جلوگیری از سرقت باتری خودرو

باتری مارکت
21 مهر, 1400
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

امروزه سرقت باتری خودروها زیاد رخ می دهد. اما روش های مهم و متعددی برای جلوگیری از سرقت باتری خودرو وجود دارد که نتیجه بخش می باشد .

سرقت باتری خودرو

با افزایش قیمت خودرو و قطعات مربوط به آن و افزایش قیمت فلزات گران بها مانند سرب ، دزدی باتری ماشین ها رواج پیدا کرده است. به علت اینکه سرقت باتری کار ساده ای می باشد و در کوتاهترین زمان ممکن انجام می شود ، این نوع دزدی مورد توجه سارقین قرار گرفته است.

ربودن باتری ماشین مخصوص به نوع خاصی از ماشین ها نمی باشد و طبق گزارشات سرقت باتری پژو ۴۰۵ ، باتری پژو پارس ، باتری پراید و باتری ۲۰۶ و … گزارش شده است. اما بیشترین دزدی باتری در ایران مربوط به باتری پراید و باتری های پژو می باشد. بنابراین با این اوصاف باید به فکر به کارگیری روش های جلوگیری از سرقت باتری ماشین خودرو خود بود.

چگونگی سرقت باتری

سارقان ، خودروی خود را در کنار ماشین موردنظر نگه می دارند. یکی از سارقین با استفاده از ابزارهای مخصوص ، کابل های باتری را بریده و باتری را به راحتی درآورده و به سرعت فرار می کند. همچنین اگر وقت کافی داشته باشد با خم کردن درب ها به سرقت از وسایل داخل ماشین اقدام می کند.

 

جلوگیری از سرقت باتری خودرو

 

بیشترین خودروهایی که سارقین برای دزدی انتخاب می کنند ، خودروهایی می باشد که در محل های خلوت و تاریک پارک شده اند.

روش های جلوگیری از سرقت باتری خودرو

روش هایی که در پیشگیری از دزدی باتری ماشین نتیجه بخش بوده اند ، موارد زیر می باشند.

 

جلوگیری از سرقت باتری خودرو

بست دور باتری

یکی از روش های جلوگیری، به کار بردن بست دور باتری می باشد. این بست یک عامل بازدارنده از دزدی می باشد و تا حدود زیادی مانعی برای دزدی سریع باتری ایجاد می کند. برای این بست ها از پیچ و مهره های بسیار ریز و غیرمعمول استفاده کنید که آچار آنها به ندرت یافت شود و کار سارقین را سخت کند.

برخی از تولیدکنندگان باتری از این بست ها در باتری های فابریک نصب شده بر روی ماشین استفاده می کنند. اگر باتری این ماشین ها توسط تعمیرکاران تعویض گردد، ممکن است بست ها را نبندند. لذا خودتان باید برای بستن بست ها اقدام نمایید.

قفل کاپوت

کاپوت های اکثر ماشین ها به آسانی باز می شوند. تولید کنندگان بزرگ خودروی ایرانی هیچگونه طراحی برای رفع این ایراد انجام نداده اند. بنابراین برای جلوگیری از سرقت باتری خودرو باید با استفاده از قفل های مخصوص برای کاپوت ، از باز شدن کاپوت ممانعت به عمل آورده شود.

قفل های کاپوت در مدل های مختلفی در بازار وجود دارند. این قفل ها به شکلی طراحی و تولید شده اند که با کشیدن اهرم کابین، امکان باز شدن کاپوت وجود ندارد.

قفل باتری

قفل باتری که بسیار کوچک اما مستحکم و مقاوم می باشد، بر روی پیچ های بست باتری نصب می گردد. این قفل ها احتمال سرقت باتری را به کمترین میزان می رسانند.

برای نتیجه بخشی بهتر و صد در صدی می توانید بست های دور باتری و قفل کاپوت و قفل باتری را همزمان به کار ببرید. در این حالت به جرئت می توان گفت که احتمال دزدی باتری ماشین به صفر می رسد.

نکته : از دیگر روش های جلوگیری از سرقت باتری خودرو ، استفاده از ردیاب می باشد. با توجه به اینکه هزینه خرید ردیاب از باتری بیشتر می باشد، این ردیاب ها را به منظور پیشگیری از سرقت خود خودرو استفاده می کنند.

نکات مهم برای پیشگیری از دزدی از ماشین

ماشین های خود را در صورت امکان در مکان های خلوت و بدون عبور و مرور پارک نکنید.

برای جلوگیری از سرقت باتری خودرو ، ماشین های خود را در مکان های پرنور و در معرض دید مغازه های موجود در محل پارک نمایید.

صفحه ی ضبط ماشین را همراه خود ببرید تا میل و اشتیاق دزدان برای دزدی از ماشین خود را کاهش دهید. سارقین خودرویی را برای سرقت انتخاب می کنند که بتوانند در کمترین زمان بیشترین تجهیزات و وسایل را از ماشین بربایند. بنابراین با دیدن جای خالی ضبط تا حد زیادی از انتخاب ماشین شما برای دزدی ، منصرف خواهند شد.

از قرار دادن کیف و پاکت ها و مشماهای خرید ، در معرض دید در داخل ماشین خودداری نمایید.

کلیدهای یدک و سوئیچ  را حتی برای مدت زمان بسیار کوتاهی در حد چند ثانیه هم، در ماشین قرار ندهید.

از نگهداری اسناد و مدارک و پول در ماشین پارک شده اجتناب کنید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
دسته‌بندی نشده