باتری ماشین جرثقیل

باتری مارکت
23 اسفند, 1400
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

جرثیقل نوعی ماشین با کاربردی متفاوت از خودروها است در نتیجه باید تفاوت هایی نیز در سیستم ساختاری این ماشین با ماشین های دیگر داضشته باشد.یکی از این تفاوت ها باتری مورد استفاده در این ماشین ها است؛ باتری ماشین جرثقیل در آمپرهای ۱۲۰ ، ۱۵۰ ، ۱۷۰ ، ۱۹۰ و ۲۰۰ مورد استفاده قرار میگیرد. باتری این ماشین را می توان از نوع اسیدی یا اتمی انتخاب نمود. برای بررسی باتری ماشین جرثقیل همراه ما باشید.

خودروی جرثقیل

جرثقیل ، ماشینی است که با کمک طناب و قرقره به بالا بردن یا پایین آوردن اجسام اقدام می کند. این ماشین در صنعت ترابری به منظور بارگیری و تخلیه یا جابه جایی اشیاء مورد استفاده قرار می گیرد. در ساخت و سازهای گوناگون ، کارخانه ها ، سوله ها و … از جرثقیل استفاده می کنند. این ماشین ها ، را می توان یکی از ماشین های ضروری برای صنعت حمل و نقل دانست. در کشور ما تعداد بی شماری جرثقیل وجود دارند. در این مقاله به بررسی مشخصات باطری مناسب برای این ماشین می پردازیم.

باتری ماشین جرثقیل چند آمپر است ؟

اولین مؤلفه ای که در خرید باتری باید بدان توجه داشته باشید ، آمپراژ مناسب باتری است. کمترین میزان آمپر موردنیاز ، به منظور روشن کردن و عملکرد درست هر ماشینی را تولید کننده آن تعیین می کند. در صورتی که به باتری فابریک خود نگاه کرده یا دفترچه خودروی خود را مشاهده کنید ، می توانید آمپراژ استاندارد باطری جرثقیل را متوجه شوید.

در صورتی که از یک باطری با آمپراژهای کمتر از آمپراژ باطری فابریک ماشین استفاده شود ، ماشین در عملکرد خود دچار مشکل خواهد شد. اما در صورتی که از تجهیزات برقی زیادی استفاده می کنید ، می توانید باطری با آمپراژهای بیشتر را انتخاب کنید که به سیستم برق ماشین فشار کمتری وارد گردد.

بهترین باتری ماشین جرثقیل را در آمپرهای ۱۲۰ ، ۱۵۰ ، ۱۷۰ ، ۱۹۰ ، ۲۰۰ آمپر انتخاب می کنند. با توجه به اینکه در چه شرایطی رانندگی می کنید ( مثلاً در مسیرهای پر تردد یا خلوت ) ، یکی از این باطری ها را انتخاب می کنید.

ولتاژ باطری جرثقیل

 

باتری ماشین جرثقیل

باتری خودروهای سواری ۱۲ ولت و باطری خودروهای جرثقیل ۲۴ ولت می باشد. البته با توجه به نوع این خودور و سال تولید آن ، ممکن است مشخصات باتری آن متفاوت باشد. سیستم برق ۲۴ ولت در جرثقیل های جدید و قدیمی ، کمی با یکدیگر فرق دارند. در خودروهای جرثقیل جدید مانند خودورهای جاده ساز ، ماشین آلات کشاورزی و … تمامی قطعات برقی ماشین به برق ۲۴ ولت نیاز دارند. ولی در خودورهای جرثقیل قدیمی ، فقط بخش استارت به برق ۲۴ ولت نیاز داشتند.

جرثقیل های قدیمی بدین شکل بودند که هنگام استارت زنی توان بیشتری را لازم داشتند که رله ی تبدیل به وصل کردن دو باتری به صورت سری اقدام می کرد. در چنین شرایطی ، ولتاژ ۲۴ ولت برای استارت زدن ایجاد می شد و باتری ماشین جرثقیل ۲۴ ولت می شد. ولی قسمت های دیگر از ولتاژ ۱۲ ولت استفاده می کردند.

در این وضعیت ، در جرثقیل دو باطری قرار داده می شد که هنگام استارت زدن به یکدیگر وصل شده و ۲۴ ولت را تأمین می کردند. اما قطعات دیگر با ولتاز ۱۲ ولت کار می کردند. زمانی که ماشین روشن بود ، دینام هر دو باتری را به خوبی شارژ می نمود.

مقاله پیشش نهادی: جهت افزایش اطلاعات مقاله رهنمای خرید کابل باتری به باتری را مطالعه نمایید.

باطری جرثقیل اتمی یا اسیدی ؟

 

باتری ماشین جرثقیل

 

بیشتر باطری های جرثقیل از نوع اسیدی می باشند. قیمت باتری ماشین اسیدی مناسب است. طول عمر باتری های اسیدی کمتر از باتری های اتمی است. در صورتی که باتری ماشین جرثقیل را از نوع اسیدی انتخاب می کنید ، باید توجه زیادی به نگهداری درست از آن داشته باشید. باتری های اسیدی به صورت شش خانه ای می باشند و روی هر خانه دری موجود است که بایستی سه ماهی یکبار به باز کردن آنها اقدام نمود تا سطح الکترولیت داخل باتری چک شود.

در بخش کناری باتری ، دو خط به صورت موازی قرار گرفتند که میزان ماکزیمم و مینیمم را نشان می دهند. سطح اسید بایستی در حد واسط خط ماکزیمم و مینیمم باشد. این مواردی است که در مورد باتری های اسیدی این ماشین باید درنظر داشته باشید.

باطری های اتمی جرثقیل از قیمت بالایی برخوردار هستند. اما حسن این باتری ها این است که به نگهداری نیازی نداشته و طول عمر بالایی دارند. باتری ماشین جرثقیل از نوع اتمی ، چون دری نداشته و خروج اسید ندارد ، همواره تمیز است. این باتری ها قابل شارژ می باشند و از آلیاژهایی مانند کلسیم و سیلور تشکیل شده اند که موجب طول عمر بالای آن ها می شوند.

 

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
دسته‌بندی نشده