مشخصات باتری ماشین سبک

باتری مارکت
28 مهر, 1400
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

قبل از خرید باتری ماشین برای خودروی سواری خود ، حتماً درباره مشخصات باتری ماشین سبک اطلاعاتی کسب کنید و سپس اقدام به خرید کنید.

وظایف باتری ماشین

باتری ماشین دو وظیفه مهم دارد. زمانی که استارت ماشین زده می شود ، انرژی الکتریکی لازم برای استارت زنی توسط باتری باید تأمین شود. وظیفه دیگر باتری تأمین انرژی الکتریکی تجهیزات برقی در زمانی می باشد که موتور خاموش است. هنگامی که ماشین روشن می شود ، بیشتر وظایف باتری توسط دینام انجام می شود.

باتری ماشین سبک

نهاد  BCI به هر دسته از باتری ها ارقام و کلمات خاصی نسبت می دهد. اندازه گروه باتری را با توجه به تولید کننده وسیله ی نقلیه و مدل موتور تعیین می کنند. بر این اساس ، باتری مربوط به ماشین های سواری را باتری ماشین سبک و باتری های تریلی ، کشنده ، خاور و … را باتری سنگین می گویند. برخی از ماشین ها می توانند با بیش از یک اندازه گروه مطابقت داشته باشند ، اما بهتر است از باتری مناسب و مخصوص هر خودرو استفاده شود.

 

مشخصات باتری ماشین سبک

ویژگی ها و مشخصات باتری ماشین سبک

تمامی باتری های ماشین های سبک و سواری مانند باتری ۲۰۶ ، باتری پراید ، باتری پژو ۴۰۵ ، باتری پژو پارس ، باتری سمند و … باید دارای ولتاژ ۱۲ ولت باشند.

آمپراژ باتری ماشین سبک با توجه به نوع ماشین ، مقدار استفاده از تجهیزات برقی و میزان تردد می تواند متفاوت باشد.

باتری ماشین سبک همانند سایر باتری ها دارای قطب مثبت و منفی است. یک صفحه عایق پلاستیکی یا پشم شیشه ای دارد. این صفحات عایق ، از سمت صفحات منفی صاف و از سمت صفحات مثبت شیارهایی دارند. وجود شیارها در سمت صفحات مثبت به آن دلیل می باشد که الکترولیت ها با صفحه مثبت تماس بیشتری داشته باشند و با جلوگیری از ریزش صفحات مثبت توسط شیارها ، از وصل شدن صفحات به همدیگر ممانعت به عمل آورده شود.

آمپراژ باتری ماشین سبک

بر اساس مشخصات باتری ماشین سبک ، آمپراژ مناسب برای آن از ۳۵ تا ۸۸ آمپر می باشد. باتری هایی که مخصوص خودروهای سبک تولید می شوند ، باتری ۳۵ آمپر ، باتری ۴۵ آمپر ، باتری ۵۰ آمپر ، باتری ۵۵ آمپر ، باتری ۶۰ آمپر ، باتری ۷۰ آمپر ، باتری ۷۴ آمپر و ۸۸ آمپر می باشند.

ابعاد باتری خودروهای سبک

ابعاد باتری ماشین با توجه به نوع ماشین و فضای در نظر گرفته برای آن متفاوت است. برای مثال ممکن است ابعاد باتری پراید با ابعاد باتری پژو ۴۰۵ متفاوت باشد. البته  باتری برخی از ماشین ها ابعاد یکسانی دارند. برای یافتن ابعاد دقیق باتری ماشین خود ، می توانید چندین کار انجام دهید.

دفترچه راهنمای ماشین ، تحت عنوان اندازه گروه یا سایر عناوین مشخصات باتری ماشین سبک شما را شامل ابعاد و … توضیح داده است.

روی باتری فابریک ماشین که توسط کارخانه تعبیه شده است ، ابعاد آن درج شده است. خرید باتری جدید را طبق همان ابعاد باتری فابریک انجام دهید.

 

مشخصات باتری ماشین سبک

 

اگر به دفترچه راهنمای ماشین دسترسی ندارید و اطلاعات روی باتری فابریک ماشین  پاک یا مخدوش شده است ، از کارشناسان بخش فروش باتری راهنمایی بخواهید.

قیمت باتری مناسب برای خودروهای سبک

قیمت باتری ماشین با توجه به نوع باتری ، آمپراژ باتری ، برند باتری و کیفیت باتری متفاوت می باشد. شما باید اول در نظر داشته باشید چه نوع باتری برای ماشین شما مناسب می باشد. براساس کارایی که از باتری انتظار دارید برای خرید باتری هزینه کنید. در واقع می توان گفت با توجه به برخی از مشخصات باتری ماشین سبک ، قیمت آن فرق خواهد داشت.

قیمت باتری های اتمی از باتری های اسیدی بالاتر می باشند. این به سلیقه شما بستگی دارد که از کدام نوع باتری می خواهید استفاده کنید. باتری های اتمی نیاز به نگهداری ندارند اما باتری های اسیدی به مراقبت و نگهداری نیاز دارند.

هر چه آمپراژ باتری بالاتر باشد ، قیمت باتری بالاتر می باشد. با توجه به میزان استفاده ای که از خودرو و تجهیزات برقی آن دارید ، باید آمپراژ مناسب برای آن انتخاب نمایید.

برند باتری روی قیمت باتری اثرگذار است. برای مثال قیمت باتری ماشین اوربیتال با قیمت باتری ماشین اطلس متفاوت می باشد. همچنین باتری های خارجی از باتری های ایرانی گران تر می باشند.

مسلماً طول عمر مفید خودرو روی قیمت آن اثرگذار می باشد. باتری هایی وجود دارند که طول عمری بالای ۴ سال دارند که کمی گران می باشند.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
دسته‌بندی نشده