باتری لیفان X50

باتری مارکت
4 بهمن, 1400
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

باتری لیفان X50 دارای ولتاژ ۱۲ ولت و آمپراژ ۶۰ آمپر می باشد. اما باتری های ۶۶ آمپر و ۷۴ آمپر هم می توان برای آن استفاده نمود.

خودروسازی لیفان

لیفان یک شرکت خودروسازی چینی می باشد که خودروهای با کیفیت زیادی تولید می کند. کرمان خودرو با همکاری با لیفان ، خودروهای لیفان ۵۲۰ ، ۶۲۰ ، ۸۲۰ ، هاچبک X50 و کراس اور X60 را تولید و روانه بازار ایران کرد. این خودروها محبوبیت زیادی در ایران پیدا کرده اند.

انتخاب آمپراژ باطری برای خودرو لیفان

باطری فابریک خودروی لیفان X50 ، ۶۰ آمپر می باشد. بنابراین بهترین باتری برای این خودرو ، همان باتری ۶۰ آمپر می باشد. اما برخی از صاحبان این خودرو به دلیل مصرف زیاد از تجهیزات برقی ، تمایل دارند از یک باتری با آمپراژ بالاتر استفاده کنند تا به سیستم برق خودرو فشار کمتری وارد شود. در این شرایط می توان باتری ۶۰ آمپر یا باتری ۷۴ آمپر را بر روی این خودرو نصب کرد.

باتری لیفان X50 ایرانی باشد یا خارجی ؟

تولیدکنندگان باتری در ایران باتری های اسیدی و اتمی را با کیفیت بالایی تولید می کنند. اخیراً باتری های ایرانی کیفیت بالایی پیدا کرده اند. باتری های ایرانی از باتری های چینی و ترکیه ای کیفیت بالاتری دارند. همچنین باتری های ایرانی از گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر برخوردار هستند. قیمت باتری ماشین ایرانی با توجه به کیفیتی که دارند ، مناسب است.

باتری های کره ای از بهترین باتری های موجود در بازار می باشند. کیفیت این باتری ها از باتری های ایرانی بالاتر می باشد ولی قیمت بالاتری دارند. در هنگام خرید باتری لیفان X50 از نوع کره ای به دارا بودن کارت گارانتی ، توجه کنید و از خرید باتری های فیک خودداری کنید.

 

باتری لیفان X50

گارانتی باتری خودروی لیفان

باتری های ایرانی دارای گارانتی های شرکتی هستند. در واقع شما از هر برندی که باتری را خریداری کردید ، باید برای استفاده از گارانتی آن به نمایندگی آن برند مراجعه کنید. مدت زمان گارانتی هر باتری با باتری دیگر متفاوت می باشد. این زمان روی باتری یا دفترچه باتری نصب شده است.

شما برای استفاده از گارانتی باتری ، فقط در این مدت زمان می توانید اقدام نمایید. تمامی باتری های ایرانی و خارجی باید گارانتی داشته باشند. در غیر اینصورت فیک و تقلبی می باشند. البته برخی از تولیدکنندگان باتری های ایرانی مانند سپاهان باتری ، گارانتی های خود را به صورت الکترونیکی کرده است و دیگر کارت گارانتی ارائه نمی دهد.

طول عمر باطری خودروی لیفان

طول عمر باتری لیفان X50 با توجه به نوع باتری ، شرایط نگهداری از باتری ، برند باتری و میزان استفاده از ماشین و تجهیزات برقی و … متفاوت است. در شرایط عادی باتری های این خودرو ، طول عمری بین ۲ الی ۳ سال دارند. باتری های اتمی ، نسبت به باتری های اسیدی طول عمر بیشتری دارند. باتری های کره ای از طول عمر بالایی برخوردار می باشند.

نگهداری درست از باتری سبب افزایش طول عمر باتری می شود. سطح الکترولیت باطری خودروی لیفان ، باید مدام چک شود و در صورت پایین بودن سطح الکترولیت ، به آن آب مقطر اضافه کرد. البته باتری های اتمی نیاز به چک کردن ندارند. از روشن نکردن طولانی مدت خودروی لیفان خود ، اجتناب کنید که سبب خالی شدن شارژ باتری می شود. پارک نکردن خودرو در مکان های بسیار سرد ، به افزایش طول عمر باتری کمک می کند.

نشانه های خرابی باتری لیفان X50

زمان بسیاری از خرید باطری لیفان گذشته است و یا کیلومتر بالایی طی شده است.

خودروی لیفان X50 دیر روشن می شود و یا اصلاً روشن نمی شود.

نشانگر روی باتری تغییر رنگ داده است.

ظاهر باطری لیفان تغییر شکل پیدا کرده است. در برخی بخش های باتری ، برجستگی یا فرورفتگی دیده می شود.

ماشین در هوای بسیار سرد ، استارت نمی خورد و هنگام استارت زدن صدای غیرعادی دارد.

برق پشت آمپر صفحه کیلومتر روشن نشده و سایرتجهیزات برقی ماشین کار نمی کند.

 

باتری لیفان X50

 

نکته : هر کدام از این نشانه ها می تواند به جز خرابی باتری لیفان X50 ، دلایل دیگری داشته باشد. شاید باتری سالم است و علت بروز این مشکلات عامل دیگری باشد. بنابراین با مشاهده هر کدام از این نشانه ها ، باید باتری را تست نمایید تا از خراب بودن باتری مطمئن شوید و سپس اقدام به خرید باتری جدید کنید.

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
دسته‌بندی نشده