تلفن : 09126808063
منو
فیلتر شهر انتخاب مکان فیلتر شهر
مکان را جهت فیلتر محصولات انتخاب کنید

زیاد شارژ شدن باتری ماشین

زیاد شارژ شدن باتری ماشین ، به باتری آسیب وارد می کند. اما چه دلایلی سبب افزایش و زیاد شدن شارژ باتری می شوند؟ این حالت چه مشکلاتی را در سیستم خودرو ایجاد می کند؟ در این مقاله به بررسی دلایل بروز این مشکل و آسیب های وارده از این حالت به خودرو به صورت مفصل می پردازیم؛ همراه ما باشید.

علت زیاد شارژ شدن باطری خودرو

دلایل زیادی سبب بروز این مشکل می شوند. برخی از مهمترین این دلایل موارد زیر می باشند.

استفاده نادرست از شارژر برای شارژ کردن باطری

در صورتی که باتری را برای تایم طولانی از طریق شارژر شارژ کنیم ، باتری بیش از اندازه استاندارد شارژ می شود. در این شرایط باتری آسیب می بیند و به سرعت خراب می شود. دستگاه های شارژی وجود دارند که زمان شارژ شدن باتری را کنترل می کنند و از زیاد شارژ شدن باتری ماشین ممانعت به عمل می آورند.

خرید یک باتری با کیفیت می تواند به کمتر شارژ خالی کردن باتری کمک کند. البته از دست دادن شارژ ، برای تمام باتری ها رخ می دهد. ولی برای باتری های با کیفیت ، کمتر این مشکل رخ می دهد. با انتخاب یک باتری ماشین خوب مانند باتری ماشین اوربیتال ، از خرابی باتری و از دست دادن شارژ باتری جلوگیری کنید.

خرابی دینام ، دلیل زیاد شارژ شدن باطری

 

زیاد شارژ شدن باتری ماشین

 

دینام از قطعات مهم ماشین می باشد که نیروی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل نموده و باتری را شارژ می کند. اگر دینام به هر علتی خراب شود ، سبب زیاد شارژ شدن باتری ماشین می شود. برای جلوگیری از خرابی باتری ، باید دینام را تست نموده و در صورت خرابی به تعمیر آن اقدام نمود.

خرابی تنظیم کننده ولتاژ

تنظیم کننده ولتاژ ، از بخش های مهم دینام ماشین است که جریان ورودی به باتری را کنترل می کند. اگر تنظیم کننده ولتاژ دچار مشکل شود ، باتری بیش از حد استاندارد شارژ شده و باتری آسیب می بیند. بنابراین یکی از قطعاتی که در بررسی های دوره ای از ماشین باید چک شود ، تنظیم کننده ولتاژ می باشد.

خرابی شارژر ، از دلایل زیاد شارژ شدن باتری ماشین

 

زیاد شارژ شدن باتری ماشین

 

خرابی شارژر می تواند از رایج ترین علل زیاد شارژ شدن باطری باشد. در برخی مواقع ، دستگاه شارژر باتری خراب شده و یا تنظیمات آن برهم می خورد. در نتیجه باتری خیلی شارژ شده و خراب می شود. حتی بهترین باتری ماشین هم در اثر زیاد شارژ شدن ، آسیب می بیند. تست شارژر به صورت منظم برای پیشگیری از خراب شدن شارژر ، می تواند نتیجه بخش باشد.

گرمای بسیار زیاد

گرمای زیاد در روزهای داغ تابستانی از علل دیگر زیاد شارژ شدن باطری می باشد. در واقع در روزهای داغ تابستانی ، آثار شارژ بیش از حد بیشتر نمایان شده و باتری زودتر خراب می گردد. لذا جهت پیشگیری از بروز چنین مشکلی ، در روزهای گرم ماشین را در مکان مناسبی پارک نموده و در مقابل نور خورشید پارک نکنید و از زیاد شارژ شدن باطری جلوگیری کنید.

در صورتی که باتری خیلی شارژ شود ، چه مشکلاتی بوجود می آید ؟

زیاد شارژ شدن باتری ماشین می تواند مشکلات زیادی را بوجود بیاورد. در صورت زیاد شارژ شدن باطری ، اسید سولفوریک و آب مقطر داخل باتری به حد نقطه جوش می رسد. در چنین شرایطی ، محفظه ی باتری بسیار گرم شده و حتی ممکن است ذوب شود.

یکی دیگر از مشکلات بوجود آمده برای باتری ، جمع شدن هیدروژن درون سلول های باتری است که باد کردن محفظه ی باتری را به دنبال خواهد داشت.

همچنین ممکن است هیدروژن به فضای اکسیژنی وارد شده و با کوچکترین جرقه ای ، انفجار رخ بدهد. هنگامی که باتری ترکیده یا منفجر شده ، پلاستیک و سرب و مواد سولفوریک اسید به پیرامون باتری انتقال پیدا می کند و می تواند خطر بزرگی را ایجاد کند.

نکته مهم

توجه داشته باشید که مواردی که ذکر شد ، بدترین اتفاقاتی بود که احتمال رخ دادن آن در اثر زیاد شارژ شدن باتری ماشین ، وجود دارد. ممکن است در موارد نادری این اتفاقات رخ بدهد. ولی آمار حوادث نشان می دهد که بروز چنین حوادثی غیر ممکن هم نیست. پس ضرورت دارد عوارض احتمالی زیاد شارژ شدن باطری را جدی گرفته و از وقوع این اتفاقات جلوگیری نمود.

با توجه به اینکه پیشگیری بهتر از درمان است ، بهتر است با نگهداری درست از باتری از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری نمود. برای شارژ کردن باطری خودرو ، از بهترین دستگاه های شارژ استفاده نمایید.

 

فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
فروشگاه اینترنتی باتری مارکت
فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
تماس با ما
شما این محصولات را انتخاب کرده اید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

فروشگاه اینترنتی باتری مارکت