تلفن : 09126808063
منو
فیلتر شهر انتخاب مکان فیلتر شهر
مکان را جهت فیلتر محصولات انتخاب کنید

علت ریپ زدن ماشین

گاهی در هنگام شتاب گیری، درجا و حرکت ماشین دچار لرزش های غیرعادی یا به اصطلاح ریب زدن می شود؛ ریپ زدن ماشین در شرایط مختلف، دلایل متفاوتی می تواند داشته باشد.  در این مقاله به بررسی دلایل بروز این مشکل به طور مفصل می پردازیم.

چه عواملی موجب لرزش خودرو می شوند ؟

گاهی احساس می کنید که ماشین شما دچار لرزش و صدای غیرعادی شده است. این مسئله نشان می دهد که اختلالی در عملکرد ماشین وجود دارد. رایج ترین دلایلی که می تواند سبب بروز این مشکل شود ، موارد زیر می باشند.

بنزین به اندازه کافی و به کیفیت مناسبی به خودرو نمی رسد. به طور مثال ممکن است بنزین و آب قاطی شده باشند.

اختلال در سیستم برق رسانی می تواند دلیل ریپ زدن ماشین باشد. حتی خرابی باتری ماشین هم می تواند در بروز این مشکل اثرگذار باشد. با انتخاب بهترین باتری ماشین، می توانید از دردسرهای خرابی های مکرر باتری راحت شوید.

خراب بودن سوزن های انژکتور ، وجود درز و سوراخ در لوله های خودرو ، خرابی فیلترهای سوپاپ ، خرابی سیلندرها ، انباشته شدن رسوب در مدار ، خرابی آوانس اتوماتیک ، عدم وجود گاز پدال ، اختلال در والوهای سوزنی ، عدم تنظیم سنسور اکسیژن  و دمای موتور و … از دیگر دلایل بروز این مشکل می باشند. حتی در صورتی که دریچه گاز یا حسگرهای مربوط به هوای ورودی دچار مشکل شده باشند ، ماشین لرزیده و صدای غیرعادی تولید می کند.

دلایل ریپ زدن ماشین در شرایط مختلف

با توجه به اینکه لرزش خودرو در چه شرایطی رخ دهد ، دلایل آن متفاوت می باشد.

علت لرزش خودرو هنگام حرکت

برای بررسی علت بروز این مشکل باید موارد زیر را تست کنید.

محفظه های احتراق موتور کثیف می باشند. موتور را نگاه کرده و هر کدام از محفظه های احتراق آن را از نظر وجود آلودگی بررسی کنید و به تمیز کردن آنها اقدام نمایید.

اگر موتور بیش از اندازه داغ کرده است ، باید سیستم خنک کننده را چک کنید.

باید داغ بودن یا داغ نبودن شمع ها را بررسی کرده و در صورت داغ بودن به تنظیم دهانه پلاتین بپردازید. اگر با تنظیم دهانه پلاتین ، مشکل پابرجاست باید شمع ها را عوض کنید.

سلامت آوانس اتوماتیک را تست کرده و در صورت خرابی فنرها به تعویض آنها اقدام نمایید.

در صورتی که آوانس دلکو بالاتر از حد نرمال باشد ، با ریپ زدن ماشین در حین حرکت مواجه خواهیم شد.

انسداد مسیر خروجی دود ، خرابی مدار جرقه ، خرابی شمع ها ، کافی نبودن بنزین ، گرفتگی لوله های انتقال بنزین و … از سایر دلایل لرزش خودرو می باشند. هر کدام از این قطعات باید بررسی گردند و به برطرف کردن مشکل اقدام شود.

علت لرزش خودرو در دنده ۲

 

ریپ زدن ماشین

 

گاهی مشکل لرزش خودرو در وضعیت دنده ۲ ایجاد می شود. در چنین حالتی باید به بررسی سیستم برق رسانی خودرو مانند شمع ها ، وایر و کوئل و … پرداخت. قاطی بودن آب با بنزین ، خرابی پمپ بنزین ، خرابی سوزن های انژکتور ، خرابی یا کثیفی حسگرهای مربوط به هوای ورودی و … از رایج ترین دلایل لرزش خودرو در دنده دو می باشند.

اگر میخواهید بدانید چه دلایلی سبب زیاد شدن شارژ باتری خودرو می شوند، به صفحه زیاد شارژ شدن باتری ماشین مراجعه نمایید.

علت ریپ زدن ماشین در سرعت های بسیار بالا

برای رفع این مشکل به بررسی تنظیم بودن فاصله دهانه پلاتین ، محکم بودن اتصال وایرها و تمیز بودن آنها ، سالم بودن سر سیلندرها بپردازید. اگر سر سیلندرها ترک خورده باشند یا واشرهای آنها سوخته باشد ، موجب خارج شدن آب از اگزوز می شوند. این مشکل می تواند سبب لرزش خودرو در سرعت های بالا شود.

علت لرزش خودرو در حالت گاز

 

ریپ زدن ماشین

 

دلایل لرزش خودرو در حالت گاز می تواند همان دلایل لرزش خودرو در حال حرکت و تعویض دنده ها باشد. بنابراین برای رفع این مشکل باید موارد گفته شده را تست نموده تا علت را شناسایی کنید.

علت لرزش خودرو در سایر حالت ها

دلایل ریپ زدن ماشین در هنگام شتاب گیری شامل کاهش فشار ریل سوخت ، گپ نامناسب شمع های نصب شده ، خرابی سنسورها و وایرهای بی کیفیت و … می باشند.

علل لرزش خودرو در اوایل صبح شامل خرابی وایرها ، خرابی حسگرهای اکسیژن ، خرابی سوزن های انژکتور ، تنظیم نبودن نسبت تراکم بخش احتراق ، اختلال در عملکرد کامپیوتر ماشین و … می باشند.

دلایل لرزش خودرو در وضعیت سربالایی شامل خرابی فیلتر سوپاپ ، کم بودن فشار کمپرس ، نشتی لوله های هوا ، تنظیم نبودن اهرم گاز و … می باشند.

اصلی ترین دلایل ریپ زدن ماشین در وضعیت درجا شامل وجود مشکل در لوله های مکش ، تنظیم نبودن پیچ گاز ، انسداد سوراخ های هوا و … می باشند.

 

فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
فروشگاه اینترنتی باتری مارکت
فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
فیلتر بر اساس شهر محصول
آذربایجان شرقی
آذربایجان غربی
اردبیل
اصفهان
البرز
ایلام
بوشهر
تهران
چهارمحال و بختیاری
خراسان رضوی
خوزستان
تماس با ما
شما این محصولات را انتخاب کرده اید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

فروشگاه اینترنتی باتری مارکت