تلفن : 09126808063
منو
فیلتر شهر انتخاب مکان فیلتر شهر
مکان را جهت فیلتر محصولات انتخاب کنید

علت گاز نخوردن ماشین چیست ؟

گاز نخوردن ماشین دلایل زیادی می تواند داشته باشد. برای رفع این مشکل ، ابتدا دلیل آن را شناسایی و سپس برای برطرف کردن آن اقدام می کنیم.

هنگامی که اتومبیل گاز نمی خورد ، بدین معناست که شتاب همیشگی خود را از دست داده است. فشار دادن پدال گاز فایده ای ندارد ، ماشین شتاب نمی گیرد. قبل از بررسی دلایل شتاب نگرفتن ماشین ، ذکر این نکته خالی از لطف نیست که با خرید بهترین باتری ماشین سبب بهبود عملکرد خودروی خود و جلوگیری از بروز بسیاری از مشکلات برای خودرو شوید. حال به بررسی دلایل شتاب نگرفتن ماشین  می پردازیم.

خرابی پمپ بنزین

در صورتی که پمپ بنزین خراب باشد یا صافی بنزین کثیف باشد ، خودرو شتاب نمی گیرد. پمپ بنزین در بخش عقب ماشین و در نزدیکی باک می باشد. این قطعه ، سوخت ماشین را از باک به موتور منتقل می کند. اگر این قطعه دچار مشکل شود ، سوخت رسانی به درستی انجام نمی شود و خودرو گاز نمی خورد.

خرابی فیلتر هوا از دلایل گاز نخوردن ماشین

فیلتر هوا سبب تصفیه و نابودی آلاینده ها و ذرات معلق هوای ورودی به موتور می شود. اگر فیلتر هوا خراب شود ، سوخت کمتری به موتور ماشین می رسد و ماشین شتاب نمی گیرد. فیلتر هوا باید به طور منظم بررسی شود و در صورت نیاز تعویض شود.

نقص در استپر موتور

یکی از قسمت های اصلی خودرو ، استپر می باشد که خرابی آن سبب کارکرد نادرست خودرو می شود. عملکرد شمع و کوئل وایر شمع به استپر بستگی دارد. به همین دلیل ، خرابی استپر از چندین جهت می تواند در عملکرد ماشین اثر بگذارد. بنابراین دور موتور خودرو به علت خرابی استپر ، نوسان می کند.

خرابی دیسک و صفحه از دلایل گاز نخوردن ماشین

در صورتی که دیسک و صفحه دچار مشکل شوند ، عملکرد خودرو با اختلال مواجه خواهد شد. یکی از دلایل شتاب نگرفتن خودرو را می توان خرابی دیسک و صفحه دانست. برای جلوگیری از خرابی دیسک و صفحه ، باید تعویض لنت های ترمز را به موقع انجام داد. باید همیشه به چک کردن قطعات مهم خودرو توجه داشته باشید.

کم شدن یا بی کیفیت بودن روغن موتور

اگر یک روغن بی کیفیت برای خودروی خود خریداری کردید ، احتمالاً با مشکل گاز نخوردن ماشین مواجه می شوید. البته در صورتی که روغن موتور شما با کیفیت و خوب باشد ، اما حجم آن کم شده باشد باز هم ممکن است با این مشکل مواجه شوید. حتماً به تعویض روغن موتور خود به صورت دوره ای توجه داشته باشید.

اشکال در کمپرس سیلندر

کمپرس سیلندر روی سوپاپ ها و رینگ های ماشین اثر گذاشته و موجب بهبود عملکرد آنها می شود. خرابی این قطعات ، روی شتاب گرفتن ماشین هنگام فشردن پدال گاز اثر می گذارد. بنابراین اگر با مشکل شتاب گرفتن ماشین مواجه هستید ، برای عیب یابی باید این قطعات را بررسی کنید.

دلایل گاز نخوردن ماشین های انژکتوری

 

گاز نخوردن ماشین

 

 

علاوه بر دلایلی که به طور کلی بیان شد ، دلایل دیگری وجود دارند که در خودروهای انژکتوری سبب بروز مشکل شتاب نگرفتن خودرو می شوند. برخی از مهمترین دلایل آنها موارد زیر است.

کثیفی انژکتور ماشین

در صورتی که انژکتور کثیف باشد ، بایستی فوراً به تمیز کردن آن اقدام نمود. تمیز کردن انژکتور کاری تخصصی می باشد و بهتر است توسط تعمیرکاران انجام شود تا مشکل دیگری برای ماشین ایجاد نشود. شاید با تمیز کردن انژکتور مشکل شتاب نگرفتن ماشین برطرف شود.

بروز مشکل در سنسور گاز

این مشکل در ماشین های اتوماتیک رخ می دهد. ماشین های اتوماتیک از سنسورهای مختلفی مانند سنسور گاز برخوردار هستند. سنسور گاز ، روی دریچه گاز و در نزدیکی استپر می باشد. خرابی سنسور گاز می تواند سبب گاز نخوردن ماشین شود. با بالا ماندن دور موتور در دورهای پایین و دیر پایین آمدن و فیکس بودن دور موتور در دورهای پایین ، سنسور گاز خراب می شود.

 

گاز نخوردن ماشین

خرابی و نقص ECU

این قطعه در خودروهای انژکتوری وجود دارد. قطعه ECU یا قطعه کنترل کیفیت ، از قطعات مهم و حساس در ماشین های انژکتوری می باشد. اگر برای این قطعه مشکلی بوجود بیاید ، اجازه شتاب گرفتن را به خودرو نمی دهد. البته خرابی این قطعه مشکلات زیادی را بوجود می آورد که نوسان دور موتور یا شتاب نگرفتن ماشین ، یکی از آنها می باشد.

فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
فروشگاه اینترنتی باتری مارکت
فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
تماس با ما
شما این محصولات را انتخاب کرده اید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

فروشگاه اینترنتی باتری مارکت