کانکتور برق اصلی زیر داشبور

یکی دیگر از دلایل خاموش شدن موتور خودرو ، کانکتور برق اصلی زیر داشبور است. این قطعه در اثر گرما ، شل می شود. این مشکل معمولاً با نصب دزدگیر ایجاد می شود. نصب دزدگیر باید با دقت کامل انجام شود اما بسیاری از نصاب ها این دقت را ندارند.

خرابی سنسور اکسیژن

سنسور اکسیژن قطعه ای برای کنترل نسبت اکسیژن به سوخت در ماشین می باشد. این قطعه ، به ECU برای تشخیص میزان سوخت مصرفی موردنیاز بر مبنای میزان اکسیژن عبوری از اگزوز کمک می کند. با خرابی سنسور اکسیژن ، انتقال اطلاعات به ایسیو به درستی انجام نمی گیرد و موتور خاموش می شود.

خرابی باتری ، دلیل خاموش شدن موتور خودرو

به دلایل زیادی مانند از دست دادن شارژ باتری ، تمام شدن عمر باتری ، استفاده نادرست از باتری و … باتری خراب می شود. گاهی خرابی باتری ، خاموشی ناگهانی ماشین را به همراه دارد. پس اگر خودروی شما به طور ناگهانی خاموش می شود ، باید باتری ماشین را بررسی کنید. با انتخاب یک باتری مناسب مانند باتری ماشین سوزوکی ، باتری ماشین دلکور و … می توانید از بروز چنین مشکلی جلوگیری کنید.

 

خاموش شدن موتور خودرو

مشکل در استپر موتور

این مشکل معمولاً در کاهش سرعت یا افزایش سرعت ناگهانی ایجاد می شود. استپر موتور برای روشن نگه داشتن موتور در دورهای پایین تعبیه شده است. در صورتی که این قطعه خراب شود ، موتور دچار مشکل می شود. در چک کردن های دوره ای خودرو ، سلامت این قطعه را حتماً بررسی کنید.

مشکل ECU

از دلایل دیگر خاموش شدن موتور خودرو ، مشکلات مربوط به ECU می باشد. همه ی سنسورهای سیستم سوخت رسانی ، انژکتورها و سایر سنسورها به کمک ECU ( واحد کنترل کیفی ) فعالیت می کنند. به هر دلیلی که ECU خراب شود ، می تواند سبب خاموشی ناگهانی موتور شود.

پارگی تسمه دینام

دینام برای تأمین برق ماشین و شارژ باتری در خودرو نصب شده است. با پارگی تسمه دینام ، دینام دچار مشکل می شود و ماشین خاموش می شود. این مسئله می تواند سبب شود که به قطعات دیگر ماشین آسیب وارد شود. تسمه دینام بر اساس کیلومتر مصرفی باید تعویض گردد.

سوختن یا خرابی پمپ بنزین ، دلیل خاموش شدن موتور خودرو

پمپ بنزین قطعه بسیار مهمی می باشد که وظیفه ی انتقال سوخت از باک ماشین به سیلندر را بر عهده دارد. چنانچه این قطعه خراب شود سبب اختلال در سوخت رسانی می شود و خاموشی ناگهانی ماشین را به دنبال خواهد داشت.

خرابی رله دوبل

این قطعه جزء تجهیزات برقی ماشین های انژکتوری می باشد. . عملکرد رله دوبل به گونه ای است که ولتاژ لازم اجزای گوناگون سیستم سوخت رسانی را ارسال می کند. همچنین این قطعه تغذیه ECU به کمک باتری را انجام می دهد. اگر رله دوبل به هر دلیلی خراب شود و عملکرد درستی نداشته باشد ، سبب خاموشی ناگهانی ماشین می شود.

خرابی کوئل ، دلیل خاموش شدن موتور خودرو

در صورتی که کوئل دچار مشکل شود ، برق رسانی به شمع صورت نمی گیرد. در نتیجه احتراق در موتور ایجاد نمی شود. خرابی کوئل می تواند دلایل زیادی مانند کارکرد بالا و … داشته باشد. پس اگر با خاموشی های ناگهانی مواجه می شوید ، باید این قطعه را بررسی کنید.

  • مواردی مانند خرابی کانتکتور پمپ بنزین ، خرابی سوکت بنزین درون کاپوت ، نقص سوکت برق پمپ بنزین مقابل پای راننده ، خرابی و سوختگی فیوزها ، هوا کشیدن واشر مپ سنسور ، گشاد بودن جای فیوزها و … می توانند از دلایل خاموش شدن موتور خودرو باشند.

خاموش شدن موتور خودرو

فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
فروشگاه اینترنتی باتری مارکت
فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
تماس با ما
شما این محصولات را انتخاب کرده اید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

فروشگاه اینترنتی باتری مارکت