تلفن : 09126808063
منو
فیلتر شهر انتخاب مکان فیلتر شهر
مکان را جهت فیلتر محصولات انتخاب کنید

خفه کردن موتور ماشین و رفع خفگی

خفه کردن موتور ماشین با نشانه هایی مانند استشمام بوی بنزین خام ، روشن نشدن ماشین و یا روشن شدن و با دل دل خاموش شدن و … همراه است.

خفه کردن ماشین یعنی چه ؟

موتور برای روشن شدن به میزان نسبی هوا و سوخت نیاز دارد. این میزان به صورت ۱۴٫۷ واحد هوا در ازای ۱ واحد بنزین است. چنانچه حجم بنزین بالاتر باشد ، ماشین خفه کرده و دچار مشکل می شود. این مشکل ممکن است برای هر ماشینی رخ بدهد، اما در ماشین هایی کاربراتوری بیشتر رخ می دهد. زمانی که ماشین خفه می کند ، بوی بنزین خام استشمام می شود. گاهی هم مشاهده می شود که هنگام استارت زدن ، موتور به چرخش درآمده ولی روشن نمی شود. گاهی دیگر ، موتور روشن شده ولی سریعاً دل دل کرده و خاموش می شود.

علت خفه کردن موتور ماشین چیست ؟

عوامل زیادی ممکن است سبب بروز این مشکل شوند. اختلال سیستم سوخت ، خرابی وایبرها ، اختلال سیستم برق رسانی و … از عمده ترین دلایل این مشکل است. در صورت خرابی هر کدام از قطعات زیر ، ماشین خفه می کند.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع باتری ماشین اطلس به فروشگاه آنلاین باتری مارکت مراجعه کنید

وایر شمع

انتقال جریان الکتریسیته به شمع ها و ایجاد جرقه ، از طریق وایرهای شمع انجام می شود. در صورتی که این قطعه مهم دچار خرابی و مشکل شود ، سبب می شود که ماشین خفه کند و روشن نشود.

 

خفه کردن موتور ماشین

باتری و خفه کردن موتور ماشین

اگر باتری ماشین تمام شده باشد و یا به هر علتی خراب شده باشد ، سبب می شود که ماشین خفه کند. بنابراین همیشه وضعیت باتری را چک کنید تا با این مشکل مواجه نشوید. با انتخاب بهترین باتری ماشین برای خودروی خود ، مشکلات مربوط به خرابی باتری ماشین را به حداقل برسانید. باتری های زیادی هستند که علاوه بر اینکه قیمت مناسبی دارند ، کیفیت خوبی نیز دارند. باتری ماشین اطلس ، صبا و … نمونه هایی از این باتری ها هستند.

انژکتور

انژکتور در ادغام سوخت و هوا و تزریق آن به موتور خودرو نقش دارد و وظیفه ای مشابه کاربراتور  دارد. اگر انژکتور نتواند وظیفه خود را به درستی انجام دهد ، سبب می شود که موتور خفه کار کند.

کویل

کویل سبب تقویت ولتاژهای باتری می شود. اگر کویل به درستی عمل نکند ، باتری ماشین به خوبی کار نکرده و سبب خفه کردن موتور ماشین می شوند. در این حالت ممکن است ماشین اصلاً روشن نشود.

نداشتن سوخت کافی

اگر ماشین در دورهای بالا سرعت نمی گیرد و خوب گاز نمی خورد ، ممکن است سوخت به اندازه کافی نداشته باشد. در چنین شرایطی ممکن است ماشین خفه کند و ماشین خاموش شود. با کم شدن سوخت ، پمپ بنزین داغ کرده و از کار می افتد. چنانچه با روشن شدن ماشین مشاهده می کنید که دور موتور بی دلیل کم می شود ، عقربه بنزین را چک کنید. در این حالت ، ماشین را به مدت ۱۵ دقیقه خاموش کرده تا پمپ بنزین خنک شود. پس از روشن کردن ماشین تا خاموش شدن مجدد ماشین ، بیست دقیقه زمان دارید. بنابراین سریع خود را به نزدیکترین پمپ بنزین برسانید و سوخت گیری کنید.

رفع خفگی ماشین کاربراتوری

همانگونه که عنوان کردیم دلیل اصلی خفه کردن موتور ماشین ، عدم هوا رسانی کافی به سوخت ماشین است. بنابراین برای رفع این مشکل باید هوای بیشتری به سوخت و بنزین برسانید. چنانچه ماشین کاربراتوری شما خفه می کند ، باید هوای بیشتری را به سوخت وارد کنید. بدین منظور ، پای خود را تا انتها روی پدال گاز گذاشته و گاز دهید و در این زمان استارت بزنید.

پس از ۱۰ الی ۱۵ ثانیه استارت زدن های متوالی ، ماشین با خروج دود سیاه رنگی روشن می شود. پای خود را به آهستگی از روی پدال گاز برداشته و روی دور موتور ۲ ، کمی نگه دارید. اگر با انجام این اقدامات مشکل برطرف نشد ، حدود ۲۰ دقیقه ماشین را به همین وضع گذاشته تا تبخیر بنزین از کاسه ی کاربراتور صورت گیرد و سپس فرآیند فوق را دوباره انجام دهید.

 

خفه کردن موتور ماشین

رفع خفگی ماشین انژکتوری

در شرایطی که با مشکل خفه کردن موتور ماشین انژکتوری مواجه هستید ، برای رفع این مشکل به ترتیب زیر عمل کنید.

شمع ها را باز کرده و آنها را به صورت یکی یکی خشک کنید و در محل مخصوص خود قرار دهید. در این وضعیت آنها را فشار داده تا تراکم آنها کاهش پیدا کند. پس از آن ، مدادی را درون پیستون قرار دهید. زمانی که مداد به بالاترین میزان رسید ، موتور گردش را شروع کرده و فیلترگیری به خوبی انجام می شود.

فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
فروشگاه اینترنتی باتری مارکت
فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
تماس با ما
شما این محصولات را انتخاب کرده اید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

فروشگاه اینترنتی باتری مارکت