بهترین باتری ماشین موجود در بازار

باتری مارکت
30 شهریور, 1400
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

بهترین باتری ماشین موجود در بازار برای خودروهای سبک و سنگین، از برندهای صباباتری و سپاهان باتری با کیفیت و طول عمر بالا می باشند.

عملکرد باتری

نقش باتری در ماشین این است که تأمین برق  سیستم روشنایی و تأمین انرژی الکتریکی لازم برای روشن شدن ماشین در هنگام استارت زدن را فراهم کند.

وقتی دو الکترود مخالف در الکترولیت قرار داده می شوند باتری تولید می شود و ایجاد اختلاف پتانسیل الکتریکی می کند. این ولتاژ به فلز مورد استفاده و اکترولیت موجود بستگی دارد.

با انجام واکنش هایی بین فلز و الکترولیت، انرژی الکتریکی تولید می شود. با صورت گرفتن کنش های شیمیایی در باتری انرژی الکتریکی جریان می یابد.

بهترین باتری ماشین موجود در بازار کدام باتری هاست ؟

در ایران تولید کننده های برتر باتری فراوان هستند و سپاهان باتری و صباباتری از این بهترین ها هستند. از ویژگی هایی که این باتری ها را متمایز کرده است، توانایی ایجاد انرژی بالا برای استارت قوی و استفاده از فیلترهای ضد انفجار و دیر شارژ خالی کردن می باشد.

سپاهان باتری

این تولید کننده داخلی محصولاتی با کیفیت بالا در حد کیفیت های خارجی دارد. این باتری ها برای تمام خودروهای داخلی و خارجی مناسب است و دارای استانداردهای بین المللی و گواهینامه ایزو ۱۸۰۰۰ و ایزو ۱۴۰۰۰ و ایزو تی اس TS است. باتری های این کارخانه، جزء بهترین باتری ماشین موجود در بازار ایران می باشند.محصولات سپاهان باتری دارای صنعت سبز از سازمان محیط زیست است.

باتری ماشین اوربیتال ، باتری ماشین کریستال، سویو و یاشا و باتری ماشین سوزوکی و… از باتری های این مجموعه است. طول عمر محصولات سپاهان باتری بین ۲ تا ۴ سال می باشد.

صباباتری

صباباتری از قدیمی ترین و باکیفیت ترین و ارزان ترین تولید کننده های باتری است. باتری های تولیدی این مجموعه در آمپرهای مختلف برای خودروهای سبک و سنگین مناسب است.

طول عمر این باتری بین یک تا سه سال است. به لحاظ مقاومتی در شرایط آب و هوایی گوناگون جزء بهترین باتری ماشین موجود در بازار است. از باتری ماشین صبا به واریان، آرمو، نیوآرما، اسپیدر، سهند والبرز و… می توان اشاره نمود.

باتری ایرانی یا خارجی

اگرچه کیفیت باتری های خارجی ممکن است در سطح بالاتری قرار داشته باشد، اما با توجه به شرایط تحریم و وارد نشدن هیچگونه باتری به کشور خرید باتری های ایرانی توصیه می شود.

باتری های خارجی موجود در بازار یا تقلبی یا تاریخ گذشته می باشند. بنابراین با توجه به توصیه اکید به حمایت از تولیدهای داخلی و اتکا و اطمینان به مهندسان ایرانی خرید باتری های ایرانی توصیه می شود.

همچنین باتری های ایرانی به دلیل نداشتن هزینه های اضافی شامل گمرکی و هزینه های حمل و نقل و… از قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند.

گارانتی و خدمات پس از فروش باتری های ایرانی از نمونه های خارجی بسیار بالاتر می باشد و نمایندگی های این باتری های ایرانی شعبات متعددی در سراسر کشور دارند.

ویژگی های بهترین باتری ماشین

بهترین باتری ماشین موجود در بازار باتری ماشینی می باشد که دارای گارانتی معتبر باشد. زیرا ارائه گارانتی های طولانی مدت از تولید کننده ها، گواه بر کیفیت بالای باتری ماشین می باشد.

باتری ماشین باید متناسب و سازگار با مدل خودروی شما باشد. آمپرباتری و ابعاد باتری باید تناسب با خودروی مصرفی شما داشته باشد.

با شرایط آب و هوایی منطقه زندگی شما سازگاری داشته باشد. برخی باتری ماشین ها در دماهای بسیار پایین یا بسیار بالا مقاومت خوبی ندارند.

تاریخ خرید باتری ماشین نباید با تاریخ تولید آن اختلاف زیادی داشته باشد. این اختلاف بهتر است از شش ماه بیشتر نباشد. زیرا با وجود عدم استفاده از آن، قدرت آن کاهش می یابد.

باتری های مناسب خودروهای سبک

بهترین باتری ماشین موجود در بازار  برای خودروهای خارجی،  باتری های کره ای دلکور و پوما را می توان معرفی نمود.

باتری مناسب ماشین سمند، باتری ۷۴ یا ۹۰ آمپر است و باتری های مارک دلکور و اطلس برای سمند توصیه می شود.

بهترین باتری تیبا، باتری ۵۵ تا ۶۲ آمپر است و مارک های سوزوکی و اوربیتال وان و دلکور باتری های مناسب تیبا هستند.

باتری مناسب پژوپارس، ۶۶ آمپر یا ۷۴ آمپر می باشد. باتری ۷۴ آمپر اوربیتال وان سپاهان برای پژوپارس زیاد استفاده شده و رضایتمندی مصرف کنندگان را در بر داشته است.

باتری پراید ۱۲ ولت و ۵۵ تا ۶۶ آمپر است و باتری ماشین دلکور ۶۰ آمپر یک باتری ایده آل برای پراید است.

بهترین انتخاب باتری برای پژو ۲۰۶ تیپ ۵  و تیپ ۲ و تیپ ۳ و اس دی SD  ، ظرفیت ۵۰ تا ۶۰ آمپر و برند اوربیتال وان سیلور پلاس سپاهان باتری می باشد.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
دسته‌بندی نشده