باتری ماشین تریلی

باتری مارکت
12 دسامبر, 2021
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

باتری ماشین تریلی در آمپراژهای گوناگونی شامل ۱۲۰ آمپر ، ۱۵۰ آمپر ، ۱۷۰ آمپر ، ۱۹۰ آمپر و ۲۰۰ آمپر و ولتاژ ۲۴ ولت موجود می باشد.

خودرو تریلی

تریلی دارای مدل های گوناگونی می باشد که برای حمل و نقل کالا و باربری مورد استفاده قرار می گیرد. این ماشین ها توانایی حمل تناژهای بالایی را دارند. برخی از مدل های این ماشین های باربری ، قادر هستند تا ۲۴ تن بار حمل کنند. تریلی توسط تولیدکنندگان بزرگ خودرو مانند مرسدس بنز ، ولوو ، اسکانیا و … تولید می شود.

تریلی ها انواع مختلفی دارند. تریلی کمپرسی ، تریلی ترانزیت ، تریلی کفی ، تریلی یخچال دار ، تریلی لبه دار ، تریلی تیغه ، تریلی بغل بازشو ، تریلی ۴۰ فوت و تریلی ۲۰ فوت از انواع تریلی ها می باشند.

وظیفه ی باتری در ماشین تریلی

باتری ماشین تریلی انرژی لازم برای استارت تریلی را فراهم می کند. زمانی که موتور تریلی خاموش است ، انرژی الکتریکی برای تجهیزات برقی را تأمین می کند. با روشن شدن تریلی تمامی وظایفی که باتری انجام می دهد را دینام بر عهده می گیرد. بنابراین نقش باتری در تریلی همانند سایر خودروها می باشد و هیچ تفاوتی ندارد.

آمپراژ مناسب باتری این ماشین ، برای مدل های گوناگون آن متفاوت می باشد. معمولاً برای انتخاب آمپراژ باید به باتری فابریک ماشین خود نگاه کنید. زیرا کارخانه ها مناسب ترین آمپر را برای باتری فابریک درنظر می گیرند. چنانچه از تجهیزات برقی زیاد استفاده می کنید ، می توانید آمپر کمی بالاتر را انتخاب کنید. انتخاب آمپرهای خیلی بالاتر اصلاً توصیه نمی شود.

ولتاژ باتری خودروهای سبک ۱۲ ولت و ولتاژ باتری خودروهای سنگین ۲۴ ولت است. در گذشته برای تریلی ها دو باتری با ولتاژ ۱۲ و ۲۴ ولت نصب می کردند. باتری ۲۴ ولت انرژی لازم برای استارت را فراهم می کرد و باتری ۱۲ ولت برای سایر وظایف باتری مورد استفاده قرار می گرفت. اما امروزه باتری ماشین تریلی فقط از نوع ۲۴ ولت می باشد.

بهترین باطری برای تریلی

بهترین باتری ماشین برای تریلی شامل باتری ۱۲۰ آمپر اوربیتال وان سپاهان ، باتری ۱۵۰ آمپر اوربیتال وان سیلور سپاهان ، باتری ماشین صبا ۲۰۰ آمپر ( نیو آرمو ) ، باتری ۲۰۰ آمپر کره ای ، باتری ۱۹۰ آمپر سوزوکی و … می باشد. باتری های خوب زیادی برای تریلی وجود دارند که چندین نمونه از آنها را معرفی کردیم.

 

باتری ماشین تریلی

چه نوع باطری برای تریلی انتخاب کنیم ؟

باتری ماشین تریلی در هر دو نوع اتمی و اسیدی موجود می باشد. بهترین باتری ماشین برای تریلی ، باتری اتمی می باشد. زیرا به نگهداری نیازی ندارد و طول عمر بالایی دارد. اما به دلیل گرانی باتری های اتمی ، بسیاری از تریلی داران از این باتری استفاده نمی کنند.

باتری های اسیدی قیمت پایین تری دارند. اما به نگهداری نیاز دارند و هر چند وقتی یکبار باید سطح اسید و الکترولیت آنها کنترل شود. سطح مایع الکترولیت باید در حد وسط میزان ماکزیمم و مینیمم تعیین شده روی باتری باشد.

باتری ایرانی یا باتری خارجی خریداری کنیم ؟

باتری ماشین تریلی از نوع ایرانی ، کیفیت قابل قبولی دارد و اکثر تریلی داران از آنها راضی می باشند. باتری های ایرانی در مقایسه با باتری های مشابه ترکیه ای بهتر می باشند. اگر قصد خرید باتری با کیفیت تری را دارید ، می توانید باتری ماشین دلکور کره ای را خریداری کنید. باتری های کره ای عملکرد خوب و قدرت بالایی دارند. تولیدکنندگان باتری ایرانی مانند سپاهان باتری و صباباتری و … باتری های خوبی برای انواع خودروهای سنگین مانند تریلی ، کمپرسی ، تراکتور ، کشنده و … تولید می کنند.

باتری ماشین تریلی را چگونه نگهداری کنیم ؟

 

باتری ماشین تریلی

نگهداری مناسب از باتری سبب افزایش طول عمر باتری می شود. تمیز نگه داشتن قطب ها و اتصالات باتری ، یکی از اقدامات مراقبتی از باتری می باشد. بهتر است ماهی یکبار برای تمیز کردن این قسمت ها با استفاده از محلول آب و جوش شیرین اقدام نمایید. پس از پاکسازی برای جلوگیری از زنگ زدگی باتری ، با استفاده از گریس این بخش ها را گریس کاری کنید.

از خاموش نگه داشتن طولانی مدت تریلی خودداری کنید تا شارژ باتری از دست نرود. از پارک کردن ماشین در هوای سرد تا حد ممکن اجتناب کنید. سطح الکترولیت باتری را به طور مرتب چک و کنترل کنید. در صورت پایین بودن سطح الکترولیت باتری ، کمی آب مقطر به آن اضافه نمایید.

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
دسته‌بندی نشده