باتری مناسب ۴۰۵

باتری مارکت
18 شهریور, 1400
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

باتری مناسب ۴۰۵ باید مانند باتری سایر خودروها از استانداردها و مشخصات لازم برای تأمین انرژی الکتریکی خودرو، برخوردار باشد. پژو ۴۰۵ در تیپ های GLX  و  GL  طراحی و تولید شده اند. ۴۰۵  یکی از پرفروش ترین ماشین های تولید داخل می باشد که به دلیل طراحی ویژه اتاق و مشخصات فنی خوب و قیمت مناسب طرفداران بی شماری دارد. پژو ۴۰۵  دارای موتور انژکتوری، شیشه های برقی، سیستم خنک کننده، فرمان هیدرولیک و آینه های برقی می باشد.

۴۰۵ از خودروهای طراحی شده فرانسوی است که در سال ۱۹۸۷ طراحی و تولید شده است. این خودرو به سرعت در تمامی بازارهای دنیا به ویژه اروپا در دسترس قرار گرفت.

عوامل مؤثر در انتخاب باتری مناسب ۴۰۵

باید در انتخاب باتری مناسب برای یک ماشین به میزان برق مصرفی خودرو، ابعاد فضا برای  قرارگیری باتری، و قدرت دینام برای شارژ کردن باتری توجه نمود.

 

باتری مناسب 405

 

تمامی این اطلاعات در دفترچه مخصوص خودرو وجود دارد که می توانید با مطالعه آن مشخصات باتری خودروی ۴۰۵ خود را دریابید. معمولاً باتری های ۴۰۵، با ولتاژ ۱۲ ولت و ابعاد ۱۸*۱۸*۲۳  سانتی متر و ظرفیت آمپر ۶۶ یا ۷۴ آمپر است.

استاندارد های باتری ۴۰۵

باطری پژو ۴۰۵ باید از کیفیت قابل قبولی برخوردار باشد و حاوی تست کیفیت استاندارد و برگ سبز باتری باشد. تست کیفیت استاندارد از سوی سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران صادر می شود. بازرسان این سازمان با بررسی ها و آزمایشاتی روی باتری، سطح کیفی آن را تعیین می کنند.

ارائه برگ سبز باتری یا همان کارت گارانتی از سوی تولید کنندگان باتری، گواه بر کیفیت مواد و ساخت این محصول می باشد و سبب اطمینان خریداران از انتخاب یک باتری اورجینال و اصل می شود.

علائم خرابی باتری

کاهش سرعت استارت و روشن نشدن ماشین و یا خاموش شدن ناگهانی خودرو از نشانه های فرسودگی یا خرابی باتری ماشین است.

تغییر در شکل ظاهری باتری هم می تواند حکایت از خراب شدن آن داشته باشد.

کارنکردن کولر یا سیستم صوتی و  خراب بودن بالابر برقی شیشه ها و اختلال در سایر تجهیزات برقی از علائم خرابی باتری است.

به پایان رسیدن عمر باتری ( گذشت چند سال از خرید باتری ) هم نشان می دهد که باتری دچار فرسودگی و استهلاک شده است.

تغییر رنگ نشانگر وضعیت باتری ماشین هم از  علائم و نشانه های خرابی باتری می باشد.

 

 

تست باتری پژو ۴۰۵

برای اندازه گیری ولتاژ پژو ۴۰۵ توسط ولت متر، سر مثبت ولت متر را به قطب مثبت و سر منفی را به قطب منفی وصل نمایید. ولت متر یک عدد را نشان می دهد که این عدد در صورت کامل بودن شارژ باتری، بین ۱۲٫۴ تا ۱۲٫۸ می باشد. چنانچه با استارت زدن ماشین این عدد تا ۱۰ پایین بیاید باتری سالم و اگر پایین تر از ۱۰ بیاید، باتری ایراد دارد.

بهتر است برای اینکه ولت متر عدد دقیق تری را نشان دهد، اندازه گیری را ۱۲ ساعت پس از خاموش بودن ماشین انجام دهید. اندازه گیری ولتاژ با ولت متر تا حدودی سلامت باتری را تعیین می کند، اما این به معنای سلامت ۱۰۰ در صدی باتری نیست.

باتری مناسب ۴۰۵ کدام است

برای تعویض و خرید باتری پژو ۴۰۵ بهتر است از باتری های ۶۶ تا ۷۴ آمپر استفاده نمایید. باتری های ۷۴ آمپر دلکور، صبا از باتری های مناسب برای این ماشین است.

 

 

باتری مناسب 405

 

این میزان ظرفیت باتری مناسب به میزان استفاده از ماشین نیز بستگی دارد. چنانچه از سیستم های صوتی و کولر زیاد استفاده می کنید، بهتر است که باتری ۷۴ آمپر را در نظر بگیرید.

نرخ باتری ماشین ۴۰۵

قیمت باتری مناسب ۴۰۵ با توجه به خشک یا تر بودن باتری و آمپراژ باتری متفاوت است. باتری های خشک از لحاظ کیفیت بهتر است اما باتری های تر قیمت بسیار مناسبی دارند. هر چقدر آمپر باتری بالاتر باشد قیمت آن نیز گران تر است.

باتری های خارجی از ایرانی گران تر هستند. البته امکان تقلب در باتری های خارجی با توجه به شرایط حاکم بر کشور ( تحریم ها ) وجود دارد. لذا توصیه ما به خرید باتری های ایرانی با کیفیت می باشد و باتری ماشین اطلس، صبا، سپاهان و… از باتری های با کیفیت و خوب ایرانی هستند.

بهترین گارانتی باتری

اکثر شرکت های برند باتری ایرانی مانند باتری ماشین صبا، سپاهان و… دارای گارانتی های معتبر می باشند. برای استفاده از خدمات کارت گارانتی باتری باید به نمایندگی های مجاز برند باتری مورد نظر مراجعه و با ارائه کارت گارانتی از خدمات به صورت آنی و با بالاترین کیفیت برخوردار شوید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.