باتری مناسب مناطق گرمسیری

باتری مارکت
30 شهریور, 1400
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

دما بر نحوه عملکرد و طول عمر مفید باتری تأثیرگذار است. بنابراین باتری مناسب مناطق گرمسیری باید با کیفیت بالایی، ویژه آب و هوای گرم ساخته شده باشد.

تأثیر دما بر عملکرد باتری

زمانی که سطح الکترولیت باتری در شرایط درجه حرارتی بالایی قرار بگیرد، آب مقطر موجود در مایع الکترولیت بخار می شود. با بخار شدن آب مقطر مایع الکترولیت سفت و غلیظ می شود که این عامل زمینه ساز خرابی باتری است.

دمای مناسب برای عملکرد باتری ۲۵ درجه می باشد. دماهای بسیار بالاتر از این درجه می تواند سبب کاهش فراوان عمر باتری گردد. با انتخاب باتری مناسب مناطق گرمسیری از کاهش عمر باتری و خرابی آن جلوگیری می شود.

نشانه های خرابی باتری

ماشین روشن نمی شود و یا بی دلیل خاموش می شود.

صدای استارت زدن ماشین نسبت به قبل تغییر پیدا کرده است.

تجهیزات برقی مانند بالابر شیشه ها، سیستم صوتی، چراغ ها به درستی کار نمی کنند.

نشانگر سلامت درج شده روی باتری تغییر رنگ پیدا نموده است.

چندین سال ازعمر باتری گذشته است.

ظاهر باتری دچار تغییر شکل زیادی شده است.

باتری سپاهان باتری مناسب مناطق گرمسیری است ؟

سپاهان باتری که از تولیدکنندگان برتر باتری می باشد باتری های گوناگونی را طراحی و تولید می کند. تولیدات سپاهان باتری شامل باتری ماشین سوزوکی ، باتری ماشین اوربیتال ، باتری های اتمیک و… می باشد.

شرکت سپاهان، باتری های خود را بر اساس منطقه آب و هوایی به دو صورت باتری های گرمسیری و باتری های غیر گرمسیری تولید می کند.

باتری های غیر گرمسیری برای مناطق معتدل و سرد مناسب می باشند. مکانیزم ساخت باتری های گرمسیری به صورتی می باشد که از افت طول عمر باتری در مناطق بسیار گرم، ممانعت می کند.

باتری های گرمسیری سپاهان دارای امتیازهایی از جمله مصرف پایین آب مقطر، کاهش خوردگی شبکه و افزایش چندین برابری راندمان باتری در دماهای بالا نسبت به باتری های معمولی، می باشند.

این باتری ها بر اساس اصول و استانداردهای جهانی ساخته شده اند. یک نمونه از باتری مناسب مناطق گرمسیری سپاهان ، باتری تروپیکال می باشد.

 

باتری مناسب مناطق گرمسیری

باتری های گرمسیری سپاهان

در مناطق گرمسیری درجه حرارت هوا بیشتر از ۵۰ درجه می باشد. در چنین شرایطی، ظرفیت باتری بالا می رود و بیش از میزان استاندارد شارژ می شود. شارژ بیش از اندازه موجب کاهش طول عمر باتری می گردد. باتری مناسب مناطق گرمسیری سپاهان این ایرادات را رفع کرده است. شما در فصول گرم یا مناطق بسیار گرم می توانید با داشتن این باتری ها  لذت استفاده دائمی از کولر خودرو را ببرید، بدون آنکه نگران خرابی باتری باشید.

چرا خرابی باتری در مناطق گرمسیری بیشتر است ؟

یکی از دلایل خرابی باتری در مناطق گرمسیری، استفاده از کولر می باشد. استفاده زیاد از کولر سبب مصرف بیشتر شارژ باتری می شود.

حرارت بالای موتور خودرو در مناطق بسیار گرم با توجه به مجاورت موتور و باتری، موجب خرابی باتری می شود. در واقع موتور حرارت بالای خود را به باتری منتقل کرده و تبخیر الکترولیت بیشتر می شود. باتری مانند یک عایق می شود و با عبور کمتر الکترون ها، باتری به سرعت فرسوده و خراب می شود. گرما صفحات باتری را خراب می کند و موجب خوردگی صفحات می شود.

 

باتری مناسب مناطق گرمسیری

در مناطق گرمسیری فن ها کمتر می توانند موتور را خنک کنند و این هم از عوامل دیگر خرابی بیشتر باتری در شرایط آب و هوایی گرم است.

با دلایل گفته شده، ضرورت انتخاب باتری مناسب مناطق گرمسیری برای خودروها بیش از پیش احساس می شود.

پیشگیری از خرابی باتری در گرما

زمانی که باتری ماشین از رنج دمایی مناسب خارج شود ( چه گرمای بیش از حد چه سرمای بیش از حد ) دچار اختلال در عملکرد می شود. این اختلال به شدت کاهش دهنده عمر مفید باتری است.

تا حد امکان از پارک نمودن طولانی مدت ماشین در معرض آفتاب خودداری نمایید. حداقل قسمت جلوی ماشین را زیر درخت و… که سایه است قرار دهید.

سطح الکترولیت را مرتباً چک نمایید. زیرا پایین آمدن این سطح از عوامل خرابی باتری است. بنابراین با چک کردن مرتب سطح الکترولیت در هوای گرم، در صورت پایین بودن سطح آن، آن را پر می کنید تا از خرابی باتری جلوگیری شود.

خرید باتری مناسب مناطق گرمسیری برای خودروهایی که اکثر اوقات در هوای بسیار گرم بیرون هستند، راه حل مناسبی برای پیشگیری از خرابی های مکرر باتری در گرما می باشد.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
دسته‌بندی نشده