تلفن : 09126808063
منو
فیلتر شهر انتخاب مکان فیلتر شهر
مکان را جهت فیلتر محصولات انتخاب کنید

آموزش باتری به باتری کردن ماشین

باتری به باتری کردن ماشین از جمله مواردی می باشد که یادگیری آن ضرورری می باشد و برای بهترین باتری ماشین هم ممکن است این کار لازم شود.

نشانه های خرابی باتری

از نشانه های خراب شدن باتری ماشین سولفاته شدن باتری است. این سولفاته شدن در باتری های سیلدی کمتر رخ می دهد. اما با وقوع چنین اثری در باتری به میزان زیاد، باتری خراب می شود.

در صورت مسدود شدن سوپاپ های طرفین باتری گازهای داخلی امکان خروج ندارند و خطر انفجار دارند. بنابراین باید سریعاً به تعمیر یا تعویض آن اقدام نمود.

اگر سطح الکترولیت باتری، دائماً کاهش می یابد و شارژ کردن آب آن بیشتر از یک بار در ماه است، احتمالاً باتری خراب است. نشانگر وضعیت باتری سطح الکترولیت آن را به درستی نمایش می دهد.

اگر از طول عمر باتری ماشین گذشته باشد باید اقدام به تعویض آن نمود. طول عمر باتری با توجه به نوع باتری متفاوت است و برای بهترین باتری ماشین حدود چهار سال می باشد.

باتری به باتری کردن ماشین

پس از اطمینان از خرابی باتری، برای باتری به باتری کردن از یک خودروی سالم کمک بگیرید. خودروی سالم را تا حدامکان به خودروی خود نزدیک کنید. قطب های مثبت و منفی هر دو باتری ماشین را مشخص کنید.

در حالتی که خودروها با هم هیچگونه تماسی نداشته باشند، تمام تجهیزات برقی خودرو را خاموش کنید. اگر باتری دارای رسوب می باشد به پاک کردن رسوبات تا حد ممکن اقدام نمایید.

دو کابل و دو گیره مورد لازم برای باتری به باتری کردن ماشین را آماده کنید. کابل قرمز را به قطب مثبت باتری خراب وصل کنید. سر دیگر کابل قرمز را به قطب مثبت باتری سالم وصل کنید.

کابل مشکی را به قطب منفی باتری سالم وصل نمایید و سر دیگر کابل مشکی را به قطعه فلزی از خودروی خراب وصل کنید. این قطعه فلزی باید بدون رنگ باشد مانند پیچ و مهره ها.

خودروی سالم را روشن نمایید و چند دقیقه صبر کنید. با گاز دادن دور موتور را افزایش دهید تا انرژی بیشتری به باتری خودروی خراب منتقل شود. بدین ترتیب باتری خراب شارژ می شود و می توانید به استارت زدن ماشین خراب اقدام کنید.

چنانچه ماشین روشن نشد اتصالات کابل را بازدید و چک کنید و دوباره عملیات را تکرار کنید. از تماس کابل ها با فن ها یا موتور جلوگیری نمایید. دقت نمایید که کابل قرمز و مشکی را جابجا استفاده نکنید.

با روشن شدن ماشین به جدا نمودن کابل ها اقدام نمایید. باید اول کابل مشکی را از قطعه فلزی جدا، و سر دیگر آن را از قطب منفی باتری جدا کنید. کابل قرمز را از قطب مثبت باتری سالم جدا و سپس از باتری تازه شارژ شده جدا کنید. خودروی شارژ شده را بلافاصله خاموش نکنید و تا چند دقیقه اجازه دهید کار کند و مقدار کمی هم گاز دهید.

نکات مهم

در هنگام باتری به باتری کردن ماشین توجه نمایید دو خودرو با هم هیچ تماسی نداشته باشند.

در انتخاب کابل ها برای برقراری اتصالات بین باتری ها، اشتباه نکنید و کابل سیاه و قرمز را جابجا استفاده نکنید.

چک کنید که باتری خراب هیچگونه شکستگی یا ضرب دیدگی و سوراخ شدگی نداشته باشد.

با روشن شدن باتری خراب در اولین فرصت ممکن به تعمیرگاه مراجعه نمایید.

بهتر است از دستکش مناسب برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی، استفاده نمایید.

به محض روشن شدن خودروی خراب سریعاً کابل ها را با دقت جدا کنید تا تداخل آمپر بوجود نیاید.

جامپ استارت

این یک دستگاه قابل حمل کوچک می باشد که برای شارژ نمودن باتری بدون نیاز به خودرویی دیگر استفاده می شود. این دستگاه امکان تولید جریان الکتریکی سیستم ۱۲ ولت سواری و انواع شاسی ها و وانت را دارد. همچنین امکان برقراری جریان سیستم ۲۴ ولت اتوبوس و کامیون و… را دارد.

با روشن بودن سه لامپ دستگاه دکمه سوئیچ را دو ثانیه فشار دهید. خروجی ۱۲ یا ۲۴ بسته به نوع خودرو را انتخاب کنید. سر مثبت را به گیره قرمز و سر منفی را به گیره مشکی اتصال دهید. ماشین را استارت بزنید. حال که ماشین روشن شد گیره ها را جدا نمایید.

جامپ استارت برای شارژ لپ تاپ  و مانیتورها و پرینترها و … می تواند کاربرد داشته باشد.

برای تنظیم باد لاستیک دوچرخه و موتورسیکلت و ….هم می تواند کارایی داشته باشد.

فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
فروشگاه اینترنتی باتری مارکت
فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
تماس با ما
شما این محصولات را انتخاب کرده اید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

فروشگاه اینترنتی باتری مارکت