دلایل خرابی شیشه بالابر خودرو

باتری مارکت
13 آذر, 1400
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

خرابی شیشه بالابر خودرو می تواند دلایل گوناگونی مانند سوختگی فیوز ، خرابی موتور شیشه بالابر ، نقص در سیم کشی و … داشته باشد.

مشکلات شیشه بالابر مربوط به خرابی مدارهای الکتریکی یا خرابی اجزای ریل و موتور می باشد. با توجه به اینکه شیشه بالابر چه مشکلی دارد ، ایراد آن را شناسایی و بر طرف می کنیم.

دلایل کار نکردن هر چهار شیشه بالابر ماشین

اگر هر چهار شیشه بالابر ماشین کار نمی کند ، بعید به نظر می آید که هر چهار موتور شیشه بالابرها سوخته باشد و باید علت خرابی شیشه بالابر خودرو را در موارد دیگری جستجو کرد. در وضعیت سوئیچ ، عملکرد شیشه بالابرها را بررسی کنید. اگر در این شریط باز هم هیچکدام از شیشه ها حرکت نمی کنند ، قسمت تغذیه را بررسی کنید. اگر ماشین دارای یک رله است، نقص از همان رله می باشد. ولی اگر رله جلو و عقب جداگانه است یا اصلاً رله ندارد ، مشکل از مغزی سوئیچ یا پنل کلیدهای راننده می باشد.

دلایل کار نکردن شیشه بالابرهای عقب

ابتدا فیوز و رله بالابرهای عقب را چک کنید ، در صورتی که مشکلی نداشتند به سراغ کلید قفل کن عقب بروید. ممکن است کلید قفل کن عقب ، هنگ کرده باشد یا کنتاکت داخلی آن دچار مشکل شده باشد. پس مشکل شیشه در بخش عقب ، به یکی از این دلایل می باشد.

دلایل کار نکردن یکی از شیشه بالابرها ( دلایل خرابی شیشه بالابر خودرو )

گاهی مشکلات شیشه بالابر مربوط به یک شیشه می باشد. با توجه به اینکه تغذیه بالابرها به شکل جفتی عمل می کنند ، نقص یکی از شیشه بالابرها به دلیل خرابی موتور یا کلید همان قسمت است. اگر کلید مشکل داشته باشد ، سوکت را کشیده و کلید دیگری جای آن قرار دهید. چنانچه شیشه حرکت کرد ، کلید خراب بوده است. در صورتی که مشکل حل نشد باید موتور و ریل آن سمت را چک کنید.

دلایل کار نکردن حالت اتوماتیک شیشه

سر باتری خودرو به دلایل گوناگونی ممکن است باز شود. بالاخره برای بهترین باتری ماشین هم ممکن است پیش بیاید که به دلایل مختلفی سر باتری های آن ، باز شوند. توجه داشته باشید که در صورتی که سر باتری های خودرو باز شده باشند ، یونیت شیشه بالابر به تجدید حافظه نیاز دارد. علت کار نکردن همزمان حالت اتوماتیک شیشه و بخش تشخیص مانع ، یونیت شیشه بالابر است. ولی در صورتی که تنها حالت اتوماتیک عمل نمی کند ، ایراد را باید در کلید های شیشه بالابر یا کابل ها جستجو کرد.

دلایل کندی حرکت شیشه بالابر

گاهی خرابی شیشه بالابر خودرو به شکلی می باشد که شیشه بالابرها حرکت می کنند اما بسیار کند است. کند بودن شیشه بالابرها ممکن است به دلیل خشکی گیربکس ریل ، پولی ها ، نوارهای نگهدارنده باشد که باید سرویس شوند. دلیل دیگر می تواند از مشکلات مربوط به تغذیه باشد. ضعف تغذیه ممکن است از اختلالات اتصال بدنه باشد. این مشکل در ماشین هایی که رله ندارند ، بیشتر است.

چه قطعاتی سبب خرابی شیشه بالابر خودرو می شوند ؟

فیوز سوخته ، موتور خراب بالابر شیشه ، مشکلات سیم کشی ، خرابی سوئیچ پنجره و … می تواند سبب این مشکل شود.

فیوز سوخته : ممکن است فیوزی که مربوط به شیشه بالابرها است سوخته باشد. باید جعبه فیوز را باز کرده و با کمک دیاگرام ، فیوز بالابرها را پیدا نموده و آن را تست کنید. در صورت سوختگی ، فیوز را تعویض نمایید.

مشکلات سیم کشی : چنانچه با سوئیچ بالابر موفق به حرکت دادن شیشه نشدید ، باید سیم کشی ها را بررسی کنید. سیم کشی های فرسوده و خراب موجب اختلال در عملکرد شیشه می شود.

عدم جریان برق : در صورتی که باتری خودرو نتواند برق مورد نیاز بالابر را تأمین کند ، بالابر خودرو کار نمی کند. بنابراین شارژ نداشتن باتری یا خرابی باتری می تواند دلیل خرابی شیشه بالابر خودرو باشد. با انتخاب یک باتری مناسب از خرابی قطعات خودروی خود جلوگیری کنید. باتری ماشین صبا ، باتری ماشین اوربیتال ، اطلس و … نمونه هایی از باتری ماشین های با کیفیت می باشند.

خرابی سوئیچ : با کمک یک ولت سنج  ولتاژ سوئیچ را اندازه گیری کنید ،  چنانچه ولتاژ کمی در جریان بود احتمال خرابی سوئیچ وجود دارد.

 

خرابی شیشه بالابر خودرو

 

موتور خراب بالابر : موتور بالابرهایی که دو سیمه هستند را می توان با ولت سنج تست نمود. ولی موتور بالابرهایی که بیشتر از دو سیم دارند ، باید توسط تعمیرکار بررسی شوند.

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
دسته‌بندی نشده