شارژ باتری لیفتراک

باتری مارکت
4 ژانویه, 2022
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

شارژ باتری لیفتراک باید با دقت و احتیاط فراوان انجام شود. زیرا خطرات احتمالی زیادی مانند متصاعد شدن گازهای سمی و … وجود دارند.

باتری لیفتراک

لیفتراک نوعی ماشین است که برای حمل و نقل وسیله هایی با وزن بالا در محیط های صنعتی ، تجاری ، انبارها و … مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع ماشین ها در انواع گوناگونی وجود دارند. موردی که ما در مورد آن صحبت می کنیم ، لیفتراک برقی می باشد. یکی از اصلی ترین اجزای هر ماشینی از جمله لیفتراک ، باتری می باشد. در این مقاله قصد داریم به بررسی نحوه شارژ کردن باتری این ماشین بپردازیم.

شارژ کردن باتری این ماشین ، اصلاً کار دشواری نمی باشد ولی نیازمند رعایت موارد خاصی می باشد. باتری های لیفتراک برقی با باتری های سربی ، دارای تفاوت هایی می باشند. شرایط و نحوه نگهداری آنها فرق اساسی دارد. لیفتراک های برقی بدون استفاده از باتری نمی توانند کار کنند. بازدهی کاری لیفتراک ، وابسته به طول عمر باتری می باشد.

بهترین باتری برای ماشین لیفتراک چیست ؟

شارژ باتری لیفتراک ممکن است مشکل باتری را حل نکند و نیازمند خرید باتری باشید. باتری ماشین صبا از باتری های مناسب و با کیفیت برای ماشین لیفتراک می باشد. صبا باتری یکی از برترین تولید کنندگان باتری های لیفتراک است. سپاهان باتری از دیگر تولید کنندگان بزرگ باتری برای ماشین لیفتراک می باشد. باتری های خارجی با کیفیت زیادی برای لیفتراک در بازار موجود می باشند.

نکات مهم درباره شارژ باتری لیفتراک

 

شارژ باتری لیفتراک

 

مکان مناسبی را برای شارژ باتری درنظر بگیرید.

در صورتی که باتری سرریز شد ، به سرعت آن را شسته تا از خوردگی باتری جلوگیری کنید.

باید بین باتری و دستگاه شارژر باتری ، سازگاری وجود داشته باشد. ولتاژ باتری با دستگاه شارژر باید متناسب باشند.

شارژ کردن زیادی به باتری آسیب وارد می کند ، لذا از شارژ کردن بیش از اندازه باتری اجتناب کنید. البته برخی از باتری ها مجهز به سیستم های کنترل باتری هستند که از شارژ شدن زیاد باتری پیشگیری می کنند.

شارژ باتری لیفتراک باید در دمای مناسبی انجام شود. در سرمای شدید یا گرمای شدید ، از شارژ کردن باتری خوددداری کنید.

اگر لازم است بعد از شارژ کردن ، کمی آب به باتری اضافه نمایید. به هیچ عنوان قبل از شارژ کردن به باتری آب اضافه نکنید که کار اشتباهی می باشد. برای افزودن آب ، از آب مقطر استفاده کنید.

خطرات احتمالی هنگام شارژ باتری

 

شارژ باتری لیفتراک

 

در هنگام شارژ باتری باید به خطرات احتمالی که شامل خوردگی باتری به علت ترکیبات شیمیایی و خارج شدن گازهای سمی و مضر از داخل باتری می باشند ، توجه کنید. برای پیشگیری از بروز این خطرات ، باید اقدامات پیشگیرانه را انجام دهید. به طور مثال حتماً از دستکش و ماسک استفاده کنید تا ریه ها و دست های شما آسیب نبینند.

در هنگام شارژ باتری لیفتراک ، به چه مواردی توجه کنیم ؟

استفاده از عینک ، ماسک و دستکش بلند را فراموش نکنید.

موتور لیفتراک را قبل از عملیات شارژدهی خاموش کنید.

از یک مکان ایمن برای شارژ کردن باتری استفاده کنید.

در هنگام عملیات شارژدهی از استعمال دخانیات اکیداً خودداری کنید.

از تماس با بدنه باتری لیفتراک خودداری کنید و برای جابه جایی آنها از نوار نقاله بالابر کمک بگیرید.

به منظور تعویض مایع الکترولیت باتری ، از دستگاه مخصوص این کار استفاده نمایید.

پس از تمام شدن فرآیند شارژ باتری لیفتراک ، همه ی قطعات باتری را سر جای مشخص خود قرار دهید.

فرآیند شارژ کردن باتری باید در محیطی به دور از منابع آتش زا و مشتعل انجام شود.

به هیچ عنوان وسایل فلزی و اجسام نوک تیز را روی باتری قرار ندهید.

تمیز کردن باتری لیفتراک

پس از شارژ کردن باتری به تمیز کردن آن اقدام نمایید. تمیز کردن باتری موجب افزایش طول عمر باتری و بهبود عملکرد باتری می شود. معمولاً تمیز کردن باتری لیفتراک دو سالی یکبار صورت می گیرد.

در صورتی که باتری دارای رسوبات می باشد ، با آب و جوش شیرین یا پودرهای مخصوص به پاک کردن آنها بپردازید. این کار مانع از خوردگی بخش های بالایی باتری می شود.

پس از شارژ باتری لیفتراک ، ممکن است کمی اسید به خارج از باتری نفوذ کرده باشد. این اسید موجب کاهش عمر باتری می شود. لذا باید به تمیز نمودن این اسیدها با رعایت نکات ایمنی اقدام نمود.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
دسته‌بندی نشده